Dilemma met het draadjesvlees

Ik ben draadjesvlees aan het maken maar ga dadelijk naar bed.

Ik heb het altijd zeker een uur of tien op staan zodat het extra lekker wordt :drool:

Zal ik de pan op het gasfornuis laten staan (niet op het vuur natuurlijk) of moet het vlees de koelkast in? Zodat ik het morgenvroeg weer aan kan zetten?



:-*

Ik heb het zelf wel eens laten staan. Maar dat zou ik niet doen als het zomer is. Maar nu lijkt het me wel te kunnen. Je kan het ook niet warm in de koelkast zetten. En het is nog niet afgekoeld nu denk ik?



ps. mag ik komen eten… :wink:

Komen eten mag altijd hoor, heb een grote pan vol :mrgreen:



Ja, ik dacht zelf ook laten staan maar Ed dacht dat dat niet kon.

Als ik de verwarming uit zet is het hier 's nachts een graad of 16/17.

Zou dat gaan? Toch wel :think:

toevallig eten wij ook draadjesvlees en hebben gisterenavond voor we naar bed gingen de pan uitgedraaid en gewoon laten staan.

als het idd in de zomer was had ik het niet gedaan, maar nu kan het gerust.



:drool:

Wij laten het alleen niet 10 uur sudderen haha, na 3,5 uur vond ik het genoeg.

ja hoor kan makkelijk.

Doe ik ook zo vaak!

Ik hoop dat het smaakt, maar dat zal vast wel! :wink:



Ik weet iedergeval wat ik zondag ga eten!

En dan lekker met spruitjes :drool:

@mar27 wrote:

Ik ben draadjesvlees aan het maken maar ga dadelijk naar bed.

Ik heb het altijd zeker een uur of tien op staan zodat het extra lekker wordt :drool:

Zal ik de pan op het gasfornuis laten staan (niet op het vuur natuurlijk) of moet het vlees de koelkast in? Zodat ik het morgenvroeg weer aan kan zetten?



:-*




En daarom heb ik nou een ‘slow cooker’. Die kan je rustig overnacht aan laten staan en lekker op laag door laten pruttelen. :drool:

In de winter zet ik zoiets dan buiten…warm in de koelkast zetten is niet goed, op het aanracht laten staan vind ik ook link, dua dan maar met deksel en goed ingepakt buiten op het dakterras…

enne hoe maak je dan dan eigenlijk? met wat voor een kruiden enzo?

heb het weleens gegeten vroeger thuis maar heb echt geen idee hoe je dat klaarmaakt…

Het staat al weer te pruttelen :lol:

Ik vindt het het lekkerste als je eigenlijk je vork er niet eens in kan prikken, zo mals dat het eraf valt :drool:



Nefarious, ik snapte al niet waar je die slowcooker voor kon gebruiken, haha nu dus wel :mrgreen:



Het recept? Ik doe niks speciaals, gewoon het vlees met flink peper en zout inwrijven, een beetje paprikapoeder erbij en dan flink donker bakken.

In de overgebleven boter een of twee uien bakken en dan water of eventueel bouillon in de pan. Vlees erbij en lekker laten stoven totdat je het mals genoeg vindt. Oh ja en een of twee laurierblaadjes erbij.

Wel regelmatig zorgen dat je het vlees bedruipt en warm water toevoegen als er niet genoeg meer in de pan zit. Koud water is niet goed maar ik weet niet meer waarom :mrgreen:

Op de verpakking staat 2,5/3 uur maar ik laat het altijd langer staan :drool:

Met warm water bijvoegen blijft je vlees lekker mals… met koud water wordt het taai :wink:

Ik blus de pan eerst af met rode wijn of Guinness (bruin bier), en dan gaat het de slow cooker in. Zo maakte ik mijn beef and ale stew afgelopen zondag. Heel lekker!!

@Vicky wrote:

Met warm water bijvoegen blijft je vlees lekker mals… met koud water wordt het taai :wink:




Zie je ik wist dat het niet goed was maar niet meer waarom :oops:

Iets met een klok en een klepel enzo :mrgreen:

Ik laat zo vaak iets een nacht staan. Alleen als de mussen van het dak vallen van de warmte gaat het in de koelkast. Maar een halve pan soep, gehaktballen, macaroni, hutspot of wat dan ook blijft gewoon op het fornuis staan. Wel uit hoor.



Vroeger deden de mensen hun kliekjes in de kelder en op zaterdag werd dat allemaal opgewarmd. Dan zullen wij heus niets overhouden van die nacht buiten de koeling!