Dikke moeders krijgen zware baby's....

bij beide ruim 25 kg aangekomen



Dave (43wk) 4405 gram

Jade (38wk) 3600 gram



vind het ook wel meevallen :think:

Ook bij mij gaat het niet op. Ik ben heel gemiddeld van postuur. Bij Indy kwam ik 22 kilo aan. Ze woog 3285 gram. Bij Kes kwam ik 14 kilo aan. Hij woog 3120 gram. 2 vrij kleine beebjes dus. En nog zijn het gespierde spijkers, geen grammetje vet. En toch, zeker bij Indy was ik dus erg veel aangekomen.

Ik heb zelf wel overgewicht maar bij Levi maar 5 kilo aangekomen en tot nu toe maar 3 kilo :mrgreen:



Dat zeggen ze ook vaker: mensen met overgewicht komen weinig aan en mensen met normaal of juist ondergewcith komen meer aan.

Ook bij mij klopt t niet.



Bij Savannah kwam ik 35 kilo aan, en ze werd geboren met 39+5 en woog 2250 gram, dank zei mijn zwangerschapsvergiftiging.



Bij Jana kwam ik 4 kilo aan, en ze werd geboren met 42 weken, en woog 3875 gram :wink:



Ow en ik heb dus ook flink overgewicht :wink:

Staat ook duidelijk in het bericht krijgen vaker en niet krijgen



Je kind heeft er meer kans op, maar het is niet alles bepalend.

daarom is het ook leuk om te lezen dat het al vaker niet gebeurde dan wel :mrgreen:

Hier bij Elise ongeveer 20 kilo aangekomen, ze is geboren met 38+2 3920 gram. Nu ligt ze beetje gemiddeld, maar zijn zeker kids die zwaarder en groter zijn met haar leeftijd.



Bij Jesse was ik 14 kilo aangekomen en Jesse was met 38+6 4325 gram. Jesse is veel afgevallen de eerste paar dagen en was na 4 weken pas weer op zijn geboortegewicht!



Zelf heb ik wel iets overgewicht, maar niet heftig. De kids waren wel stevig bij hun geboorte, maar dat is nu zeker niet meer te zien.

Dr zijn hier mischien 18 die gereageerd met hun aangekomen gewicht en gewicht baby.

Dit onderzoek is gehouden onder 3000 mensen.



Dus ik denk niet dat je kan zeggen dat dat het nu al vaker niet gebeurde dan wel.

Ook hier gaat 't onderzoek niet op. Ik ben in mijn zwangerschap 22 kilo aangekomen en mijn meissie woog 2955 gram (geboren met 41+2 via KS) :inlove:

foutje…

Ik vind het ook wel een beetje eenzijdig… Dat je veel aankomt tijdens je zwangerschap hoeft helemaal niet te betekenen dat je overgewicht hebt.

Ik kwam bij de eerste twee ook veel aan, bij de eerste kwam ik in de eerste drie maanden al 12 kilo aan! Ik had wel ondergewicht en at te weinig voor de zwangerschap, door de zwangerschap had ik enorme honger, zo zorgde mn lichaam er zelf wel voor dat ik in goede conditie kwam.

Ik was uiteindelijk zo’n 25 kilo aangekomen en had na de bevalling voor het eerst in jaren een gewoon, gezond gewicht. Ik kreeg een kindje van 6.5 pond, die nu een lange dunne spriet is, net als ik :wink:

17,5 kilo aangekomen en baby woog 2010 gram (37+1wk).

Had geen overgewicht voor de bevalling en erna ook niet.



Even doorgaan en we hebben een eigen onderzoek :lol:

Ik heb overgewicht, maar kwam tijdens de zwangerschappen niets aan, viel juist eerder af… en ik heb lichtgewicht kindjes.

ben ook dik en alle 3 mijn kinderen hadden een gewoon geboorte gewicht de eerste 2 waren 48 cm en 3 kg en mijn jongste 58 cm en 4 kg