Dilemma, plaatsing kan, maar pas als ze 4,5 is...

ZUcht, op de school van onze keuze kan Kiki pas geplaatst worden als ze 4,5 is, te weten na de zomervakantie… Nu zijn er verschillende mogelijkheden die ik aan het onderzoeken ben. Maar wat zouden jullie doen?

a. van mrt tot aug naar de creche blijven gaan. de leidsters hebben al toegezegd haar dan extra uitdagingen te gaan bieden en er wordt momenteel gekeken of ze ermee weg komen qua aantal kindjes op de groep…

b. van mrt tot de zomervakantie naar een andere school, waar ze ook ingecshreven staat, dan de zomervakantie naar bso en na de vakantie naar dr nieuwe school

c. iets anders…

poeh lastig. b zou ik zeker niet doen. Dat is wel heel veel nieuws en afscheid in korte tijd.

Hoe kan het dat de school pas vanaf 4,5 plek heeft?

als de keus tussen a en b gaat, dan zou ik dus voor a gaan. Staat ze al erg te springen om naar de basisschool te gaan? Dan lijkt me dat extra halfjaar best pittig, ook al biedt de psz extra uitdaging aan…

@fiep klophout wrote:

poeh lastig. b zou ik zeker niet doen. Dat is wel heel veel nieuws en afscheid in korte tijd.

Hoe kan het dat de school pas vanaf 4,5 plek heeft?

als de keus tussen a en b gaat, dan zou ik dus voor a gaan. Staat ze al erg te springen om naar de basisschool te gaan? Dan lijkt me dat extra halfjaar best pittig, ook al biedt de psz extra uitdaging aan…

Ze wil heel graag naar de grote school, al dr vriendjes zijn al 4… De school van onze voorkeur heeft een wachtlijst en werkt met een postcodegebied, normaal komen kindjes buiten dat gebied niet eens in aanmerking om op de wachtlijst te staan…maar ja…gelukkig ben ik uitzondering op de regel door een zeer aangenaam gesprek met de persoon die erover gaat. Nu hebben ze dus plek voor dr gemaakt maar dat is pas vanaf begin schooljaar… in mrt ging echt niet lukken.

Ik zou als je je kind perse naar die school wilt laten gaan kiezen voor je eerste optie. Ze is van maart zeg je, dus dan mist ze een maand of 3.5-4 basisschool, aangezien er ook nog vakantie tussen valt. Naar een andere school zou ik zeker niet doen, tenzij je va keuze wisselt en je kindje daar houdt. Succes met het nemen van een beslissing.

Ik denk dat ik in jou geval voor optie a zou kiezen.

Vraag me alleen af of je nog wel recht heb op kinderopvangtoeslag…

@Frank@ wrote:

Ik denk dat ik in jou geval voor optie a zou kiezen.

Vraag me alleen af of je nog wel recht heb op kinderopvangtoeslag…

Ja, dat heb ik gecheckt, zolang je kindje op de creche zit kan dat.

Dan denk ik echt dat optie a het beste is.

Al zal op oudere leeftijd kdv ook best heftig zijn, denk ik dat na een half jaar van school switchen (zeker in het eerste jaar) nog heftiger is voor je kiki…

En als kdv nu al aangeeft wat meer uitdaging te bieden is wel een teken dat ze er goed mee omgaan denk ik!

ik zou zeggen wachten tot na de schoolvakantie, onze oudste is 4 geworden in april en we hebben haar bewust thuis gelaten tot na de zomer vakantie zodat ze gelijk in haar eigen groep zou komen en niet vriendjes maakt en er weer bij uit de klas gehaald werdt, op school gesprek gehad en daar zeiden ze al dat het weinig nut had ze nog zou gaan wennen en zou mee gaan draaien omdat er te veel vakanties en feest dagen tussen zouden vallen.

na de vakantie is ze dus voor het eerst gegaan en het gaat super.

Inmiddels bevestiging van de creche; ze mag blijven tot ze op de basisschool geplaatst wordt. Ze krijgt extra opdrachten en wordt af en toe apart genomen om iets extra’s te doen… :thumbup: helemaal goed. Thuis beginnen we ook al met werkjes, ik ben vroeger lerares geweest (op een basischool in de USA) in de eerste groep en weet wel wat methoden en werkjes voor haar leeftijd. Vooral tellen (kan ze nu in ned en engels tot 20), letters leren, kleuren en vormen (maar die laatste 2 kent ze allemaal al)