Hallo,
Ik ben wat aan het zoeken met de flessen en spenen wat het beste werkt.
Nu heb ik zo een Difrax Dentalspeen gekocht.
Erg fijn, maar ik ben dus iemand die niet op de hoogte is van spenen.
Wat is de bovenkant en wat is de onderkant van deze speen?
Er staat aan de ene kant een rondje, en de andere kant niet.
Moet je dat rondje kunnen zien of juist niet?
Marg
Er zit een bolle kant aan de speen en een schuine (platte) kant.
De bolle kant moet tegen het gehemelte aan liggen, daar zit denk ik ook het rondje?
Groetjes Natascha
Het rondje moet idd boven, dan zit ook het gaatje op de speen aan de bovenkant
Ja, dan doe ik het dus goed.
Maar vannacht geprobeerd met de voeding. Geen succes deze speen!
Zucht…!
Anne wilde altijd alleen maar de dental speen, die heeft nooit een kersvorm gehad. Werkte hier perfect. Misschien een kopen met een groter gaatje? En idd het rondje boven daar zit het gaat je van de speen.
Je hebt de speen idd goed gegeven…Neirne had ze ook, maar die dornk er dus alleen uit als ik de speen ondrsteboven aanbod…misschien jouw kindje ook wel?
Voor de twins heb ik gewone kersen spenen alhoewel achteraf gezien een dentalspeen voor Julin misschien wel beter was geweest met oog op knoeien en in de mond houden.
Tja,
Ik probeer het nog een aantal keren.
Als ze na een x-aantal minuten nog niet drinkt, kan ik het altijd overgieten in haar andere flesje.
Bedankt voor de antwoorden.
Marga
Nou, hier gisteren ook de dental geprobeerd, maar geen succes.
Hij krijgt er 1 of 2 slokken uit en dan niks meer. Kan ik dus tot in het oneindige met die fles in zijn mond blijven zitten…
Ik had die speen gekocht, omdat Teun een nogal gulzige drinker is en dit zou speciaal daarvoor zijn… Maar dit is wel het andere uiterste
Iemand nog meer met deze problemen? En oplossingen??
Ow… ennuh, ligt het aan mij, of is het nou zo ingewikkeld om de speen er goed op te doen in combinatie met de optifles? Zodat de mondstand precies goed zit tov de bocht in de fles? (ook graag tips)
Johanna
@johanna1978 wrote:
Ow… ennuh, ligt het aan mij, of is het nou zo ingewikkeld om de speen er goed op te doen in combinatie met de optifles? Zodat de mondstand precies goed zit tov de bocht in de fles? (ook graag tips)
Johanna
Tja dat is een kwestie van steeds proberen en de speen beetje bij beetje draaien totdat ie goed zit…denk niet dat er andere opties zijn. Zo doe ik het al ene hele tijd. Ook met de 1, 2 , 3 speen…gewoon ff proberen
Ik heb deze speen ook bij Maëlle geprobeerd omdat ze nog al snel drinkt. Maar jemig zeg! Ze kreeg er niks uit en idd dat draiien tot ie eindelijk goed zit… :wall: Ik heb haar maar weer de kersspeen gedaan
@Paschal75 wrote:
@johanna1978 wrote:Ow… ennuh, ligt het aan mij, of is het nou zo ingewikkeld om de speen er goed op te doen in combinatie met de optifles? Zodat de mondstand precies goed zit tov de bocht in de fles? (ook graag tips)
Johanna
Tja dat is een kwestie van steeds proberen en de speen beetje bij beetje draaien totdat ie goed zit…denk niet dat er andere opties zijn. Zo doe ik het al ene hele tijd. Ook met de 1, 2 , 3 speen…gewoon ff proberen
Dat is heel makkelijk. De schroefdraad is zo gemaakt dat als je de ring op de fles draait, deze altijd hetzelfde zit. Als je een puntje met een watervaste stift op de ring zet aan de kant van de kromming, en als je de speen in de ring doet zet je bijvoorbeeld de 1 bij het puntje dan zit je speen meteen goed.
Ik hoop dat je het begrijpt anders probeer ik het nog eens anders uit te leggen.
Hihi, die oplossing heb ik hier ook, alleen heb ik een krasje op de ring gemaakt, die gaat er nl nooit meer af :lol:
Hoi johanna1978,
Ben ook begonnen met de dental speen omdat onze dochter zeer gulzig dronk en zich vaak verslikte. Ben eerst begonnen met de S speen. Dit was inderdaad totaal geen succes. Ik zat soms wel bijna een uur met haar. Niet normaal.
Heb toen de M speen gehaald en deze gaat stukken beter, maar nog niet helemaal supper. Nou moet ik ook zeggen dat Siënne een slechte drinker is.
Misschien is het dus een oplossing om een grotere maat te nemen.
Ben weer gewoon terug op de avent flessen. Ik kreeg helemaal het heen en weer van die difrax fles. Op de één of andere manier zat het ontluchtingsventiel bij mij telkens verstopt.
Heb nu voor Teun Nutriton gehaald en doe dit door de voeding heen. Hierdoor wordt het wat dikker en drinkt hij veel beter! Hij drinkt nu gewoon uit een speen nr. 1 van avent.
In ieder geval bedankt voor alle antwoorden!
Johanna