Dilemma

Ik zit hier met een enorm dilemma

Zal het even uitleggen…





Vrijdag zo in eens heeft mn hondje van 14,5 jaar oud een acute hernia gekregen…

Nu moet ie benchrust houden, arm beestje…

We zijn tussen nu en vrijdag 3 keer na de dierenarts geweest…

Nu de laatste keer zijn de medicijnen verhoogd en heeft ie spul rechtstreeks in zn bloedvat gekregen om de wervels doen slinken…

Maar och wat loopt ie zielig breekt mn hart echt waar :frowning:

Hij kan niet eens normaal zn behoeftes doen …

Er is dus een kans dat het met benchrust gedeeltelijk of helemaal overgaat…



Maar sta nu zo tussen tweestrijd aan de ene kant zie ik hoe moeilijk hij het heeft hiermee…

Dat ik zo iets heb van ik laat hem inslapen…

Aan de andere kant, ?





Wat zouden jullie doen in deze situatie

Ik. Zou het echt niet weten meid :hug: :hug: :hug:

Volgens mij heeft jou hondje precies hetzelfde als de hond van mijn schoonouders, die waren ook een hoop dierenarts kosten kwijt en uiteindelijk moest het beestje nog ingeslapen worden… dier heeft mijner inziens voor niets moeten lijden omdat de dierenarts er nog geld aan wilde verdienen :?





Tuurlijk wil je je dier helpen, maar wat denk JIJ dat het best is, moeilijke beslissing , sterkte :? :hug:

Jee, wat moeilijk… Ik vind het erg moeilijk om erover te oordelen. Ik weet wel wat ik waarschijnlijk zou doen als het om mijn dier ging, maar ik kan niet in jouw gevoel ‘kijken’.

Ik ben van mening dat voor je dier zorgen ook betekent dat je het zo min mogelijk moet laten lijden. Als ik in jouw stukje lees dat het gedeeltelijk of helemaal niet weg zal gaan, lees ik dat de kans heel groot is dat hij pijn zal blijven houden. Dat zou ik niet kunnen verkroppen. Ik hoop dat ik dan ook zo sterk ben om de knoop door te hakken. Maar dat zeg ik nu he. Ik weet uit ervaring dat het zoooo moeilijk is… :frowning:

veel sterkte. :hug:

Dat is inderdaad een moeilijke vraag. Wat is het beste voor je beestje?

Ik denk dat je hem best een week rust kunt proberen te gunnen om te zien of het beter wordt. Heb je voldoende pijnstillers ?



Blijf overleggen met de dierenarts. Het beestje is natuurlijk erg op leeftijd en dan is elke dag eigenlijk al te veel.

Volg je gevoel. Geef het een kans maar stel een limiet van wanneer het genoeg is geweest. En meestal weet je vaak precies wanneer het moment daar is :hug:



Sterkte met je hondje :-*



Onze beagle is nu 13 en ik heb er ook al vaak over nagedacht van “wat als”. Mijn vorige hond kon op een gegeven moment ook niet meer opstaan. En als ze op leeftijd zijn, knappen ze niet meer zo snel op, meestal nooit meer 100%. Genoeg is genoeg. Hoe verdrietig soms maar dat weet je als je aan een huisdier begint. Het leven is korter dan die van ons. (als het goed is…)

Ook hier een keer de keus moeten maken om een zeer geliefd beest in te moeten laten slapen.



In je hart wil je het niet en je verstand zegt waarschijnlijk dat het beter is.



Gezien hij al 14,5 is en hij veel pijn heeft, zeg ik, als buitenstaander: help het lieve beest en verlos hem uit zijn lijden.

En doe dat dat met de woorden in je gedachten die onze DA aan ons meegaf: Je houdt echt van je beest als je hem kunt laten gaan.



Ik wens je veel sterkte in het maken van je keus :hug:

Mamalena, San zegt juist dat het wél over kan gaan.



@San 27 wrote:

Er is dus een kans dat het met benchrust gedeeltelijk of helemaal overgaat…


ik zou het ook nog even rust geven…

ik heb alles voor mijn hond over, wil hem niet onnodig pijn laten lijden, maar zou hem ook niet zo gauw opgeven…

We geven het ook even de tijd zo in de bench dan heb ik zo iets we gaan ervoor…

Maar zo als ie loopt :frowning:

En hij zal ooit toch ook een keertje zn ontlasting kwijt moeten…

Morgen ff de DA bellen als dat nog niet is gebeurd morgen…

Misschien middeltje ervoor

Nee dat is niet zo’n fraai gezicht zoals ze lopen met een hernia, dat is zielig he :frowning:

best wel. maar we zetten even door alleen morgen de dierenarts wel weer bellen ben ik bang ivm zn ontlasting

Vergeet niet dat een dier dat ook vanuit zijn natuur regelt.

Vervelend is het natuurlijk wel. Als je hondje toch trek heeft, kun je ook wat rijst geven ipv brokken, dat verteert makkelijker.

Hij heeft gepoept(wist niet dat ik zo blij kan zijn met poep) :dance:

Moest hem wel ondersteunen maar toch hij doet het nog wel… :smiley:

onze hond heeft ook toen hij 15 ofzo was een hernia aan zijn nek gehad.

ook ineens veel pijn kon amper lopen etc, ik dacht zelf eigenlijk dat er wrs niets meer aan te doen zou zijn toen we naar de dierenarts gingen.

deze legde uit dat er wel een kans was dat het met rust en hoge pijnmedicatie over kon gaan, vond het ook lastig te beslissen, maar ja inslapen vond ik toch erg definitief.



bij onze hond is het uiteindelijk goed gekomen en hij is toen nog bijna een half jaar bij ons geweest.

uiteindelijk was hij wel op en in laten slapen, maar dat stond los van die hernia, was gewoon ouderdom, echt op.



sterkte met het nemen van een beslissing!

@Karin2 wrote:

Mamalena, San zegt juist dat het wél over kan gaan.



@San 27 wrote:
Er is dus een kans dat het met benchrust gedeeltelijk of helemaal overgaat…




Oeps, sorry, verkeerd gelezen. Nou, dat is dan goed nieuws. Hoop voor t beestje het beste.

Net onze eigen DA gebeld waar we vrijdag zijn geweest.

Het hele verhaal uitgelegd van de weekend DA en dat die hernia geconstanteerd had…

Ik wou nu vragen hoe lang het eigenlijk duur voordat je vooruitgang ziet zeg maar…

Zegt ze van hij gaf vrijdag niet zoveel pijn aan dus het is geen hernia denkt ze ??

Ik wordt vanmiddag teruggebeld , maar nu zit ik hier met 2 tegenstrijdige antwoorden … :cry: :?

En??

Hij heeft teruggebeld tegen 18.30 wel te verstaan kwam dr niet eerder aan toe zei die :?

Toen ik zei dat de weekend arts hernia had gezegd, daar zei die niet veel op…

Maar goed ik moet door gaan met de pijnstillers totdat ze op zijn… dat is maandag…

Daarna kijken hoe hij het zonder doet , en dan zou hij evt ook de bench uit mogen …

Maar dat lijkt me erg snel dus dat bekijk ik zelf wel ff :slight_smile:

Hij is gisteren na een lange middagslaap goed wakker geworden

De rug kromt ie niet meer zo en loopt iets minder wankelig dus ik heb goede hoop :pray: :thumbup:

Dat klinkt hoopvol :thumbup:

Gaat gelukkig steeds beterder :smiley: :thumbup:

Alleen nu is onze poes ziek heeft al 4 keer overgegeven vanaf 8.30 :?