@Mariiyelle wrote:
mag Katie dan ook melk in haar thee hebben? Ik drink zelf thee met melk… Mn zus doet ook melk in thee bij haar 10 maanden oud kindje!
Wij geven kinder thee en daar melk in zonder suiker…
@Mariiyelle wrote:
mag Katie dan ook melk in haar thee hebben? Ik drink zelf thee met melk… Mn zus doet ook melk in thee bij haar 10 maanden oud kindje!
@eisblume wrote:
@~Claudia28~ wrote:Waarom eigenlijk? :think: Niet om een zinlose discussie op te starten ofzo hoor
Ik ken genoeg kinderen die alleen fris, roosvicee of sap willen drinken en dat zit gewoon boordevol suikers en overbodige calorieën. Dus ik ben blij dat die van mij ook nog water drinken… Ik zou niet weten waarom het altijd ‘een smaakje’ moet hebben
@kim86 wrote:op het flesje staat vanaf 4 maanden
dit is in mijn ogen een non-argument, alleen omdat de producent iets wil verkopen hoef ik het nog niet te geven of te kopen
Nou lijkt het wel of ik heeeeeeel streng ben, maar dat valt best wel mee hoor: op hun boterhammen mogen beide heren wat ze willen en als dat 3 weken achter elkaar nutella of vruchtenhagel is doe ik daar niet moeilijk over… Juist omdat ik weet dat ze verder weinig suikers (en andere troep, pardon my French :shifty: ) binnenkrijgen :shifty:
Hier water drinkers, Indy krijgt hooguit 2 flessen sap per week voor de rest alleen water (ook net vanaf 11 maand oud). Ze vind het heerlijk dus waarom anders :think: Y.eline is ook nog gek op water.
hier krijgt de kleine man water, die zoete drankjes drinkt iemaar als hij groot is :mrgreen:
@~Claudia28~ wrote:
Ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd over hoe extreem gevoelig sommige kokkers zijn over het gebruik van diksap/roosvicee of andere dranke waar zoetigheid in zit…
Waarom eigenlijk? :think: Niet om een zinlose discussie op te starten ofzo hoor
Hmmzzz…Ok, boeiend om te lezen hoe jullie erover denken
Ik doe er niet zo moeilijk over en vooral met Nienke ben ik veel makkelijker als met Marit…Dit geld niet met alles hoor, maar wel met eten en drinken en zo…Nienke eet nu al enige tijd met de pot mee, gekruid of niet gekruid…Ze krijgt al enkele maanden gewone melk, fristi, light vruchtensapjes en het blijft maar ne lange dunne lijsa
Maar goed, iedere moeder heeft het beste met zijn of haar kindje voor, dat moeten we vooral niet vergeten denk ik
Joris was met een maand of 9 heel ziek, en wilde niks drinken. Wateren thee niet en melk ook niet. Dokter adviseerde toen om maar vanalles te proberen om hem aan het drinken te krijgen. Gelukkig wilde hij de biologische babydiksap toen wel. Liever dat dan uitdroging, daarna weer water aangeboden, maar dat wilde hij sporadisch. Sindsdien krijgt hij 2 bekers diksap naast melk per dag. En voor de rest als hij drinken wil krijgt hij water, maar dat laat hij staan behalve als hij de fles van Fleur te pakken krijgt.
Zij drinkt ook geen water, en zit op drie flessen van 180 ml, zij krijgt net als Joris, maar dan nog meer verdund babydiksap. Totaal een beker van 150 per dag.
@marijke79 wrote:
hier krijgt de kleine man water, die zoete drankjes drinkt iemaar als hij groot is :mrgreen:
Hier vanaf 9 maanden diksap. En dat krijgt ze nog steeds. In het begin dronk ze naast bv alleen thee en water. maar al snel wilde ze dat niet meer.
Helaas voor mij kreeg ze namelijk op de opvang gewoon siroop, en fristi en chocomel (en dat al voor haar 1e verjaardag :() Heb er wel wat van gezegd, maar goed, alle kindjes krijgen dat daar. liv ziet dat, en wil dat ook natuurlijk.
Ze leerde al snel dat er lekkerdere dingen zijn als thee en water.
Ik kan het niet laten om te reageren. Ik ben echt zeer verbaasd dat het kinderdagverblijf waar je kindje komt fristi, chocolademelk etc geeft aan kinderen onder de 1 jaar. Ik ben zelf manager van een kinderdagverblijf en wij houden bij de kinderen jonger dan 1 jaar het schema aan dat de ouders volgen. Die kinderen krijgen niets anders. DWZ , mits het schema binnen een verantwoord voedingspatroon past. En dus geen ijsthee, fristi chocolademelk. Gelukkig heb ik dat in 15 jaar kinderopvang nog niet meegemaakt, dat een ouder wilde dat we een kind onder het jaar iets anders gaven te drinken dan fles of borstvoeding en water, sterk verdunde dixap of Roosvicee, slappe (kruiden)thee. :mrgreen:
Inderdaad heel bizar dat een KDV dat soort drinken geeft en al helemaal wanneer ouders aangeven dat ze dat niet willen hebben…
Isa is van december, dus ze zal in een maand of 6 zijn geweest toen ze ‘anders’ ging drinken…
Vanaf dat het warm werd heb ik haar water, aangelengde thee en aangelengd sap gegeven
Diksap krijgt mijn meisje al vanaf een maand of 4,5/ 5. Op advies van cb moest ik een bv laten vallen omdat ze zo hard groeide en zo groot was. Maar 's morgens was ze altijd vroeg wakker, dus al vroeg de eerste voeding. Dan zat er best lang tussen twee voedingen dus gaf ik een flesje sterk verdunde diksap tussendoor. Water hoefde ze niet…
Fristi en chocolademelk vind ik iets heel anders, daar zitten veel meer toegegevoegde suikers door. Een heel enkel keertje krijgt ze dat (ze is nu 16 maanden).
Ik ben het er wel mee eens dat je zoete dingen beter niet te vroeg kan aanbieden, dan willen ze niets anders meer… Zo deden we eerst ook niets door de yoghurt heen, zolang ze zonder diksap ook yoghurt eet vind ik het prima.
@Liesbeth wrote:
Diksap krijgt mijn meisje al vanaf een maand of 4,5/ 5. Op advies van cb moest ik een bv laten vallen omdat ze zo hard groeide .
Jesse krijgt vanaf een maand of 5-6 dixap of roosvicee, maar echt veel drinkt hij er niet van, hoogstens 20 of 30 cc. Melk blijft favouriet…
Zo rond de 5-6 maanden geloof ik dat ze het hier hebben gekregen…,
rond de 6 maanden krijgt ze dat, ook op het kdv krijgt ze het, ik geef haar ook wel roosvicee en water en thee
Hier roosvicee vanaf 6 maanden :mrgreen: …
En hij vind het heerlijk! OW wat ben ik nu een slechte moeder :lol: :dance: