digitaal schrijf(/teken)tableau

Vanaf 29 mei is dit weer in de aanbieding bij een bekende goedkope winkel.

Is er iemand die dit al heeft en wat kan je er allemaal mee? Met welke programma’s werkt het? Ook met paint shop pro?

Ik teken graag en zag dit voorbij komen, het lijkt mij wel iets, maar ik ben op zoek naar gebruikers van dit product om te horen waar het precies allemaal voor gebruikt wordt.

Lekker duidelijke post :lol:

Wat voor tableau? Zo een waarmee je met een pen op een tablet de computer kunt besturen? Van welk merk is 'ie, bij welke winkel (er zijn zoveel goedkope winkels…).

Ik heb een tablet van Wacom (A4 formaat :mrgreen: ) en zou niet gauw voor een ander merk kiezen.

Heb de aanbieding nog niet gezien maar wat kosttie?? :shifty:

Hi, ik heb bewust geen winkel genoemd ivm reclame. Maar de winkel begint met een A en eindigt op ldi. Ze hebben m vanaf 29 mei voor 35 euro met pen. Meer staat er niet op de folder, het staat ook op hun site. Ik heb er nog nooit een gehad, maar tekenen is een hobby en fotograferen ook. Ik dacht misschien digitaal op deze wijze wat leuke dingen te kunnen doen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

BRAS !!! :smiley:

vorig jaar een gekocht voor 39 euro…

zeker met photoshop en indesign, niks waard…

maar ja goedkoop he…

heb nu ook een mac, en daar werkt het helemaal niet op…

dus nu in de kliko !!

winkel namen kan je gewoon zeggen toch??? Vind dat altijd zo raar als iemand het schrijft of met een sterretje oid doen… alleen als je bijv .nl erachter zet (webwinkel) dan is het reclame oid en dat mocht toch niet (moddies??) je kan bijv wel simply colors zeggen maar niet de site.

Mij lijkt het dat je beter een goed bekend merk moet hebben…

maar ja je kan altijd ermee terug gaan lijkt mij… Bij onze aldi doen ze niet zo heel moeilijk

ik dacht dat je geen namen mocht noemen…

Gab als ik jouw reactie lees, dan ga ik wel twijfelen of ik het moet doen. wel zonde als t iets is wat niet goed werkt. misschien ga ik wel even kijken zaterdga en dan kan ik nog zien wat ik doe.

bedankt voor jullie reacties in ieder geval

Hm ik heb even op de site van de Aldi gekeken. Er staat bar weinig info bij. Drukgevoelig, ja dat kan zijn, maar hoe gevoellig is dat dan? Ik gebruik dus altijd mijn pen + tablet, heb zelden een muis in mijn hand. Je kunt alles wat je met de muis doet, ook met de pen (is ook erg goed tegen RSI :thumbup: ). Het werkt dus voor alle programma’s. Als je hem echt voornamelijk als vervanging van de muis wilt gebruiken dan denk ik dat hij best zal voldoen. Of dan is het in elk geval allicht de gok waard voor die prijs. Als je er mee wilt tekenen en photoshoppen (wat ik veel doe) dan vermoed ik dat hij toch wel wat te wensen over laat, maar wellicht is dat de gok ook waard om het uit te proberen?. Als het goed bevalt maar je mist de nuance en gevoeligheid van een wacom, dan kun je later alsnog een betere kopen. Weet je in elk geval of het iets voor je is. Toen ik voor de eerste keer met een tablet werkte wist ik meteen dat ik nooit meer iets anders wilde :wink: En ik vind het het geld dan ook meer dan waard (maar ik gebruik hem dus ook professioneel, ik werk als freelance ontwerper/photoshopper/webdesigner).

Ik kan niet zien hoe groot hij is. Ik heb een groot tablet (actieve deel is ruim A4). Ik vind dat fijn, want heel nauwkeurig. Maar hij ligt dus wel altijd prominent voor mijn scherm, met tussen het scherm en het tablet een toetsenbord ‘gepropt’. Ik ben dat zo gewend, maar dat zal ook niet iedereen fijn vinden (ik typ ook standaard met de pen in mijn hand :lol)

Een Wacom is echt supergevoelig, reageert behalve op de pendruk ook op de hoek van de pen waarmee je hem op het bord houdt (bij airbrush bijv). en kun je helemaal naar je eigen pendruk enzo instellen, geen idee of dat met het Aldi-tablet ook kan.

Ben benieuwd of je hem gaat kopen en hoe hij dan bevalt :wink:

@natasja wrote:

Hi, ik heb bewust geen winkel genoemd ivm reclame. Maar de winkel begint met een A en eindigt op ldi. Ze hebben m vanaf 29 mei voor 35 euro met pen. Meer staat er niet op de folder, het staat ook op hun site. Ik heb er nog nooit een gehad, maar tekenen is een hobby en fotograferen ook. Ik dacht misschien digitaal op deze wijze wat leuke dingen te kunnen doen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Whahaha je mag gewoon Aldi zeggen hoor, ik moet steeds zo lachen om die cryptische omschrijvingen.

Het zijn de commerciële links die niet mogen, merknamen kunnen gewoon genoemd worden :-*

ik heb ook een wacom (een kleinere dan Drella), en toen ik hem nog gebruikte, vond ik dat een heerlijk ding!! Nu ik een laptop heb gebruik ik hem niet meer… vind het onhandiger nu… maar ik zou met zoiets niet snel ‘goedkoop’ gaan… is vaak duurkoop lijkt me…

Anders moet je even kijken bij de aldi of het wat is…

Ik zie toevallig net dat Wacom ook een vriendelijk geprijsd tablet heeft: de Wacom Bamboo Pen. Kost 49,-. Effe googlen :wink: Lijkt me dan sowieso een betere optie dan die van de Aldi.

Ik ben niet voor die van de Aldi gegaan, te veel twijfel. ik zal eens googlen op die andere, thanks voor de tip.

hier ook een wacom gebruiker. Had daarvoor een trust. Never trust trust… Of een bedrijf die zich trust noemt… Prutsdingen!

Go Wacom!!