diksap, water, thee????

Hallo allemaal,



Elin zat tot gisteren op 4 flessen opvolgmelk van 200cc. Ze liet elke keer melk in de fles zitten.



Ze kreeg de voedingen om 08.00/12.00/16.00 en 19.00 uur. Nu hebben we de voeding van 16.00 uur weggelaten.



Deze hebben we vervangen door: een stukje liga (om te oefenen) en wat te drinken aan te bieden. De liga ging eigenlijk wel heel goed. Alleen het drinken had ze moeite mee (is geen melk). Ze trok een raar gezicht, zo van: wat geef je me nou. Gisteren hebben we diksap aangeboden in de fles.



Hoe en wat hebben jullie je kleintjes aangeboden. Water, thee, diksap en hoe: in de gewone fles, een tuitbekertje of een rietjesbeker? Gisteren heeft ze in ieder geval maar een paar kleine slokjes gehad en wilde ze nog niet meer (ze moet natuurlijk ook weer wennen).



Verder krijgt ze een half potje fruit en een half potje groente en wat yoghurt.



Ik hoor graag hoe jullie het doen en of jullie kleintjes ook moesten wennen.



Groetjes Henrike

Hallo Henrike,



Mijn dochtertje is inmiddels 1 maar ik weet nog goed dat wij hetzelfde hadden. Ze vond alles behalve nutrilon maar gek. Nu drinkt ze van alles uit haar tuitbeker, pakje drinken zijn we aan het oefenen en ook oefenen we met de open beker. Hoe ik het heb aangepakt:



Tussen de flessen door zowel in een fles als in een tuitbeker met zachte tuit van alles aanbieden. Varierend van water, roosvicee en afgekoelde thee met smaakjes (cherry, aardbei etc). Ik merkte dat ze het beter dronk uit haar fles in eerste instantie, later dronk ze het beter uit haar tuitbeker. Maar dit heeft wel een paar weken geduurd hoor, zowel het drinken zelf (de techniek van een tuitbeker) als het wennen aan ander drinken dan de fles.



Ik zou de liga zelf naar de ochtend zetten dus tussen de fles van 8 en 12 en daarbij wat te drinken aanbieden. De fles van 16 uur zou ik dan inderdaad laten vallen en dan om 15 uur ofzo lekker fruithapje aanbieden met wat drinken…



Wie weet heb je wat aan mijn tips. Het is altijd lastig he als er nieuwe dingen bijkomen. Succes!

Wat hier goed hielp bij het aanbieden van ander drinken was het een beetje warm maken, net als de melk. Dus ook het diksap beetje warm maken.

Idd hier ook! Diksap met lauw water ( :sick: ) eerst nog gewoon uit een flesje.

Als het echt warm was (geloof het of niet toen hadden we een warme zomer ;-)) en hij dronk slecht dan maakte ik een flesje met lauw water voor hem waar ik 1/2 of 1 schepje nutrilon bij deed voor de smaak en toen dronk hij alles op :smiley:

Hier gewoon water uit de kraan.

Maar pas vanaf 8 maanden ongeveer eerder wilde ze niet.

Hallo,



gisteren nog weer geprobeerd. Ze neemt een paar slokjes uit de fles, maar verder niet. Diksap met lauw water ga ik vanmiddag maar eens proberen.



Gisteren had een beetje diksap in mijn eigen theeglas gedaan. Ze wist niet hoe snel ze het glas naar de mond moest brengen. Anders vanmiddag maar eens in een gewone plastic beker proberen.



's Morgens krijgt Elin al haar fruithapje rond 09.45 uur en daarna naar bed. Dan slaapt ze tot 11.30 uur en dan krijgt ze tegen 12.00 uur de fles. Om 15.00 uur slaapt ze nog, tot meestal een uur of 15.45 uur.



Iedereen bedankt voor het reageren. Ga de tips uitproberen.

als ze uit een “gewone” beker wil drinken waarom niet :slight_smile:

Ik werk op een KDV en wij hebben geen eens tuitbekers :slight_smile:

Kinderen krijgen bij ons op de babygroep vanaf 7 a 8 maanden sap uit een normaal bekertje eerst uiteraard met behulp van ons maar al snel kunnen ze het zelf :slight_smile:

@dragon wrote:

als ze uit een “gewone” beker wil drinken waarom niet :slight_smile:

Ik werk op een KDV en wij hebben geen eens tuitbekers :slight_smile:

Kinderen krijgen bij ons op de babygroep vanaf 7 a 8 maanden sap uit een normaal bekertje eerst uiteraard met behulp van ons maar al snel kunnen ze het zelf :slight_smile:




Word ook aanbevolen om gelijk uit een beker te leren ipv tuitbekers, op het CB…

Ik was er verbaasd van dat het zo vroeg al moet zeg maar…





Knap hoor als ze dat zelf al wil, dan moet je dat ook gewoon doen! :thumbup:

Ach ja willen. Alles gaat richting de mond en zo krijgt ze in ieder geval wat binnen. Het begin is er dan, laten we maar denken.

hier ook de oefenbeker van Difrax, laatst had ze de beker van haar broer te pakken ging beetje te snel :mrgreen: :mrgreen:

een kind/baby is vanaf 9 maanden in staat om uit een gewone beker te drinken. (met hulp natuurlijk!)



Als je het steeds aanbied, naast het flesje, hebben ze snel door hoe het moet en kunnen ze de hele tuitbeker/rietjesbeker overslaan! ideaal, scheelt je een hoop geld aan bekers.

Wow wat snel al met een gewone beker :shock: , daar is zelfs Roan nog niet aan toe, ja af en toe ene mini slokje :mrgreen: , de rest druipt eruit, maar goed.

mijn oudste 2 dronken meteen vanaf een maand of 8/ 9 diksap/ water uit een bekertje! de middelste dronk zelfs vanaf 11 maanden helemaal geen fles meer, alles uit de beker! de jongste nu ben ik net begonnen met kleine beetjes diksap/ water/ thee uit een bekertje! doe dat net voor het fruit en de groente!

Ik zou wel lettem op wennen aan gewoon water en thee, en niet meteen diksap geven. Er zitten toch suikers in en voor zo’n kleintje zou ik het zelf helemaal nog niet willen, maar ik zou zeker willen voorkomen dat ze straks niets anders wil.



En thee liefst zonder theine, kruidenthee dus!

Je hebt ook vruchtenthee zonder theine. Het belangrijkste is geen zwarte thee, daar zit dat in.



Wij proberen Keira ook uit een beker te leren drinken, maar erop kauwen vindt ze veel leuker… :think:

Marijne heeft tot 1,5 jaar op bekers lopen kauwen en haar tong erin steken :roll: Maar sinds een paar weken heeft ze het door :dance:

Alleen nu is mama’s glas natuurlijk veeeel interessanter dan haar eigen drinken.