dilemma naam tweede kindje

ik ben nu al een tijdje aan het dubben over de naam voor ons tweede kindje. Het wordt een meisje en vind het moeilijk om een leuke naam te verzinnen die ook goed samen gaat met Thomas.



Het grootste dilemma voor mij is dat ik Sophie en Thomas erg leuk vind klinken maar ik niet wil dat als ze straks naar school gaat er nog 6 meisjes in haar klas zo heten.



Een andere naam die ik ook leuk vind is Ilse die hoor je een stuk minder vaak maar Ilse en Thomas vind ik minder leuk klinken.



Opzich ben ik wel zover dat ik 1 van deze namen als voornaam wil gebruiken en de andere als tweede naam maar ja ik weet dus niet welke ik als eerste naam wil.



Mijn man vindt Ilse leuker als Sophie maar vind Sophie ook erg leuk dus aan hem heb ik niets als feedback dus daarom doe ik een beroep op jullie want ik wordt ongeveer gek van mezelf :wall:



IKk sta natuurlijk ook nog wel open voor andere naam suggesties maar mijn man minder.

Als je het mij vraagt klinkt Ilse Sophie lekkerder dan Sophie Ilse (simpelweg door de “ie” klank die elkaar anders opvolgt zeg maar , Sophie met die “ie” op het eind en dan Ilse als begin)



Dus mijn stem zou dan uitgaan naar Ilse Sophie

Ilse :inlove:

helemaal mee eens Sophie Ilse klinkt niet zo, Ilse Sophie wel en er lopen vast minder Ilse’s rond dan Sophietjes.

ik vind dat sophie en thomas leuker klinken dan ilse en thomas :oops:



maar ga je de twee namen tegelijk gebruiken ?? want dan kan je bv wel gewoon sophie ilse doen, vind ik

heel grappig… je schreef thomas en dat je liever geen sophie wou… en ik moest direct aan ilse denken.

Dus past best :lol:



Overigens ken ik hier wel geteld 1 Ilse in onze omgeving… en geen enkele Sophie… wel 3 Thomassen :smiley:

Wij hebben ook een Thomas en ik vind Sophie een erg mooie naam, ook icm Thomas.

Ilse vind ik wel leuk, maar Sophie vind ik super!

ik zou de naam kiezen die je zelf het mooist vindt, met hoeveel andere ze later in een klas zit zie je dan wel weer!

wie weet zit er geen enkele andere sophie en sla je jezelf voor je hoofd dat je toch geen sophie hebt gekozen…

Ilse :inlove:

Vrijwel alles kan toch samen met Thomas? :think: Als je Sophie leuk vindt, zou ik dat gewoon doen…hoe het uitkomt in haar klas, dat zie je later wel weer. En Thomas is nou ook niet bepaald een weinig voorkomende naam. :wink: En als je Ilse ook leuk vindt, dan lijkt me dat ook een goede optie, zeker als je man die naam leuker vindt: ze zal toch vaker alleen aangesproken worden dan in combinatie met haar broer, lijkt me? Bovendien vind ik de combinatie Thomas en Ilse helemaal niet zo slecht.

Ik vraag me altijd af waarom namen van kinderen bij elkaar moeten passen? Alleen de eerste paar jaar gaan ze als een soort van setje door het leven, maar daarna toch niet meer?



Ik zou ook niet voor Sophie kiezen vanwege dezelfde reden die jij aangeeft, vind het wel een supernaam hoor! Dus Ilse.



En je gaat volgens mij ook vanzelf wennen aan Thomas en Ilse.

Heel erg bedankt alvast voor de reacties, gelukkig heb ik als het goed is nog 17 weken om zeker te worden van de naam maar ben wel blij dat ik eindeijk mijn dilemma kwijt kan. Want het is best lastig als je het niet kwijt kunt



Het is niet zo zeer dat de namen bij elkaar moeten passen maar ze moeten wel lekker “bekken” zoals ik dat altijd zeg, dus lekker samen gaan. Dat geldt ook voor de tweede naam. Thomas heeft al tweede naam Sebastiaan dat vond ik (en vind ik nog steeds) heel goed samen klinken



We hebben nu als een soort koosnaam Josje voor de kleine en elke keer als iemand dat zegt wil ik het veranderen in Ilse of Sophie maar gelukkig kan ik me in houden.

oké nu met Josje in K3 misschien niet meer zo handig haha, maar ik vind Josje ook lief klinken :smiley:



En bij Thomas kan idd wel vrij veel.

Is wel een ‘neutrale’ naam vind ik eigenlijk.

Ik zeg Sophie…ik ken hier echt niet bijzonder veel Sophies…geloof dat Jo er wel 1 in de klas heeft,maar jeetje zeg…wat zou het…

Er zitten hier ook 2 Jo’s op dit forum…had ik niet verwacht…



Ik weet niet wat het is,maar als je wilt dat de namen samen passen,dan hebben Thomas en Sophie beide iets over zich heen wat “klopt”.

Ik weet niet of het nu de H in de naam is…of de O…



Ilse is een leuke naam,maar ben er persoonlijk niet zo kapot van…Sophie zou ik zelf ook niet gekozen hebben,maar wel als 2e of 3e naam als we een dochter zouden hebben…hij zou ig op de lijst staan…



Ik denk dat je er wel uit gaat komen…

Ik zeg Sofie 8)



:inlove:

Ik wil er nog even aan toevoegen, dat Thomas en Sofie beide populaire namen zijn, maar eerlijk gezegd merk ik er niet zo veel van.



Thomas is de enige Thomas in zijn klas en Sofie hoor ik minder vaak dan je zou denken.

We ondervinden er iig geen last van :thumbup:

Jullie kunnen in het namentopic verder :slight_smile: