dilemma

Ik weet sinds net dat mn gastouder / tevens schoonzus

Donderdag een begrafenis heeft mn hele schoonfamillie gaat zowat heen, is een goede kennis van de famillie die overleden is zaterdagmorgen…

Maar dat houd in dat ik geen oppas heb als ik donderdag ga werken…

Ik heb voor donderdagmorgen al oppas kunnen regelen …

Maar vanaf 12.30 heb ik geen oppas meer en zou ik vrij moeten nemen :oops:

Wat zouden jullie doen, morgen bellen naar het werk om te vragen of ik donderdagmiddag vrij mag of morgenvroeg persoonlijk ff langsgaan en de situatie uitleggen

Manlief kan op dit moment alleen vrij als het het echt niet anders kan en ook dan word het moeilijk dus kortom heb echt geen oppas

@San 27 wrote:

Ik weet sinds net dat mn gastouder / tevens schoonzus

Donderdag een begrafenis heeft mn hele schoonfamillie gaat zowat heen, is een goede kennis van de famillie die overleden is zaterdagmorgen…

Maar dat houd in dat ik geen oppas heb als ik donderdag ga werken…

Ik heb voor donderdagmorgen al oppas kunnen regelen …

Maar vanaf 12.30 heb ik geen oppas meer en zou ik vrij moeten nemen :oops:

Wat zouden jullie doen, morgen bellen naar het werk om te vragen of ik donderdagmiddag vrij mag of morgenvroeg persoonlijk ff langsgaan en de situatie uitleggen

Manlief kan op dit moment alleen vrij als het het echt niet anders kan en ook dan word het moeilijk dus kortom heb echt geen oppas

Ik weet niet hoe jou relatie is met je baas/collega,s maar ik zou dus kiezen voor bellen en vrij nemen. Tjah onmacht.

Maar als je hiervoor een topic opent lijkt het bij jou niet zo makkelijk te gaan. Klopt dat?

ik zou vrij nemen!

mijn man kan ook niet vrij nemen en ik ben wat dat betrefd altijd “de klos” maarja het is niet anders! ik hoop dat je werk er ook begrip voor heeft!

(nu is het voor mij wat makkelijker want ik neem der gewoon mee naar mijn werk bso, maar als ze ziek is heb ik wel een probleem…)

hmm dat kan ik dus niet peilen op het werk zeg maar.

De ene keer gaat het makkelijk en de andere keer weet je niet wat je eraan hebt :slight_smile:

Ben nu al zenuwachtig voor morgen om te vragen , het liefst wou ik dat het nu morgen was zodat ik KAN vragen maar ja nog naggie slapen…

Aan ene kant via telefoon zie ik ze niet, maar langsgaan is persoonlijker…

Vrijnemen, als je het morgen meld hebben jullie nog 3 dagen om iets te regelen zoals vervanging of miss een dienst ruilen

Als ze aankomen met het excuus dat jij ook in die 3 dagen een oppas kan regelen zeg je gewoon zeggen dat je niet Jan en alleman op je kinderen laat passen omdat de rest van de familie op die begrafenis aanwezig is.

Good luck :thumbup:

ik zou situatie uitleggen en vrij regelen. tis dat ik moet werken tot 14 uur, anders mocht ze best hier komen hoor!!

@Cariska wrote:

ik zou situatie uitleggen en vrij regelen. tis dat ik moet werken tot 14 uur, anders mocht ze best hier komen hoor!!

:-* vind ik heel lief …

Kga morgen persoonlijk langs kom er toch langs als ik hub naar werk breng …

En dan zie ik wel wat ze zeggen :slight_smile:

Ik zou eerst iets proberen te regelen, een andere dag werken bijvoorbeeld (en dan schoonzus lief aankijken voor die andere opvangdag)

Als dit niet gaat, dan inderdaad vrij nemen…je hebt weinig keus denk ik toch?

Ik zou niet ‘vrij nemen’ maar gewoon met een collega een dienst proberen te ruilen. Lijkt me een prima oplossing. :slight_smile:

Dienst proberen te ruilen dat hoeft niet binnen het bedrijf

Ik werk in een productie bedrijf dus meestal zijn er mensen zat :slight_smile:

Dagen heb ik ook nog wel daar gaat het niet om gelukkig

Dus op goed geluk strakkies :smiley:

succes!

Ik zou als je er toch langskomt gewoon even langs gaan en het vragen. Succes en sterkte voor je schoonfamilie

Alles is gelukt niks aan de hand volle begrip :oops: :mrgreen:

Kzal beheer vragen om een slotje

Mooi!! Geeft het jezelf nu ook meer rust?

Sterkte voor je schoonfamilie!

mooi zo!

@San 27 wrote:

Alles is gelukt niks aan de hand volle begrip :oops: :mrgreen:

Kzal beheer vragen om een slotje

Er staat toch nog geen slotje dus ik reageer nog eventjes als je het neit erg vind, amders gewoon niet lezen hoor :wink:

Fijn dat het geregeld is, en dat ze niet moeilijk deden.

Logisch in mijn ogen, maar minder logisch in die van jou. en dat is nou juist wat ik mij afvroeg.

ik lees namelijk heel vaak van dit soort berichtjes, maar het is toch heel raar dat je je om zoiets druk moet gaan maken, omdat je bang bent voor de reactie op je werk.

Werk je dan wel naar je zin, op zo’n manier vraag ik mij oprecht af.

Dit meer in het algemeen hoor, niet specifiek jouw geval al komt het nu toevallig in jouw toppic naar boven bij mij.

sterkte verder, ook voor je schoonfamilie.

Tsjaa werken met plezier af en toe wel maar heel vaak ook niet, en dat doet het grootste gros van het personeel daar…

Het beleid en mentaliteit is soms echt onder de maat :oops:

Als je een fout gemaakt hebt wort je soms letterlijk afgebekt

Als je iets goed doet krijg je maar soms een compliment …

Ach ik denk maar zo wordt vanzelf wel tijd om na huis te gaan :mrgreen:

Werk opzich is niet verkeerd heel erg leuk werk hoor…

En het is een vaste baan dus op zoek na wat anders zit er neit in