Mijn kindje heeft een dimpel (een klein ‘gaatje’ bovenin haar bilspleet). Dat ontdekte de vk vlak na de geboorte en heeft toen gekeken of het dicht was. Volgens haar was dat zo en we hebben er verder niets mee gedaan. Totdat de ha er laatst over begon en zei dat we dat helemaal niet konden zien, en dat we daar evt achter konden komen met een echo. Hebben we gedaan, maar er was geen duidelijkheid. Nu kregen we het advies om een MRI-scan te laten maken. Dat zien we eigenlijk niet zo zitten omdat ze dan onder narcose moet en ze heeft het al haar hele leventje al. Kan niet ontdekken of er iets met haar is.
Ik kan er overigens niet veel over vinden op internet, gek genoeg.
Nou, om een lang verhaal kort te maken: Herkent iemand iets in mijn verhaal? Wie heeft er een kindje met een dimple, heeft daar onderzoek naar laten doen…enz, enz.
Ben erg benieuwd.
Ik heb dat zelf ook… Mijn moeder zei altijd dat ik mijn staart verloren was :roll:
Geen idee wat je daar mee zou moeten eigenlijk.
Heet dat dimple? Ik moest meteen aan whisky denken trouwens :oops: :oops:
Tara heeft dat ook.
Ook vrij duidelijk aanwezig.
Toen Tara is geboren hebben ze daar in het ziekenhuis ook niets over gezegd (had het zelf niet gezien omdat ik haar de 1e 4 dagen niet kon verzorgen ivm ks).
Zag het pas thuis, zul je zien altijd snachts, en schrok me wezenloos, dacht gelijk aan een open ruggetje.
De volgende ochtend gelijk aan de kraamhulp laten zien en aan de VK.
Beiden zeiden dat het er goed uitzag en dat het veel vaker voorkomt. het zat helemaal dicht.
Ook bij 1e bezoek aan cb laten controleren, was niets zeiden ze.
Ik geloof dat dan dus ook maar.
Werk zelf op een KDV en ben eens gaan opletten, blijkt dus dat veel meer kindjes dit hebben.
Tara ontwikkeld zich overigens ook goed.
Wist niet dat het dimple heette!
Jeetje, wat een snelle antwoorden! :thumbup:
Ik wist ook niet dat het zo heet. En ook ik werk op een KDV en zie het daar regelmatig voorbij komen.
De ha trok vooral aan de bel omdat ik met haar bij een fysio kom aangezien ze er traag was in haar ontwikkeling. Ook heeft ze weinig spierspanning in haar benen. Inmiddels heeft ze enorme sprong gemaakt en maak ik me geen zorgen meer. Ze vroeg zelfs of ze sociaal gezien zich wel goed ontwikkelt. Dat geeft voor mij aan dat ze daarmee doelt op een open ruggetje, hoe klein dan ook.
Ik ga het nog wel aankaarten op het CB. Helaas duurt dat nog een maand voordat we een afspraak hebben…
Volgens mij heeft Hieke dat ook, als ik dit zo lees… lijkt of haar bilspleet wat hoog is. Je hebt zeg maar de bilspleet, dan even niks en dan een soort extra deuk/spleet. De gedachte van open rug (nou ja open…maar niet volledig normale…) is mij ook wel eens door het hoofd geschoten. Ik heb er nooit aan gedacht er naar te laten kijken. In het zhs is er niks van gezegd (ook ks) de kraamhulpen (2) zeiden niks en ook op het kdv heb ik er nog nooit wat over gehoord. Ik vind het vooral lastig met spuitluiers, je moet echt niet vergeten dat kuiltje leeg te maken want er gaat best een hoop inzitten. :sick: :shifty: Ik kan precies merken als er een stagiaire of onervaren leidster haar poepbroek verschoond heeft, dan zit daar nog poep.
Een MRI klinkt wel heel drastisch… :think: Hebben ze ook gezegd wat de gevolgen zijn mocht het toch niet helemaal dicht zijn? Heeft ze er last van?
EDIT: tegelijk gepost. Zie nu dat de ha denkt aan open rug. Als dat echt een heel serieus vermoeden is zou ik de MRI wel laten doen. Het kan heel lang goed gaan zo, maar toch. Een collega van mij ontdekte op haar 38ste dat ze een kleine open rug heeft, en zonder in detail te treden, maar daar word je niet vrolijk van.
hmm hoe ziet dat eruit, Ivan heeft namelijk 2 plooitjes boven zijn bilspleet maar volgens mij het gewoon dicht
edit het lijken op deukjes zeg maar, ik zal es kijken of ik er gecencureerde foto van kan maken