Diepvries vraagje

Hoi hoi



Laatst zag ik een kilo rundvlees (runderlappen) in de aanbieding die ik natuurlijk gekocht heb en er zonder bij na te denken in de vriezer heb gegooid. Maar… ik gebruik nooit 1 kg, ik gebruik altijd een halve kilo rundvlees.



Mijn vraag: hoe kan ik die ingevroren kilo nu het beste in 2en delen zonder dat ik alles eerst moet ontdooien, want ik kan het natuurlijk niet opnieuw invriezen dan!



En nog een vraagje: wanneer ik hachee maak, kan ik dit invriezen??



Groetjes!!

hoi



kwa hachee dat vriezen mijn schoonouders gewoon in.



En kwa je kilo gehakt je kan ook vandaag iets met gehakt doen en er morgen gehaktballen van rollen en dat dat eten ? dus 2 dagen gehakt eten

@ilsederooy wrote:

hoi



kwa hachee dat vriezen mijn schoonouders gewoon in.



En kwa je kilo gehakt je kan ook vandaag iets met gehakt doen en er morgen gehaktballen van rollen en dat dat eten ? dus 2 dagen gehakt eten




Het is geen gehakt, het zijn runderlappen… :shifty:

Tja…



Ik zou gewoon met een scherp mes het pakket door midden snijden… :o

Je kunt ook gewoon de hele hoeveelheid klaarmaken. En de ene helft weer terug in de vriezer. Dat kan wel, ik doe dat ook regelmatig!

of het bevroren deel met een goed scherp mes doorzagen…Doe ik ook wel eens (vergt wel enige brute kracht :wink: :mrgreen: )

Het geheel klaarmaken en van het bereidde product de helft weer invriezen!



Of twee gerechten maken een voor vandaag en een voor morgen bijvoorbeeld!

Heel hard met het pakket op je aanrecht slaan :mrgreen: Misschien wel een paar keer en dan net doen of het je grootste vijand is :lol:



en dan proberen of je er met een BOT mes tussen kan komen meestal laat er dan wel 1 of 2 lapjes los en kan je die apart verpakken. Soms helpt het als je dat mes eerst in heel warm water hebt gedaan.