Mijn zoon heeft donderdag vrij van school ivm studiedag. Ik heb hem beloofd dat we samen iets leuks gaan doen. Mijn voorstel was zwemmen of de bioscoop, maar meneer heeft zijn zinnen gezet op de dierentuin.
Is er nu ergens een dierentuin open en is dat dan leuk?
Volgens mij zijn dierentuinen het hele jaar open hoor. Wij zijn op Marijne’s eerste verjaardag naar Burgers Zoo geweest, dat was dus op 9 februari. Er zijn maar een paar dieren die echt binnen zitten, de rest is er gewoon. Was alleen wel erg koud die dag.
En Burgers Zoo heeft ook een aantal binnenhallen dat was erg leuk.
Ouwehands is ook leuk
Heeft een klim en klauter hal
Ideaal bij wat slechter weer
Emmen heeft in deze maanden winteropeningstijden… wat dus inhoudt dat ze alleen in het weekend open zijn :roll: .
Ik heb geen idee waar je woont, maar Blijdorp is heel mooi, ook in de winter.
Blijdorp heeft flink wat delen die binnen zijn, met Oceanium.
het Ouwehands dierenpark heeft een grote overdekte speeljungle die nu ook leuk is.
als alternatief is misschien Naturalis in Leiden ook leuk?
Dierentuin amersfoort staat bij ons stipt op 1, kwa dieren en dicht bij de dieren komen. Maar met dit weer zou ik gaan naar een dierentuin met veel overdekte gelegenheden, dus blijdorp, burgers zoo met nieuwe speeltuin of ouwe hands met die grote overdekte speelhal.
@babs83 wrote:
Ouwehands is ook leuk
Heeft een klim en klauter hal
Ideaal bij wat slechter weer
:thumbup: :thumbup:
Hangt ook wel een beetje af van waar je woont natuurlijk.
Beekse Bergen is ook open gedurende het hele jaar, in januari en februari van 10 tot 4 geloof ik.
Wij hebben een abonnement op Ouwehand en gaan zo af en toe alleen voor Ravot Aapia (de klimhal) erheen als het slecht weer is Bij gebrek aan leuke speeltuinen hier werkt dat prima
@littlewonder wrote:
Wij hebben een abonnement op Ouwehand en gaan zo af en toe alleen voor Ravot Aapia (de klimhal) erheen als het slecht weer is Bij gebrek aan leuke speeltuinen hier werkt dat prima
Hier hetzelfde of we gaan voor de bamboe Bill shows waar dochterlief gek op is (helaas zijn die er nu niet trouwens)
Wij wonen in Limburg, dus Ouwehands vind ik wat ver rijden…
Het ziet er overigens niet naar uit dat het weer gaat meewerken morgen :?
@cees77 wrote:
Wij wonen in Limburg, dus Ouwehands vind ik wat ver rijden…
GaiaZoo is ook het hele jaar open. Wij hebben een abonnement en gaan ook hele jaar door erheen. Klimmen en klauteren kan binnen in de dinodome verder weinig binnen. Maar dat houdt ons nooit tegen. Wel laarzen mee, want de paden zijn heel natuurlijk (lees modderig) aangelegd.
Noord Limburg heb je ook nog ZooParc Overloon, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Net over de grens heb je ook nog het wildpark in Gangelt en de dierentuin in Aken.
Veel plezier iig!