Dikke Baby????

Hey meiden,



Hier eens een keer iemand met twijfel over TEVEEL voeding…



Eerst maar eens het beginpunt beginnen.

Joshua is geboren met een gewicht van 5020 gram (erg huge dus) en krijgt Bv.

Hij is afgevallen naar 4820 gram en begon daarna alweer mooi te groeien.

Maar de laatste keer op het Cb woog hij al 6120 gram…(toen was hij 4 weken).

Nu heb ik even zo’n curve ingevuld op BV.com en daar komt ie bijna op het +3 lijntje…daar staat dan bij dat ie waarschijnlijk teveel voeding krijgt.

Hij krijgt per dag 5 of 6 voedingen…ligt eraan of ie doorslaapt of niet…

Maar kan een kind teveel BV krijgen???



Iemand enig idee???



Marieke



17 november moet ik weer naar het Cb ben benieuwd hoe het dan gaat want als ik hem zo bekijk weegt ie misschien al wel 7 kilo ofzo??

Gewoon blijven geven hoor…

Niet twijfelen…

Veron woog bij de geboorte 4430gram en kwam elke week zeker 400gram, soms weleens 500gram…

Bij de 4 maanden groeien ze ineens een heel stuk minder en trekt het weer bij wat betreft baby’s die kunstvoeding krijgen…



gr patricia

Wat ze mij verteld hebben is dat je van borstvoeding nooit teveel kan geven. Onze dame krijgt dan ook rustig een fles van 260cc voor ze naar bed gaat :wink:



Gewoon door blijven gaan en niet te druk over maken 8)



Onze dame kwam trouwens gemiddeld 700 gram aan per maand…

Ik heb me ook altijd laten vertellen dat een beebje nooit teveel borstvoeding kan krijgen. :wink:

Ik denk dat je met een baby van meer dan 10 pond niet helemaal van zo’n curve op aan kunt… Vraag anders even op het borstvoedingforum, daar zijn vast wel moeders met dezelfde ervaringen.

onze beeb was trouwens ruim 9 pond, dus ook zo’n zwaargewicht. Niet teveel van de curves aantrekken zou ik zeggen :wink:

Hoi, hier ook de ervaring dat je van bv nooit teveel kunt geven, ze worden er namelijk niet dik van, niet blijvend tenminste.

babies die bv hebben gekregen hebben later minder kans op overgewicht dan fleskinderen.



ik denk dat het ook met zijn geboortegewicht te maken heeft. Dat was natuurlijk hoog, een groter lijf heeft ook meer energie, dus voeding nodig

dus lekker blijven geven hoor!



wat moet je anders? als je nu al een voeding weg gaat laten krijgt hij misschien honger en dus te weinig voeding.

5 of 6 voedingen per dag is trouwens al helemaal niet erg veel hoor voor een baby van 1,5 maand.



volgens mij had ik toen nog helemaal geen ritme en voedde nog veel vaker…