diefstal fietsen op school

oke even een lang verhaal.



mijn oudste heeft dus 2 fietsen op school staan,dit ivm onze co-ouderschap, ivm studie dagen ect.

dit was geen probleem via de school, het fietsenhek/plaats was toch op slot… ik heb daar over gebeld, en was geen probleem.



nu is het gebeurd waar ik al bang voor was,

ene fiets lag op het speelveld, net zijn goede fiets, remmen stuk,

wiel een slag in…

andere fiets spoorloos is verdwenen.



volgens de juf, is het hok niet op slot gezet, die fietsen mogen nl niet op slot, jasper mocht geen ketting slot erop zetten…

het is een rec.4 school, geen zware dingen…



Maar goed, kosten 1ste fiets, nieuwe rem 26 euro,

voorwiel, 35 euro, spatbord 12 euro…

en 2de fiets is helemaal weg…



De school stelt zich nu plots niet aansprakelijk,

terwijl ik een briefje kreeg, dat ze vergeten waren het hok op slot te doen ?



na een boze mail, kreeg ik te horen dat het hok wel op slot was, en dat er wel slanke kinderen door het hok heen kunnen…

uhh en 2 fietsen dan ??

over het dak zeggen ze…

nee ben gaan kijken en dat is onmogelijk…



Volgens hun verzekering, is de school niet aansprakelijk,

maar naar mijn inziens, wel.

een fiets kan niet door het dak.

Verzekering, maar het was op slot…

Volgens eerste notie van de juf, staat op papier,

was het hok niet op slot !



eigenlijk wil ik nu dus aangifte doen, maar vind het gewoon absurd van de school, eerst zijn jas stuk door juf, nooit niks meer van gehoord,

zijn gymtas weg, zijn bril waar de juf op was gaan staan, heb ik niet meer moeilijk over gedaan…



maar nu 2 fietsen ???



mijn verzekering gaat het uitzoeken, maar ivm fietsen blijft het moeilijk !



lekker dus, mag geen ketting slot gebruiken, en een gewoon slot wordt gewoon gesloopt…

ben dus verplicht na een bijv. studie dag zoonlief te voet naar school te laten gaan, lekker 45 min lopend !!! :thumbdown:

Of dat ik zijn fiets moet ophalen, in de co-ouderschap dat hij bij zijn papa is ???

Ingewikkeld verhaal.



Even kijken of ik het goed begrijp. Jullie zetten twee fietsen op school, zetten deze niet op slot omdat een juf zegt dat het hok op slot gaat? Staat dat ergens zwart op wit? Wat heeft school vastgelegd omtrent aansprakelijkheid bij schade en diefstal?



Waarom geeft de juf jou een briefje waarin staat dat het hok niet op slot was? :think:

En dat hok kan toch niet altijd op slot zijn? Want hoe komen ze dan bij hun fietsen? :think:

Ik kocht toch echt een kettingslot, iksnap uberhaupt niet waarom dat niet zou mogen?

Maar als zij jou beperkingen opleggen over het beveiligen van je eigendommen, moeten ze ook de aansprakelijkheid nemen voor als het fout gaat. Anders hebben ze mijn nziens daar geen zeggenschap in.

het fietsenhok is altijd op slot, behalve bij binnenkomst en vertrektijd.

dan staan er altijd leerkrachten bij…

en er zijn maar ong. 6 fietsen, de rest komt met taxivervoer.



een ketting slot mag / mocht niet, het is een school voor kinderen met beperkingen. en moeilijk opvoedbaar… Ik denk bang voor conflicten.



Het is trouwens in het weekeind gebeurd, en de hekken zijn dan ook normaal gesproken allemaal gesloten.



de juf schreef een briefje met sorry erop, en dat er per abuis het hok niet afgesloten was.



de eigen fietsen stonden wel op slot, gewoon een normaal slot, maar geen zwaar slot.



Nu pas na een mail, willen ze gaan overwegen om toch kettingsloten te gaan gebruiken :wall:

Je hebt bewijzen genoeg lijkt mij.

Ik zou de school aansprakelijk stellen en dit dmv een brief laten weten. Ook een kopie van het briefje van juf bijvoegen.



Het is de verantwoordelijkheid van school dat zij het hok op slot doen, dat is namelijk hun eigen beleid. Hok niet op slot en fiets gestolen? School aansprakelijk.

Reageren ze hier negatief op, dan zou ik verdere stappen ondernemen.

net een mail, de verzekering van de school zegt dat ze niet aansprakelijk zijn, omdat de hekken op slot zijn.



ik heb het briefje nu in laten scannen, lekker ouderwets :wink:

zal zalf even een foto maken…

Heb je een rechtsbijstandverzekering ?

Daar kun je misschien nog een extra beroep op doen om je te helpen je recht te halen.



Ik vind echt dat in dit geval zij aansprakelijk zijn, dat ze er leering uit moeten trekken en je gewoon tegemoet moeten komen en nieuwe maatregelen moeten bedenken om dit soort situaties te voorkomen.



Waarschijnlijk zijn ze bang als ze nu toegeven, ze meer claims krijgen maar als zij het netjes met jou afhandelen mogen ze zelfs nog aan je vragen of je er aub geen geruchtbaarheid aan wil geven, en dan zal jij ook veel meer geneigd zijn hun daarin tegemoet te komen.