Karlijn is vanaf haar geboorte een echt speenkind geweest. Ze had een hele grote zuigbehoefte en kreeg dus ookal vroeg een speen. Dat is dus nooit een probleem geweest maar nu loop ik tegen het volgende aan:
Vorig jaar december heeft ze haar speen weggegooid en dat leek op zich best goed te gaan maar niets was minder waar, ze sliep slechter en klaagde ook echt over moe zijn enzo.
Dus toen ze een keer goed ziek was toch maar een speen gegeven(met de mededeling dat het voor 1 keer was dus een uitzondering) en warempel ze sliep perfect en klaagde niet meer over vermoeidheid (tenminste niet zoals eerst).
Dus vanaf dat moment(tja iets later want uiteraard eerst weer zonder speen geprobeerd) was er weer een speen in bed.
Gezien haar leeftijd vonden we het nu toch wel tijd om die speen eindelijk echt weg te doen dus de afspraak gemaakt dat we in de kerstvakantie de speen weg zouden doen.
Nou dit is dus inderdaad gebeurd maar nu heb ik dus al 2 nachten een ontzettend onrustig slapend kind wat ook nog eens erg vroeg wakker is :wall: :wall: en dan dus 's middags moe is en niet goed weet wat ze met zichzelf aan moet.
Gelukkig is het nu vakantie(dat was ook de reden om te zeggen we doen het in de vakantie) en kunnen we het gewoon lekker rustig aan doen maar toch, ik vraag me nu toch wel af wat voor Karlijn het beste is.
Toch die speen nog maar en een uitgerust vrolijk kind hebben of een kind dat dus zonder speen slaapt (en nu dus haar duim in haar mond doet, wat ik dus niet af kan leren :shock: ) maar niet goed uitgeslapen is en er toch echt niet vrolijker van wordt.
Graag jullie mening en tips, hoe hebben jullie dit gedaan of gaan jullie het doen???
ik persoonlijk denk dat je er te laat mee begonnen bent om het af te leren(niet om je aan te vallen hoor :hug: )
maar hoe ouder ze worden hoe zieliger ze kunnen gaan doen over dat speentje , en dus hoe makkelijker jij weer overstag gaat om dat ding weer te geven…
wij hebben sil al vanaf dat ie 6 maanden oud was de speen alleen maar gegeven als ie savonds naar bed gebracht werd, en noooit overdag…
en voor zijn tweede verjaardag hebben wij dat ding op vakantie naar de bahamas gestuurd :mrgreen: dit was 1 week mopperen met inslapen en daarna … noooit geen toestanden meer gehad!
hij vroeg nog wel lang ,of foppie het wel leuk had daar in de warme landen :mrgreen:
maar meid ik zou zeggen , hup weg met dat ding en ff flink doorbijten!
sucses!
jan was ruim 3 jaar , toen lag er een briefje van de tandenfee.
als jan zijn speen mee uit bed nam naar beneden, zou ze de speen meenemen en aan klein kindje geven.
ik kwam op een vrijdagavond na het werk thuis en de speen lag in de kamer,…
heb m doorgeknipt en weggegooid, zo KON ik hem de speen ook niet meer geven.
weer lag er ineens een briefje van de spenenfee.
als hij 2 nachtjes zou slapen zonder speen, zonder al te veel te huilen en zonder zijn bed uit te komen, zou hij klein cadootje krijgen.
en na een week een groter cadootje.
de eerste nachten waren even doorbijten, maar het cadootje na een week, was eigenljk al niet eens meer nodig geweest.
hij keek er verbaasd van op ahahhaaa
het is echt een kwestie van gewenning, ze moet nu dus andere manier vinden om in slaap te vallen.
en niet weer geven !
ook niet als ze ziek is.
het kan best zijn dat dit een houding van haar is, op die leeftijd zijn zedaar slim genoeg voor.
zo van als ik maar moe doe en weinig doe en dus een soort van zielig gedrag vertoon, krijg ik de speen vast wel terug
Bedankt voor jullie snelle reactie’s.
Jacsansil:
De speen overdag was ook al heel snel eraf hier (ik denk ook inderdaad toen ze ongeveer 6 maanden was). Ik vind het nl geen gezicht om een kind van 1 en ouder rond te zien lopen met een speen (sorry als ik iemand nu beledig maar dat is mijn mening). Ons buurjongetje liep op z’n derde nog buiten rond met een speen in zijn mond, nou sorry hoor dat vind ik echt geen gezicht :naughty: .
Maar als ze ging slapen dan had ze hem dus wel.
De vorige keer heeft ze het dus echt een paar weken, misschien zelfs wel maanden(gek eigenlijk hoe snel je zoiets vergeet), zonder gedaan maar de situatie was niet echt goed te noemen, toen vroeg ze ook regelmatig om haar speen en huilde ook echt voor ze ging slapen, nu dus totaal niet. De speen was ook echt weggegooid maar ik heb nog wel spenen voor Renske in huis, dus toendertijd heeft ze de reserve speen van Renske gekregen.
Ze had nu ook zelf aangegeven dat ze de speen weg ging doen en heeft het ook zelf gedaan(vorige keer ook), ze vraagt ook niet meer om de speen, 's nachts ook niet maar is heel erg onrustig en vermoeid.
Ik hoop maar dat het inderdaad langzaamaan beter gaat en gelukkig is het vakantie :dance: .
Hedwich, ze zijn er inderdaad slim genoeg voor maar het is nu juist dat ze zelf helemaal niet om de speen vraagt.
Het gaat me nu om het feit dat ze dus echt heel erg onrustig slaapt en dat terwijl ze altijd perfect sliep (ik heb kinderen die zelf vragen of ze aub naar bed mogen omdat ze moe zijn :shock: tja hebben ze niet van mij :mrgreen: ) en nu dus ook lichamelijke problemen krijgt omdat ze zo moe is. Maar zoals ik hierboven ookal schreef we hebben vakantie dus ik hoop dat het inderdaad langzaamaan beter gaat.
@Rammetje wrote:
Bedankt voor jullie snelle reactie’s.
Jacsansil:
De speen overdag was ook al heel snel eraf hier (ik denk ook inderdaad toen ze ongeveer 6 maanden was). Ik vind het nl geen gezicht om een kind van 1 en ouder rond te zien lopen met een speen (sorry als ik iemand nu beledig maar dat is mijn mening). Ons buurjongetje liep op z’n derde nog buiten rond met een speen in zijn mond, nou sorry hoor dat vind ik echt geen gezicht:naughty: .
Maar als ze ging slapen dan had ze hem dus wel.
De vorige keer heeft ze het dus echt een paar weken, misschien zelfs wel maanden(gek eigenlijk hoe snel je zoiets vergeet), zonder gedaan maar de situatie was niet echt goed te noemen, toen vroeg ze ook regelmatig om haar speen en huilde ook echt voor ze ging slapen, nu dus totaal niet. De speen was ook echt weggegooid maar ik heb nog wel spenen voor Renske in huis, dus toendertijd heeft ze de reserve speen van Renske gekregen.
Ze had nu ook zelf aangegeven dat ze de speen weg ging doen en heeft het ook zelf gedaan(vorige keer ook), ze vraagt ook niet meer om de speen, 's nachts ook niet maar is heel erg onrustig en vermoeid.
Ik hoop maar dat het inderdaad langzaamaan beter gaat en gelukkig is het vakantie :dance: .
Hedwich, ze zijn er inderdaad slim genoeg voor maar het is nu juist dat ze zelf helemaal niet om de speen vraagt.
Het gaat me nu om het feit dat ze dus echt heel erg onrustig slaapt en dat terwijl ze altijd perfect sliep (ik heb kinderen die zelf vragen of ze aub naar bed mogen omdat ze moe zijn :shock: tja hebben ze niet van mij :mrgreen: ) en nu dus ook lichamelijke problemen krijgt omdat ze zo moe is. Maar zoals ik hierboven ookal schreef we hebben vakantie dus ik hoop dat het inderdaad langzaamaan beter gaat.
erg he dat gespeen als ze al zo groot zijn (ik persoonlijk vind het gewoon best wel een beetje… huh… jakkie :sick: )
ach meid , het blijft lastig als ze al wat groter zijn want ze hebben gewoon megaveel fantasie, en tja ze zijn dan ook nog eens zo gehaaid he om te doen alsof ze echt gebroken zijn

dus tja wat is echt en wat niet (ik denk trouwens dat het niet zoveel zegt hoor dat ze niet om de speen vraagt, daar is ze vast wel slim genoeg voor om DAT niet aan te kaarten )
maar meis… ik denk echt dat je even moet doorzetten en nu in de vakantie lukt je dat vast!
alvast een dikke :hug: want zo te lezen heb je het er wel moeilijk mee…
@jacsansil wrote:
erg he dat gespeen als ze al zo groot zijn (ik persoonlijk vind het gewoon best wel een beetje… huh… jakkie :sick: )
ach meid , het blijft lastig als ze al wat groter zijn want ze hebben gewoon megaveel fantasie, en tja ze zijn dan ook nog eens zo gehaaid he om te doen alsof ze echt gebroken zijn(die van mij kan er ook wat van hoor als ie ergens geen zin in heeft, school ,winkelen enz :mrgreen: maaaaam ik voel me zoooooo moeeeee of maaaaam ik heb zoooooo’n buikpijn hihihi)
dus tja wat is echt en wat niet (ik denk trouwens dat het niet zoveel zegt hoor dat ze niet om de speen vraagt, daar is ze vast wel slim genoeg voor om DAT niet aan te kaarten )
maar meis… ik denk echt dat je even moet doorzetten en nu in de vakantie lukt je dat vast!
alvast een dikke :hug: want zo te lezen heb je het er wel moeilijk mee…
Moeilijk ermee hebben is een groot woord maar ik ken mijn kind en ze is echt anders hierdoor (al lijkt het vandaag mee te vallen maar we hebben ook nog niets gedaan :mrgreen: ). Zowiezo doen we de komende dagen lekker waar we zin in hebben en vooral leuke dingen. Hubbie hoeft alleen woensdag en donderdag te werken en dan 3 januari weer dus dat is ook lekker :dance: .
Ja de buikpijn en moeheid als ze ergens geen zin in heeft zijn hier ook herkenbaar :doh: maar zo is het dus juist niet. Tja weet ook niet precies hoe ik het moet omschrijven maar toch… .
Ach we zijn al weer een jaar verder dan de vorige keer en ze is ook ouder en wijzer waardoor ze er waarschijnlijk ook beter aan toe is zeg maar dus we houden gewoon vol en met een beetje geluk is Renske ook snel van de speen af :dance: maar goed die is nooit zo erg geweest als Karlijn dus bij haar verwacht ik geen grote problemen, plus ze heeft het voorbeeld van haar grote zus :inlove:
Even een korte update. Het gaat hartstikke goed nu. :dance: :dance: Ze slaapt prima en klaagt verder niet meer, dus ik denk dat het een combi geweest is van de feestdagen en geen speen.
Ze was er nu ook echt aan toe om zonder speen te slapen terwijl dat de vorige keer waarschijnlijk nog niet was, denk ik.