Diepgevroren vraagje...

Ik heb net mijn diepvries ontdooit.



Hoevaak ontdooi je dat ding ?



Hij is nu ongeveer 1 tot 1,5 jaar oud.

Had wel eens de laden schoongemaakt maar dit is de eerste keer dat ik hem echt ontdooit heb.





Op welke stand staat die van jullie?

Wij hebben een S**m*ns en die kun je instellen op 1-7. Hij staat op 5.



Nu de koelkast nog even schoonmaken en dan boodschappen doen en alles weer vullen!!

Ik het ook een ‘S’ vriezer en ik ontdooi hem 1 keer per jaar denk ik.

mijn vriezer is voor het laatst ondooit toen ik verlof had… :angel:

die van mij gaan we van de week ook even ontdooien :mrgreen:

Ik ontdooi 'm ook meestal 1x per jaar. Bij voorkeur als het vriest :wink:

Ik heb de vriezer een tijdje terug per ongeluk ontdooid. We wilden hem al ontdooien en ik was even aan het inventariseren wat er nog inzat en dat we dat die week allemaal konden opeten en dan was hij leeg. Maar als je de deur lang open houdt gaat hij piepen. Je kan dan op ‘geluid uit’ drukken en is het weg. Maar ik had per ongeluk op UIT gedrukt. Dus de volgende dag toen ik hem open deed was hij ontdooid… stom… Gelukkig heb ik dat niet gedaan net voor we op vakantie gingen. Dan zal het stinken daarna… bah…

Als we de laden niet meer open krijgen vanwege de stukken ijs :oops:

Ik ontdooi hem alleen als er zo’n dikke laag ijs op komt dat de lades niet meer goed schuiven :shifty:

hahaha ik ben niet de enige :stuck_out_tongue:

Oh dan valt het hier wel mee. We hebben er nooit echt veel ijs in. Dan kan ik het best wat minder frequent doen dan 1 jaar… haha.

Nooit dat doet 'ie van zichzelf

Wij doen het voordat we op vakantie gaan,das dus 1x in het jaar!

Nou, ik maak eigenlijk mijn vriezer iedere maand schoon. Daardoor heb ik nooit ijs en ontdooi ik eigenlijk ook nooit echt.

Wij hebben sinds vorig jaar een nieuwe diepvries ‘No-Frost’. Dus als het goed is hoeven wij de boel niet meer te ontdooien. Alleen af en toe een sopje door de lades. De oude diepvries werd alleen ontdooid als de lades niet meer dicht gingen (wat nog best vaak was, omdat manlief er een handje aan had om de deur open te laten staan :roll: ).

2 x per jaar