Dillema: appel....

Lianne eet graag fruit, sinds de vakantie ( 2 weken nu) eet ze een appeltje uit de hand. Kan ze zo een uurtje zoet mee zijn.

De appels staan op tafel en ze vraagt dan bij regelmaat om een appel, vaak op de “normale” momentjes.

koffietijd en theetijd.

Nu is het echter zo als we gaan eten dat ze een appel wil, fruit eten prima maar niet ten koste van het eten.

Maar als dr wat in dr koppie zit kan ik hemel en aarde bewegen om dat eruit te krijgen.

Dus vanavond 3 happen gegeten en daarna een appel :oops:

Heb dr aangemoedigd dat ze toch 3 hapjes had gegeten, maar hoe pak ik dit aan??

Zal vast weer een fase zijn en gaat vast weer over maar wil niet dat dit doorslaat. :silenced:

Ehm… iig niet meer toch die appel geven :lol:

En nu je dit wel een keer hebt gedaan, zal ze de volgende keer nog harder drammen omdat ze denkt dat je toch wel toe gaat geven.

Misschien helpt het ook ze uit zicht te leggen. Mijn middelste is erg appelfreak en die nam altijd stiekem hapjes uit de appels :lol: Toen dus maar gaan opbergen buiten zicht, maar nog hoor, als hij ze ziet eet hij er zes per dag. Of tenminste, vraagt om zes per dag.

Opvoeden is niet makkelijk :lol:

Zal de appels wegzetten, en dan toch maar geen appel meer geven bij het eten.

Ze had anders namelijk alleen die 3 hapjes gegeten :oops:

En dat vond ik dan weer te weinig :mrgreen:

ja dat snap ik op zich wel, maar daardoor hou je het wel in de hand he, en van een paar avonden maar drie happen eten krijgt ze echt niks hoor.

Ik gaf weleens extra grote bak yoghurt om het buikje een beetje te vullen!

toetje wilde ze ook niet :mrgreen:

Maar zal weer mn consequentie een beetje opschroeven :angel:

Zou het idd uit zicht zetten: hier ook een appelfreak (jongste) en regelmatig appels in de schaal met hapjes eruit…

Hier gaat het hem vaak niet om een appel, maar wel om nog een stukje vlees of een plakje kaas. Wij hebben hier de regel dat hij eerst zijn bord groenten leeg moet eten voor hij nog een stukje vlees krijgt (hij krijgt meestal 1/4e deel van wat wij eten, we laten dan allebei een stukje van ons vlees liggen voor als hij nog wil na zijn bordje groenten), of eerst zijn boterhammen opeten voor hij een plakje kaas krijgt.

En vaak gaat hij dan schreeuwen en gillen, en probeert hij op allerlei rare manieren om zijn groenten of brood verstopt te krijgen (soms gooit hij het gewoon de kamer in, maar tegenwoordig ook doet hij zijn hand met bijv een paar boontjes in zijn nek, en laat het in zijn shirt vallen, ja, hoe slim kun je zijn :wink: ). Maar we hebben alles door, en pakken het gewoon van de grond en uit zijn shirt. En dan eettie echt wel. En soms eet hij dan niet zijn bord leeg, dan heeft hij gewoon pech. En hij krijgt echt geen vol bord, met een boontje of 8 heb je het echt wel gehad. groenten eet hij sowieso niet of zelden, dus dat tweede stukje vlees redt hij eigenlijk heel zelden, maar het plakje kaas verdient hij best wel eens. (ik geef hem trouwens geen plakje kaas als hij er niet om vraagt, dat vind ik dan weer niet nodig)

Hihi we hebben hier net appels geplukt van onze geadopteerde bio-boom (12 kilo!) en die staan nog in een mand in de gang en arielle hapt daar ook steeds uit.

Ik geef het gewoon en dan krijgt ze d’r eten wat later. Fruit is ook eten, geen snack. En ze haalt het later wel in. Vanavond heeft ze na d’r appeltjes nog 2,5 opscheplepel rijst met saus (we aten Chicken tonight) opgegeten.

Bovendien denk ik niet dat dit lang zo blijft, denk dat het echt een nieuwigheidje is. En het zijn ook wel verrekte lekkere appels! :drool:

Pooh, lastig he? Wat ze in dat koppie hebben… pffff!

Voor mij dus herkenbaar. Ik moet ook geen etenswaren in de buurt leggen die hij kan zien. Anders wil hij alleen dat en geen warme prak. Wij hebben eindelijk de remedie tegen het slechte eten gevonden. Een halve lepel appelmoes op zijn bord waar hij zijn groente, aardappel en vleesjes in kan dippen. Hij eet sindsdien weer gezellig mee :smiley: !!

En ach… die halve lepel appelmoes zie ik lekker door de vingers.

Hoe was trouwens jullie vakantie?