dilemma KDV - wie denkt mee?

Wat zouden jullie doen?

Ik zit me af te vragen of ik van KDV zal wisselen.

het zit zo. We hebben een KDV uitgezocht toen ik zwanger was van Lara. Inmiddels zijn we verhuisd en moeten we en stukje omrijden om de kids erheen te brengen, terwijl er ook een KDV op de hoek van de straat zit. Maar we waren erg tevreden met het KDV en de leidsters daar, dus we hielden Lara erop en Tessa gaat er nu ook heen.

Maar nu zijn er veel kindjes van Lara’s leeftijd weggegaan, waardoor ze met kleinere kindjes achterblijft. Haar vriendjes en vriendinnetjes gaan naar school. Daarbij gaat de vaste leidster die we al drie jaar hebben weg.

Als Lara over een jaar naar school gaat, in hetzelfde gebouw als het KDV op de hoek, dan wordt het veel gedoe om het ene kind hier en het andere kind daar te hebben. Dus misschien willen we dan sowieso wel wisselen voor Tessa. De psz waar Lara vanaf mei heengaat zit ook in hetzelfde gebouw als het KDV en de BS.

Dus… nu zit ik me af te vragen of ik ze allebei nu al naar De Zeester (op de hoek) zal doen, of dat ik ze nog zolang mogelijk op Petteflet (waar ze nu zitten) laat.

Voordelen van wisselen zijn: dichtbij huis, kinderen hoeven niet meer met de auto door de spits (file, dichtgeslibte kruispunten), wij kunnen zelf weer met de fiets naar het werk, Tessa heeft nu waarschijnlijk minder last van wisselingen dan over een jaar, hopelijk meer leeftijdgenootjes voor Lara.

Nadelen: Lara is nu helemaal vertrouwd op de Petteflet, het is echt haar stek. De groepen op De Zeester zijn groter, 16 knn ipv 12. Hier weten we wat we hebben, op De Zeester kennen we nog niemand, dus wie weet of dat fijne leidsters zijn.

Dus…

Wat zouden jullie doen?

Ik zelf zou nu toch wisselen: je hebt er twee kinderen zitten, en als er 1 af gaat (ook weer wennen) blijf je nog veel omrijden.

Kun je niet gewoon een keer gaan kijken? Dan heb je toch al de indruk hoe het daar is, gevoel zegt ook een boel :wink:

Ik zou zowiezo gaan kijken op Goudwinde.

je bent bang dat je oudste moeite zal hebben met het wisselen van plek, dat zou ik ook wel zijn maar je moet niet vergeten dat kinderen zich gauw aanpassen aan een nieuwe situatie en als ze naar de kleuterschool gaat zitten er waarschijnlijk een boel kindjes van Goudwinde bij haar in de klas.

en het is dichter bij en je kids kunnen dan samen gaan, dan is niet alles vreemd.

gewoon even gaan kijken, misschien is het wel hartstikke leuk daar :thumbup:

succes met je beslissing

liefs van rose :-*

Een rondleiding ‘op de hoek’ om eens even de sfeer te proeven? Daarna verder beslissen. De voordelen zijn er wel veel… :think:

Ik zou idd ook switchen van kdv. Nu kan ze nog “veilig” met haar zusje mee en straks is het gebouw al vertrouwd als ze naar school gaat, én is het makkelijker met brengen en halen (1 naar school, 1 naar kdv).

perfect moment om te switchen.

(mijn woorden over noodzaak bladiebla neem ik bij nader inzien en bij beter inlezen dus terug)

Klinkt allemaal wel erg goed. Ik zou gaan kijken en als het wat lijkt switchen.

@Sis wrote:

Een rondleiding ‘op de hoek’ om eens even de sfeer te proeven? Daarna verder beslissen. De voordelen zijn er wel veel… :think:

Ja, dat zou ik ook doen. Kijken of je een prettig gevoel bij het nieuwe kdv hebt en hoe het daar is en dan beslissen.

misschien kunnen ze een middagje proefdraaien?

Ik zeg ook goed moment voor switch :-*

we gaan volgende week kijken.

Lara wilde numeteen wel gaan, en zoals ze nu mijn laptop probeert in te pikken ben ik wel geneigd haar subiet daar af te leveren :mrgreen:

subiet, mooi woord. wordt veel te weinig gebruikt, als je het mij vraagt.

Net als exterritorialiteit, zo’n prachtig woord, maar niemand gebruikt het ooit.

Ben je nog wezen kijken?

Ja! Leuk dat je er nog aan denkt :smiley: .

We zijn wezen kijken en de sfeer was er goed, lieve leidsters, het kwam gezellig over. de locatie is helemaal nieuw, zag er mooi uit. En ook een programma voor de wat oudere kinderen, dat is ook leuk.

Maar… minder vierkante meter per kind, 16 kinderen & 3 leidsters op een groep die kleiner is dan waar ze nu met 12 kinderen & 2 leidsters zitten, 1 slaapkamer voor 16 kids… Ik merk ook dat tessa toch al wel echt gewend is op het huidige KDV en dat Lara nieuwe vriendjes begint te maken en erg gesteld is op de leidsters…

Dus, toch maar niet.

Officieel moeten we het nog beslissen, maar mijn man stelt het steeds uit. Terwijl we een overplaatsing natuurlijk zsm zouden moeten doen. Ik heb dus al besloten, eens kijken wanneer hij het merkt.

Kinderen zijn vaak erg flexibel en ze zal waarschijnlijk wel wennen. Wij zijn overgestapt van kdv toen Amy 14 maanden was.

Het was moeilijk, want ze was aardig gewend, maar we zijn uiteindelijk blij met de keuze.

Vooral als het zoveel tijd en moeite scheelt met omrijden e.d. zou ik toch de switch maken.

Ze blijven voorlopig waar ze zitten. Over een jaartje gaat Lara naar school en dan zullen we met Tessa de switch wel maken. Die is dan anderhalf, dus het zal idd wel even wennen zijn voor d’r. Maar voor nu zitten ze goed waar ze zitten en je weet maar niet wat je ervoor in de plaats krijgt.