Difrax flessen reinigen

Sem drinkt uit de smalle Difrax S-flessen. Omdat hij voor zijn KMA speciale zure voeding heeft (Neocate) blijft er als ik de flessen niet meteen heel goed uitspoel (nachtvoeding) vaak in de randen een vieze oranje achtige rand zitten dit zit ook op de rubbers in de bodem en de rand op de bodem, ik krijg het van de rubbers wel af maar de flessen zijn aan de onderkant oranje en zelfs in de vaatwasser komt het er niet af. Iemand nog een tip hoe ik dit weer schoon kan krijgen?

Ik maak de flessen elke dag met een flessenborstel schoon en kook ze uit elke morgen. Ik gebruik nutramigen is ook lastig te verwijderen. Verder heb ik geen tips voor je.

gr Leonie

ik spoel de fles altijd meteen uit en kook hem elke ochtend uit

ook met de nachtvoeding spoel ik hem meteen uit

s’morgens doe ik de flessen extra met de hand afwassen met flessenborstel en afwasmiddel… Daarna goed afspoelen en uitkoken…

Ik spoel de flessen om na gebruik en ik doe ze gewoon in de vaatwasser. Ik haal de fles wel helemaal uit elkaar en doe de onderdelen los van elkaar in de vaatwasser. Dan worden ze bij mij wel goed schoon :thumbup: .

Maar Nure drinkt gewoon Friso2 dus zou kunnen dat het inderdaad daar aan ligt :think: .

De nachtvoeding geef ik beneden en Sem valt dan altijd in slaap ik ga dus naar boven en leg hem in bed en na 8 maanden gebroken nachten en zorgen ben ik gewoon blij als ik weer in bed lig en heb ik de puf niet meer om nog naar beneden te gaan om die fles om te spoelen :oops: . Verder gaan ze helemaal uit elkaar in de vaatwasser, worden ze na ieder flesje met afwasmiddel omgespoeld en geborsteld en sinds kort om de dag gesteriliseerd… Denk dus dat ik niet meer kan doen en de verkleurde randjes maar moet accepteren…

Ik heb de tip! Met een tandenstokertje kun je het oranje laagje er vanaf krabben. Tenminste, dat werkt hier prima… ik heb Avent-flessen en er gaat altijd oranje troep tussen de richeltjes zitten wat er niet uitwast in de vaatwasser, een prikkertje of tandenstoker werkt hier echt heel goed.

Succes! :slight_smile:

(Hier trouwens Nutramigen, denk idd dat het aan de speciale voeding ligt dat wij last hebben van dat oranje spul :roll: )