Wat doen jullie in de winter: een dikke winterslaapzak of gewoon een dunne zomerslaapzak?
Ik heb namelijk een winterslaapzak van Prenatal (zonder mouwen), maar vind hem echt heel erg dik! Lijkt me veel te warm, zelfs in de winter…
Ik gebruik trouwens wel een deken en pyama erbij.
dan zou ik zelf persoonlijk een dunne gebruiken
Hangt natuurlijk heel erg van de temperatuur op de slaapkamer van je kleintje af. Wij wonen in een oud huis dus 's winters echt wel een dikke slaapzak nodig mét mouwen.
Hangt er vanaf. Of een hele dikke als ze óp de dekens slaapt (mevrouw heeft periodes dat ze de dekens compleet van zich afschopt, dan kan ik haar niet ‘alleen’ in een dunne slaapzak liggen) of een dunne (wat ik er wat comfortabeler en ‘vriendelijker’ uit vind zien) met een pyama eronder onder de dekens… Ligt dus aan haar slaapgedrag
hier een dikke slaapkzak zonder mouwen,zonder denkentje
met pyama shirtje
het is op kyano zijn kamer 20/21 graden
in de winter doe ik hem wel een pyama broek aan
en slaapkzak met mouwen,ook een dikke
ik gebruik in de winter echt de dikke zak met deken en laken.
heb er zelfs nog een met mouwtjes eraan…
Gebruik hier geen dekentjes, en heb een combi sleeper aangeschaft.
Op dit moment heeft melinda nog een zomer slaapzak aan met romper en pyama jasje en sokjes…
Het is in haar kamertje nog 20/21 graden…
Ze heeft geen deken over…
Voor de winter hebben we een combi sleeper aangeschaft
ik vind het nu in de nachten al zo koud worden, dus mopje slaapt nu in haar pyamatruitje en winterslaapzakje zonder mouwen, raam op een klein tochtkiertje. als het echt winter wordt dan hetzelfde alleen heb ik dan een tshirtje onder het pyamatruitje aan, pyamabroekje en van die lekkere badstofzokjes, winterslaapzakje, het raam heb ik eigenlijk altijd op een klein tochtkiertje, of het moet wel heel koud worden met zo’n vieze koude oostenwind erbij. dekentjes etc. heb ik nooit bij mijn andere meiden gebruikt. die trappen ze toch van zich af.
hier een pyama aan met sokjer eronder (vinden mijn kinderen om de 1 of andere reden echt heerlijk en hebben ze niet van mij :liar: )
Dan in een tricot slaapzak, dubbellaags, dus niet mega flinterdun, maar wel dikker dan een echte zomer slaapzak en dan onder een duodeken(nepdekbed) in een hoes.
Die ligt trouwens overdwars ipv in de lengte en zo kan ik Mies lekker instoppen.
Hij vind het heerlijk slapen zo. :thumbup:
in de winter zowiezo een winterslaapzak met mouwen.
nu al een winterslaapzak zonder mouwen ,maar zonder dekens ,maar wel met een pyama jasje eronder
Hier ook alweer een dikkere slaapzak met pyamajasje, zonder deken. 's Nachts is het helemaal niet meer zo warm
@santos_05 wrote:
Hier ook alweer een dikkere slaapzak met pyamajasje, zonder deken. 's Nachts is het helemaal niet meer zo warm
precies zelf lig je ook niet onder een dun lakentje neem ik aan?
Hier ook een dikkere slaapzak met pyamajasje, zonder deken.
Dekens schopt hij van zich af, en ik ben bang dat hij eronder kruipt, want het is echt een woelwater als hij slaapt.
Jinthe slaapt in een romper met lange mouwen en sokjes in een dubbellaagsslaapzakje (niet heel dun, maar ook niet heel dik dus - aan eentje zitten ook mouwen, maar die heb ik er nu afgeritst) en daar over heen een lakentje om in te stoppen. Als ik haar uit de slaapzak haal, voelt ze heerlijk warm, dus ik denk dat het wel goed is zo.
Als je een pyjama en een dekentje gebruikt, dan zou ik, denk ik, niet snel een dikke winterslaapzak gebruiken…
Dun zonder mouwen met laken en deken (waar ze toch niet onder blijft :inlove: ) Haar kamer is in de zomer heel warm, in de winter nooit kouder dan een graad of 18, dat scheelt. Ze slaapt nu in romper met lange mouw en dunne slaapzak of romper met spaghetti en pyjamatruitje met zelfde slaapzak. Evt kan ze dus naar romper met lange mouw en pyjama truitje en broek. Ik heb een dikke slaapzak, maar die gebruiken we niet veel.
ella slaapt zonder dekens, ze lag er altijd op. ze heeft nu een dikke slaapzak met dunne pyama, de mouwen heb ik er nog even afgelaten. vraag me af of het in de winter wel warm genoeg zal zijn want dan krijgt ze een dikke slaapzak met mouwen en een dikke pyama aan. haar kamertje is snel koud.
Hoi
Yara slaapt nu al in een dikke winterslaapzak met armen, Tot een paar dagen geleden hadden we haar in een zomer met pyama en werd ze wakker van de kou. Ondanks dat het in haar kamertje echt niet kouder is dan 18C. Ze sliep onrustig, werd vaak wakker en nu we haar in een winterslaapzak stoppen. Inderdaad die van Prenetal slaapt ze de hele nacht door en een stuk rustiger.
Denk dat het per kind verschillend is.
Succes
groet
Judith
in de winter gebruikte ik altijd die hele dikke slaapzakken, ook heeft ze nog een lekkere warme pyama aan en een dekbed erover. nou doen wij dan ook geen verwarming aan als ze gaat slapen dat is zo ongezond… ze heeft het altijd heerlijk warm gehad hoor en niks TE warm. kan dus prima…
@mamavan2meisjes wrote:
in de winter gebruikte ik altijd die hele dikke slaapzakken, ook heeft ze nog een lekkere warme pyama aan en een dekbed erover. nou doen wij dan ook geen verwarming aan als ze gaat slapen dat is zo ongezond… ze heeft het altijd heerlijk warm gehad hoor en niks TE warm. kan dus prima…
Waarom is een verwarming ongezond?? We hebben toch geen houtkachels ofzo meer :think:
Onze dochter slaapt alleen in slaapzak dus zonder dekens, die trapt ze toch alleen maar weg. Ik houd gewoon een beetje aan wat we zelf doen. Als ik onder dik dekbed lig dan zij ook een dikke slaapzak. Nu lig ik ook al onder mn dikke dekbed (heb er ook maar 1) maar in een hemdje, dus ligt zij in een dunnen slaapzak met broek en lange mouwen shirt. Maar van de winter gewoon dikke slaapzak. Als je slaapt daalt je lichaams temp en dan is een kamer van 18 graden ook niet lekker met alleen een dun slaapzakje vind ik. Als ik in de woonkamer op de bank een dutje (+/-21 graden) dan trek ik ook ff een dekentje over me heen.