Diksap!?

Misschien een domme vraag… maar ik weet echt niet wat er bedoelt wordt met diksap!? :shifty:

Gewone sap of speciale?

Waar koop je het?

Hoe maak je het?

Vanaf welke leeftijd mag je deze geven?

Tussendoortje of met een koekje erbij?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :mrgreen:

@NWmama wrote:

Misschien een domme vraag… maar ik weet echt niet wat er bedoelt wordt met diksap!? :shifty:

Waar koop je het?

Hoe maak je het?

Vanaf welke leeftijd mag je deze geven?

Tussendoortje of met een koekje erbij?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :mrgreen:




Diksap betekent letterlijk ingedikt vruchtensap. Diksap is dus niets meer en niets minder geconcentreerd vruchtensap, zonder enige toevoeging. Er wordt alleen iets uitgehaald: water. Zo blijft een ingedikt sap van het fruit over, Diksap dus. Voor het maken van 1 kilo diksap is maar liefst 8 kilo vers fruit nodig.





Diksap is geschikt voor jong en oud. Vooral voor mensen die houden van de smaak van fruit en willen minderen met toegevoegde suikers is geconcentreerde fruitsap een fantastisch product. Vooral voor jonge kinderen wordt diksap vaak gebruikt, maar door de heerlijke fruitige smaak is het voor elke leeftijdscategorie lekker en te gebruiken als drank, bij de yoghurt en in een recept als vervanger voor suiker.



Je kunt het gewoon krijgen in elke supermarkt. Vind die van Bonbebe het lekkerste en zijn 4+ maanden. Ook bij de AH hebben ze biologische en die zijn ook erg lekker :drool:.



Je kunt het gewoon bij het tussendoortje (koekje/fruit/cracker) geven. Ook na de warme hap een paar slokjes.

THX :thumbup: :mrgreen: Ik zal die maar proberen!

Het wordt vaak ook aangeprijsd als suikerloos alternatief voor limonadesiroop, maar daar moet je je dus niet in vergissen, het zit vol fruitsuikers. Zeker beter als limonadesiroop, maar dus niet bedoeld om heel de dag te drinken.



Ik ben het zelf vanaf anderhalf jaar gaan geven ongeveer, 's middags met wat lekkers erbij. Ik wilde eerst dat ze aan water gewend waren (en het niet zouden lusten omdat ze zoet prefereren) en gaf tot die tijd dus water of kruidenthee.

de oudste 2 hebben het afentoe door de yoghurt :thumbup:

Maar ze willen niet teveel, dan vinden ze het te zoet :lol:

Hier krijgt Lianne het vanaf het moment dat ik met bijvoeden ben begonnen.

Gestart met een theelepel op 125ml water.

Nu 10cc op 150cc water



Ze krijgt nog geen vruchtendrank zoals ranja, roosvicee woudsap etc

Veel mensen bedoelen ook met diksap o.a Roosivice :slight_smile:



Lune: dat diksap beter is dan Limonade is schijnt niet waar te zijn :slight_smile:

Bij ons op het kdv is onlangs een dieetiste geweest zij zei dat

er vaak wordt gedacht dat diksap beter en gezonder is dan een standaard aanmaaklimonade.

Maar dit is volgens haar niet waar, want diksap bevat net als aanmaaklimonade het geen voedingsstoffen.

Ook bestaan beiden voor het grootste gedeelte uit suiker en ook diksap bevat van nature geen vitamines.

Dat is zo, maar fruitsuikers worden door je lichaam wel beter verwerkt dan de kristalsuiker uit limonadesiroop.

ik gebruik biologisch diksap van AH, schijnt wat minder suiker in te zitten, ik meng het 1 op 8



groetjes uit zeeland