digitale tv - vraagje

Misschien een hele domme vraag… :shifty:

Als je een abonnement op digitale tv hebt (bijvoorbeeld in zo’n alles in 1 pakket met internet, telefoon, tv) kun je dan je abonnement op analoge tv (bij - in mijn geval - ziggo) gewoon opzeggen? Of is dat te simpel gedacht? :think:

Bij Ziggo zit je analoge aansluiting gewoon in je pakket. Daar betaal je niets extra’s voor. Wel handig, hoor, want mijn ervaring is dat de digitale verbinding nog wel eens uitvalt en dan heb je je analoge aansluiting nog!

kan niet nee tenminste hier bij UPC niet je hebt dat signaal nodig om te ontvangen… weet niet hoe het zit bij andere providers

@Elka wrote:

Bij Ziggo zit je analoge aansluiting gewoon in je pakket. Daar betaal je niets extra’s voor. Wel handig, hoor, want mijn ervaring is dat de digitale verbinding nog wel eens uitvalt en dan heb je je analoge aansluiting nog!

Maar ik heb van ziggo dus alléén die analoge aansluiting, verder volgens mij niks. Dus vandaar dat ik dacht dat ik het dan op zou kunnen zeggen. Als de verbinding uitvalt… tja dan geen tv, daar zou ik geen 16,- per maand voor over hebben om het alleen als back-up aansluiting te hebben.

Nee je hebt die analoge verbinding echt nodig om digitaal te ontvangen! Gaat via die analoge kabel. Dus kan je niet opzeggen!

Volgens mij hoef je niet extra te betalen bij Ziggo als je geen extra zenderpakket pakt. Dus digitaal de zelfde zenders als anoloog. Je kunt extra pakketten kiezen die wel wat kosten.

Wij hebben al heel lang digitale tv en ook alle extra pakketten.

Bij digitale tv betaal je per maand even veel als analoge tv. Dit is voor de standaard zenders.

Dan per pakket 3,95. Echter bij 2 pakketten 6,95 en bij 3 pakketten 9,95 en dan krijg je ze allemaal (vandaar dat wij op allemaal uitkwamen).

Ook bij het opnemen van iets is het handig om je analoog nog te hebben.

Wat je bij digitale vaak extra betaald is dat kastje, waardoor je digitale tv hebt. Maar bij zo’n alles-in-1 is dat vaak gratis.

En oh ja, heb het over Ziggo!

Oh ok, duidelijk, dus analoog heb je zowiezo altijd nodig.

@lbc wrote:

Volgens mij hoef je niet extra te betalen bij Ziggo als je geen extra zenderpakket pakt. Dus digitaal de zelfde zenders als anoloog. Je kunt extra pakketten kiezen die wel wat kosten.

Ja klopt, dat wist ik, maar omdat ik een pakket wil aanvragen met internet en telefonie in één dacht ik dan kan ik er (voor 5,- per maand) ook digitale tv bij doen en mijn analoge tv bij ziggo opzeggen, maar dat werkt dus niet. Ik heb zelfs een smartcard van ziggo, maar geen kastje waar die in moet. En bij dat internet-telefoon-tv pakket zat dat kastje erbij :wink: Maar dan blijf ik denk ik lekker analoog tv kijken, want daar is in feite niks mis mee.

Dank voor alle antwoorden, het is me duidelijk hoe het werkt.

@Frank@ wrote:

Nee je hebt die analoge verbinding echt nodig om digitaal te ontvangen! Gaat via die analoge kabel. Dus kan je niet opzeggen!

NIet waar hoor :wink:

Ligt eraan waar je woont. wij hebben al geen analoog meer.

In schiedam is per verleden jaar de analoog uit het pakket…

Wij ontvangen alleen Digitaal…

Dus ik zou even je provider bellen hoe het bij jullie zit…

Reken er wel op dat Schiedam een van de eerste is waar de Analoog eruit is!

Maar je heb dus niet persé analoog nodig om digitaal te ontvangen.

bij ons in IJsselstein is analoog ook weg.

Wij kunnen alleen digitaal ontvangen

wij hebben ziggo en wij betalen zowiezo iets meer dan 16 voor anoloog en digitaal is gratis (wij hebben geen extra pakketten)

voordeel met alles in 1 is wel dat je extra zenders krijgt… verrassingszenders…

Dat digitale pakket heb je ook bij ziggo besteld?

Want anders kan je die gewoon opzeggen.

Wij hebben ook ziggo tv, maar we betalen gewoon 15 of 16 euro per maand voor tv, dat is dus analoog & digitaal, je hoeft dus niets op te zeggen verder, het zit gewoon bij elkaar.

Om dvd te kijken moet ik trouwens de digitale tv (het kastje) uitzetten, anders werkt het niet, maar weet niet hoe dat dan bij anderen werkt.

@Elka wrote:

Ik betaal wel extra voor mn analoge aansluiting.

18,75 per maand plus daarbij mn digitale tv nog.

Bij Ziggo heb je die analoog dus wel nodig anders geen digi tv.

Mijn vriend heeft digitv van tele2 en geen analoge tv.

hij keek zwart digitv bij ziggo daar kwamen ze achter en hebben alles stop gezet ook de analoge tv.

dus dat je analoge tv nodig hebt om digitv te ontvangen klopt niet.

ze willen het vaak gewoon niet afsluiten…

Nou das dan misschien overal anders want hier heb je dus echt wel analoog nodig hoor, om digitv te kijken.