Een meisje van twee jaar oud is zaterdagmiddag in een onbewaakt moment in het water van de Jonkerswijk in Dedemsvaart gevallen.
De vader van het kind miste zijn dochtertje en vond het kind in het water. Het meisje, dat bewusteloos was, toen ze uit het water werd gehaald, is door voorbijgangers gereanimeerd, totdat dat werk door ambulancepersoneel werd overgenomen.
Het Mobiel Medisch Team, dat met de traumaheli Lifeliner 4 op een grasveld aan de van Rooyens Hoofdwijk landde, verleende hen assistentie.
Hierna werd het slachtoffertje per ambulance onder politiebegeleiding met hoogste spoed naar het Sophia-ziekenhuis vervoerd, waar zaterdag-avond door de persvoorlichter gemeld werd, dat ze overleden was. Tegen half elf die avond werd dit overlijdensbericht echter herroepen.
DEDEMSVAART/GRONINGEN - De 2-jarige peuter uit Dedemsvaart die zaterdag bewusteloos uit een sloot bij haar woonhuis werd gehaald, is gisteravond alsnog overleden.
Het kind was zaterdag vanuit het ziekenhuis in Zwolle overgebracht naar het UMCG in Groningen. Daar bezweek ze gisteravond alsnog aan de gevolgen van haar val in het water. Dat meldt de politie vanmiddag.
Zaterdag al meldde de politie dat de peuter was overleden, maar moest dat bericht enkele minuten later weer intrekken, omdat er plotseling weer een hartslag was waar te nemen.
Naschrift:
Het meisje was zaterdagmiddag met spoed naar het UMCG overgebracht, nadat er toch wat adem- en hartactiviteit was vastgesteld in het Sophia-ziekenhuis Zwolle. Na de laatste hersenscan in het UMCG bleek echter, dat de hersenactiveit helaas nagenoeg nihil was en het kind geen overlevingskansen meer had.
De ouders besloten toen, de organen van hun kind voor donatie ter beschikking te stellen.
Gisteravond kwam het nieuws, dat die avond twee ernstig zieke kinderen de nieren van het overleden meisje geïmplanteerd hebben gekregen.
Ook de hartkleppen van het meisje zijn bewaard en kunnen binnen vijf jaar gebruikt worden om het leven van een ernstig ziek kind te redden.
diep respect voor de ouders dat ze de organen van hun dochtertje voor donatie beschikbaar hebben gesteld.
Pfoef, wat enorm heftig
:? wow wat een verhaal zeg, vreselijk dat het "verhaal"een gruwelijke werkelijkheid is voor de ouders die hen kind verloren hebben ,
en idd ontzettend wauw dat ze de organen beschikbaar stelden , en nu 2 kinderen gered zijn , daardoor petje af !!
Dat arme kindje…
Maar een knap gebaar en besluit van die ouders. Pfff lijkt me heel moeilijk. :vlinder:
pfff heftig verhaal
weer een vlindertje erbij waarom nou toch
knap en moedig besluit van de ouders dat ze de organen beschikbaar hebben gesteld
Wat erg!!!
En wat een moeilijke en knappe beslissing om dan voor orgaandonatie te kiezen!
:vlinder:
Vind het ook heel erg, en eng dat het opeens zo dicht bij komt. (Ik woon in dedemsvaart) Wel vind het erg dat iedereen hier zijn eigen verhaal er van maakt, want je hoort echt van alles. :shock: Het is al erg zat, wat er gebeurd is. 2 jaar terug (dacht ik) is het ook gebeurt hier. Ook een klein kindje verdronken. Sowieso heel erg veel respect voor de ouders, en heel veel sterkte natuurlijk. Kreeg ook kippenvel toen ik het zag staan in de krant, verschrikkelijk.
Inderdaad een heftig verhaal Jannie. En dit sluit precies aan op het volgende verhaal. Een vriendin van mij heeft het nu zwaar omdat haar nichtje van 4 op het randje van de dood balanceert, wachtend op een donorhartje. Het stond hier zaterdag in de krant en is zondag in hartvannederland geweest. De ouders pleiten voor meer bewustwording voor mogelijke orgaandonatie. We duimen dat er meer mensen zo moedig kunnen zijn als de ouders uit Dedemsvaart… Dan kan Doris het misschien nog redden.
http://www.ad.nl/binnenland/3157381/Wachten_op_een_hartje_voor_Doris.html
:kaars: :vlinder:
@juut31 wrote:
Inderdaad een heftig verhaal Jannie. En dit sluit precies aan op het volgende verhaal. Een vriendin van mij heeft het nu zwaar omdat haar nichtje van 4 op het randje van de dood balanceert, wachtend op een donorhartje. Het stond hier zaterdag in de krant en is zondag in hartvannederland geweest. De ouders pleiten voor meer bewustwording voor mogelijke orgaandonatie. We duimen dat er meer mensen zo moedig kunnen zijn als de ouders uit Dedemsvaart… Dan kan Doris het misschien nog redden.
Ik zag het op hart van nederland, toen ik dat zag brak mijn hart. :kaars:
:hug: :hug:
@juut31 wrote:
Lees net dat Doris het niet gered heeft.
:kaars:
Doris heeft het inderdaad niet mogen redden, afgelopen zaterdag heeft ze een heel mooi en indrukwekkend afscheid gehad.
:vlinder:
idd heel veel respect voor die ouders en wij als ouders hadden al besproken dat als er iets met nikki gebeurt we ook haar organen willen doneren om een ander kindje te kunnen redden.
ik ben heel erg voor donor ben het zelf ook en als ik iemand daarmee kan helpen hoe verdrietig ook zou ik dat zonder twijfel doen.
Inderdaad diep respect. Ik zou hetzelfde hebben gedaan, maar ben me bewust dat heel veel mensen hiertoe niet in staat zijn.