digitale TV @Home probleem

Wie heeft dit probleem ook met digitale TV van @Home???



Sinds 3 a 4 maanden loopt er op de achtergrond een beeld mee, en het word steeds erger. Ze zeiden dat het vervangen van de scartkabel zou moeten helpen. We hebben gewoon een goedkope kabel gekocht, maar het probleem blijft bestaan. Moeten we dan een hele dure gaan aanschaffen?? En wat als dat niet het euvel is.



Zijn er meer mensen met dit probleem? Of hebben gehad, en wat was de oplossing?

Loopt het beeld mee zoals je zegt of is het steeds hetzelfde beeld op 1 plek ?



Ik zou sowieso een duurdere scartkabel aanschaffen, zeker als je een dure tv hebt en kritisch bent op het beeld en de kwaliteit hiervan. Anders kun je net zo goed een goedkopere tv kopen bij wijze van, een scartkabel maakt heel veel verschil in kwaliteit van het beeld.

Het beeld loopt inderdaad mee. Ik heb nu even snel een scartkabel bij de Action gekocht twv maar liefst 0.69 cent :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Ik zal even informeren bij de plaatselijke electrozaak, of we het misschien mogen uittesten, ik wil liever geen 50 euro uitgeven als dat het probleem toch niet verhelpt!

heb je het probleem vanaf het begin?

de wat betere scart kost naar mijn beste weten geen 50 euro hoor… ik heb een goedkopere hier van rond de 8 euro en een dikkere, zwaardere en betere voor toendertijd geloof ik 15 of 20 euro… en ja die doet het stukken beter!

De oplossing is zeeeeeeeeeeer simpel. zet je tv eerst op nul (geen beeld dus) daarna pas op avzender voor digitaal tv en hup weg is het.



Zodra wij dat vergeten zit het hup er weer bij.





Suc6

@Anne-marie wrote:

Wie heeft dit probleem ook met digitale TV van @Home???



Sinds 3 a 4 maanden loopt er op de achtergrond een beeld mee, en het word steeds erger. Ze zeiden dat het vervangen van de scartkabel zou moeten helpen. We hebben gewoon een goedkope kabel gekocht, maar het probleem blijft bestaan. Moeten we dan een hele dure gaan aanschaffen?? En wat als dat niet het euvel is.



Zijn er meer mensen met dit probleem? Of hebben gehad, en wat was de oplossing?






Ik heb dat ook soms…

Maar ben er aan gewend, soms is het weg en soms is het aanwezig, het stoort mij niet eens meer :mrgreen:

Geen probleem hier :thumbup:

@Woezel wrote:

De oplossing is zeeeeeeeeeeer simpel. zet je tv eerst op nul (geen beeld dus) daarna pas op avzender voor digitaal tv en hup weg is het.



Zodra wij dat vergeten zit het hup er weer bij.





Suc6




Hoe bedoel je precies. Wij hebben namelijk geprobeerd het analoge beeld op 0 te zetten, dus “sneeuw” of geen beeld, en dan de digitale op de gewenste zender, maar dan krijgen we de ruis die op de TV dus zit, in beeld. We krijgen dan echt geen digitale kwaliteit.



Of bedoel je wat anders? Ik hoor het heel graag. In tegenstelling tot Rooike stoort het ons wel enorm, zeker omdat het erger en erger word! We hebben nota-bene een LCD TV en dan nog zo’n slecht beeld!



Ik heb overigens deze foto ook naar @home gemaild, en een verzoek ingediend dat ze een monteur langssturen ofzo!

als we ned 1 of zo er op de gewone tv hebben staan dan hebben we de achtergrond van ned 1 er achter lopen… en als we de gewone kabeltv dan op 0 (geen beeld) zetten en dan dig.tv aan zetten is er geen probleem

:lol:

Wij hebben dan de ruis erachter!!! Net alsof je geen digitaal aan het kijken bent!

Ow dan weet ik het ook niet…

Maar was hun antwoord de scartkabel?

Zal morgen mijn ventje is ffen vragen misschien dat hij het weet :-*

Dat jullie dat allemaal dan niet hebben…raar???



Ik zie dan echt duidelijk allemaal spikkels (sneeuw)…okee is misschien minder irritant dan letters en kleuren op de achtergrond die meebewegen. Maar net zo goed erg vervelend!!



Ze zullen dat dan wel als oplossing gaan bieden bij @home :roll: :roll: :roll:

Ja vraag eens, maar we gaan nog wel een goede scartkabel uitproberen hoor, alhoewel ik wel lees dat bijna iedereen er dus last van heeft?!

Patrick zegt ook meteen de scartkabel.

(toevallig kwam hij nog net ffen beneden want hij had zin in lekkers :lol:)



En uhh ja wij hebben het in het begin ook gehad en dus ook andere scartkabel er achter gedaan en toen was het ook afgelopen (maar dan zet ik m nog op 0)

Wij hebben ook problemen gehad en wij hebben een nieuw kastje gekregen. Wij hadden ook beelden erachter, spraak die niet overeen kwam met het beeld en steeds van de “blokjes” (pixels) in beeld. Nu is het goed.

ik heb nergens geen last van hoor :eh:

@Pumba wrote:

Wij hebben ook problemen gehad en wij hebben een nieuw kastje gekregen. Wij hadden ook beelden erachter, spraak die niet overeen kwam met het beeld en steeds van de “blokjes” (pixels) in beeld. Nu is het goed.




En dat was ook bij @home? Ik heb een paar dagen geleden een mail gestuurd, maar nog geen antwoord gehad!