Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of je de difrax S-fles kunt invriezen. Ik kon het op de website van difrax niet vinden.
Groetjes Léonie
Zou het zelf niet doen denk ik… :oops:
Ik zou het ook niet doen, vind de difrax vrij gevoelig.
Scheurt best snel.
waarom zou je dat willen?
Hoi,
Ik dacht met afkolven is het handig een beetje een voorraad op te bouwen en de difrax flessen kunnen direct op de borstkolf worden aangesloten. Maar ik denk dat ik iedere dag voor de volgende dag ga kolven en dan kunnen ze gewoon in de koelkast en dan vries ik voor de zekerheid wat melk in in ijsklonten zakjes als back-up. Maar het leek me handig om te weten of het een mogelijkheid was of niet. Maar beter van niet dus…
Groetjes Léonie
hoeveel flessen heb je dan?
En die ijsklontjezakjes zijn niet zo handig
misschien zijn er hier op kok nog mensen met een andere tip?
De bakjes van avent kolf mogen die in vriezer?
Ik gebruik een ijsklontbakje om in te vriezen.
Na een nacht in de vriezer haal ik de ijsklontjes eruit en stop ze in een vriezerzakje.
Voordeel is dat je nu kleine porties kan ontdooien (een ijsblokje is ong. 12 ml).
De Via bewaarbekers van Avent mogen wel in de vriezer. Maar een nadeel is dan dat je een hele beker moet ontdooien. Als je dan teveel hebt en het niet gebruikt moet je t weggooien…
Wat voor klof heb je?? Ik had een mendela, en gebruikte die speciale zakjes daarvan. Zijn wel wat prijzig, maar vond het toch handig.
ik doe mijn melk in hersluitbare diepvrieszakjes. Ik sluit die dan en doe ze dan in een doosje zodat ik plakken krijg.
Van medela heb je speciale zakjes ook om bv in te vriezen.
Ik doe de avent flesjes gewoon in de vriezer. Ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar zodra ik het merk dat ze er niet tegen kunnen laat ik het jullie weten :mrgreen:
weet niet welke kolf je hebt, maar onder bepaalde types passen ook de goedkope eigen merk flesjes van oa Etos. En dat zijn best stevige flessen die zo de vriezer in kunnen.
Overigens vroor ik in het begin ook in kleine porties in (ik deed het wel in ijsblokjes zakjes en dat ging prima eigenlijk) zodat je niet onnodig teveel ontdooit.
Later kolfde ik niet heel vaak meer en vroor dan de hele lading in 1x in… ik wist dat hij uit de fles zo’n 120cc dronk toen, dus zorgde dat ik 140 ongeveer in een bakje had.