Dik 36 weken en de baby is nog niet ingedaald

Heej meiden,



Bij mijn 1ste zwangerschap bleek tijdens de bevalling dat Sita nog niet ingedaald was. Daardoor kreeg ik haar met persen er niet uit.

En moest ik na 1,5 uur persen naar het ziekenhuis. Toen is ze met de vacuum geboren.



Vandaag bij de vk geweest en de baby is nog niet ingedaald. :?

De vk zei dat een 2e bevalling meestal makkelijker gaat. Maar ik heb geen zin om weer naar 1,5 uur persen naar het ziekenhuis moet.

Wie heeft er ervaring met kindjes die niet in waren gedaald tijdens de bevalling?? En hoe ging het dan bij de 2e keer??



:-*

Hallo,

Bij een tweede (of meerdere) zwangerschap daalt het kindje dikwijls pas in tijdens de bevalling zelf.

Dus tijdens de ontsluitingsweeën.

Niets wijst er dus momenteel op dat je toch nog na zolang persen naar zh zal moeten zoals bij je eerste kindje.



Ik wens je in ieder geval veel succes !



ps: Ter vergelijking: bij mijn eerste heb ik 45 min geperst; bij de tweede nog geen 10 minuten !!! (en nummer drie en vier ging nog vlotter).



liefs

Gerda

Mijn vk zei ook dat je bij een 2e zwangerschap het kind helemaal niet hoefde in te dalen, het kon ook gewoon tijdens de bevalling gebeuren…

op de zwangerschapsgym werd mij verteld dat het limiet om te persen hier ongeveer 2 uur is bij een eerste kindje. Pas dan grijpen ze in. (of er moet helemaal geen schot in zitten natuurlijk)



Bij een tweede is dat 1 uur, dus ze grijpen zowiezo eerder in.

Yara was wel ingedaald toendertijd,maar ik was wel 2 uur aan het persen geweest voor ze kwam. (ze was een sterrenkijkertje)



Dus bij Thije zag ik er ook enorm tegenop,maar voor niets hoor,want die was er binnen een kwartiertje!



Hopelijk gaat het bij jou ook zo vlotten.



En indalen van een tweede kindje gebeurd vaker rond de bevalling zelf,dus das wel normaal.

@schoen wrote:

Yara was wel ingedaald toendertijd,maar ik was wel 2 uur aan het persen geweest voor ze kwam. (ze was een sterrenkijkertje)



Dus bij Thije zag ik er ook enorm tegenop,maar voor niets hoor,want die was er binnen een kwartiertje!



Hopelijk gaat het bij jou ook zo vlotten.



En indalen van een tweede kindje gebeurd vaker rond de bevalling zelf,dus das wel normaal.




Doe mij nog een paar van die verhalen! Ik heb bij de eerste precies hetzelfde gehad (2 uur persen… geen beeb omdat ze een sterrenkijkertje was) Wil nu ook wel binnen een kwartiertje!



gr

muts

Dan wens ik jou dat zekers toe Muts!!!

De hele bevalling was trouwens geweldig dit keer.

Was binnen twee uur klaar! :mrgreen: :mrgreen:

Bedankt meiden voor jullie reactie!



Schoen: :shock: binnen 2 uur klaar? Kun je dat recept misschien doormailen?? :mrgreen: Klinkt niet verkeerd!

Bij mij ook met de eerste 1,5 uur geperst, maar dat lukte niet zo goed dus ook naar het ziekenhuis en is Fleur ook met de vacuum gehaald.



En met Daan moest ik al naar het ziekenhuis omdat hij in het vruchtwater gepoept had, binnen 4 uur had ik al 10 cm ontsluiting maar weeeer ging het persen niet zo goed mede doordat Daan niet goed ingedaald was. Ze hebben op mijn buik zitten duwen en van alles geprobeerd maar uiteindelijk dus weer met de vacuum gehaald!



Maar goed deze keer viel het erg mee hoor, het was alleen het laatste zetje…



Succes :thumbup:

Mootje! We krijgen deze keer allebei gewoon een makkelijke bevalling,

dat moet haast wel!



gr

muts

Laten we het hopen Muts!!! Daar zeg ik geen nee tegen! Ik ben er klaar voor!

Bo was ook niet ingedaald. Is ook tijdens de bevalling gebeurt en na 40 min. persen was ze er. Die 40 min. vond ik een eitje, was blij dat ik eindelijk echt iets kon doen i.p.v. dat stomme wegpuffen, en ehb het ook niet ervaren als 40 min. Dit exemplaar is wel ingedaald.



Schoen, mag ik dat recept van die snelle bevalling ook? Graag!!! Dus Muts en Mootje, ik doe met jullie mee. Juli wordt gewoon een ‘‘makkelijke bevalmaand’’ :mrgreen: