Difrax fles steeds vacuum tijdens drinken

Hallo,



Sinds deze week gebruiken we de Difrax fles. Bij mijn zoontje destijds had ik de smallere Difrax flessen, nu heb ik zo’n brede. Ik kreeg al de tip de dop niet te strak dicht te draaien omdat de fles dan vacuum staat en L zich een breuk zuigt, maar dit gebeurt ook tijdens het drinken. Ik moet dan steeds pauze’s inlassen en de dop wat losser draaien.

Zijn hier handigheidjes voor of is dit een manco van deze flessen?

De dop aan de onderkant, waar dat ventieltje in zit, ook ietsjes losser draaien? Of hebben drie brede flessen niet zo’n losse onderkant? Bij de smalle moest de onderkant ook niet te strak, want dan zuig je inderdaad vacuum. Heb je het ventieltje er op de juiste manier in?

Ja volgens mij zit alles goed, en de onderkant draai ik ook steeds los.Gekke is dat madam na 2 minuten lurken de dop echt strakker dicht trekt…

Kraam zei al dat ik de dop niet zo vast moest draaien, maar dat doe ik helemaal niet :lol: !

Bij die smalle flessen hoorde ik het ook wel eens maar hadden we er niet zo’n last van.

onderin zit zo’n siliconen ventiel daar

in het midden zit in dat tuutje daarin zit een sneetje

maar soms is dat sneetje nog niet goed open

als je hem even beweegt en het open sneetje ziet

dan zuigt die als het goed is niet meer vacuum

Ja en soms plakken die ook vast nadat je ze al gebruikt hebt, ik wiebelde ze altijd voordat ik de fles in elkaar zette, maar bleef er toch ruzie mee houden ben dus bij kind 2 over gegaan naar andere fles.

Nog bedankt voor de reacties dames, ik heb idd dat sneetje onderin ook eens extra opengemaakt en in de gaten gehouden, maar het blijft een beetje behelpen. Zit ook te denken aan overstappen naar wat anders, dit irriteert behoorlijk. Nog tips voor goede alternatieven?

je zou difrax kunnen mailen ze zijn daar erg goed met klachtenafwikkeling over flessen misschien krijg je dan een andere fles

Dank, ik had ze idd vrijdag een mail gedaan, ben benieuwd of ik wat terug hoor.

Balen van die fles zeg. Ik gebruikte zo’n 4 jaar geleden ook de Difraxflessen, vind ze super. Hoorde al van een vriendinnetje dat ze veranderd zijn?



Benieuwd of je nog wat van Difrax hoort!

Nog geen ervaringen mee maar wel al een hoop over gelezen en gehoord, ook via een babyzaak hier in de buurt wat adviezen gekregen.



Dr. Brown en Bfree flessen, deze flessen hebben een systeem dat je kindje geen luchtbellen binnenkrijgt en de flessen niet vacuüm zuigt, hierdoor hebben ze dus ook minder last van krampen. Ons werd aangeraden om de Bfree flessen te gebruiken omdat die makkelijker schoon te maken zijn.



Heb op internet al veel positieve verhalen over de flessen gelezen.

Dat zijn best dure flessen en die zou ik alleen kopen als je inderdaad een kind hebt met veel last van krampen en andere flessen werken niet.



Wat volgens mij bij jou wel het geval is, toch Marietje? Dus dat zou een goede andere optie zijn.



Ik ben zelf heel tevreden over Avent maar Eva had geen last van krampen, dus ik kan alleen iets zeggen over het gebruiksgemak.

De difrax en Bfree schelen in prijs bijna niks :wink:

Ik had een hele snelle drinker, Avent dronk hij in 6 minuten leeg.

Ik heb heel wat flessen geprobeerd om één te vinden die niet vacuum trok en hem langzamer zou laten drinken en tot mijn grote ergernis, was dat toch de Difrax fles.

Ik gebruikte wel gewoon de smalle flessen. Hij deed er toen met dental speen maat S 15 minuten over. Ik had daarbij geen last van vacuum trekken van de fles door het ventiel eronder maar een nieuw ventiel moest ik altijd wel een beetje beter open maken.



Ik persoonlijk vind het vreselijk onhandige rot flessen maar ja…

Vanaf half jaar ongeveer ben ik weer overgestapt op Avent en vanaf dat moment werkt dat prima.

Hier ook Bfree flessen, echt fijn !