Nikkie slaapt al 1,5 week overdag erg kort, na circa 3/4 tot 1 uur (ik weet het, da’s 1 slaapcyclus) wordt ze weer wakker. Hiervoor maakte ze tukken van 2 tot 3 uur. 's Avonds en 's nachts slaapt ze wel lekker door (afgezien van 1 late en 1 nachtvoeding).
Alle mogelijke oorzaken hebben we van het lijstje afgestreept: honger, vieze luier, te koud, te warm etc. Dat is het volgens ons allemaal niet of hebben we opgelost. We passen het rust®elmaat-principe al toe vanaf week 7 en ze slaapt in een bakerzak. Dus onrust houden we ook al zoveel mogelijk buiten de deur.
Offe…hebben jullie nog andere ideeen wat onze dame wakker doet worden??
Blijft volgens mij over: de 12-weken-sprong. Maar ze is verder niet huilerig en hangerig, maar een alerte, vrolijke tante.
Nu ben ik een totale leek op het '‘sprongen’'gebied, want Bo heeft nooit gesprongen. Die was meer van het geleidelijk glijden, zeg maar.
Dus 2 vragen over die sprongetjes:
Kan dit korte slapen het enige symptoom van de sprongen zijn?
En hoe lang kunnen die sprongen duren? (ik dacht dat dat met een paar daagies gepiept zou zijn…???)
Hey Chrissy,
sprongen kunnen wel langer duren dan een paar daagjes. Zowel Demi als Nena zijn wel springers! Zeker die rond de 12 weken is beroemd/berucht… Nena heeft zeker 2 weken gesprongen. Uitte zich in veel bij mij willen zijn, weinig slapen (alleen bij mij op de arm) meer willen eten.
Als ze er door heen zijn merk je dat ze ineens iets ‘kunnen’. Bij Nena bv zelf iets ‘pakken’.
Anders toch maar eens investeren in het Oei ik groei boek?
Overigens slaapt Nena de laatste dagen ook weinig overdag, elke keer maar een half uurtje ofzo. Maar goed, om 7 uur is ze uitgeteld en slaapt ze tot de volgende ochtend!
gr
muts
Alex is een hele wakkere baby en slaapt vanaf dat ie 3 maanden was maar 3 keer per dag 3 kwartier tot een uur…
hoi
sprongetjes hebben hier soms 3 dagen geduurd, soms 6 weken :roll:
belangrijkte kenmerk hier:
achteruit gaan: dus dingen die hij eerst kon kan ie ineens minder goed
errrrrug aanhankelijk, op schoot willen de hele dag enz. en eenkennig
alle regels die hij kende lijkt hij vergeten
dingen die hij meegemaakt heeft en dus kent lijken ineens weer nieuw en maken hem bang…zo ga ik bijna dagelijks met de bus, maar in een sprong is de bus ineens doodeng :eh:
niet willen slapen en hyperactief
ik gef hem maar wat hij nodig heeft, des te eerder lijkt hij er doorheen.
( dus ja hij mag veel op schoot, ik mijd de bus een beetje enz)
succes!
Op de site van oei ik groei kun je je aanmelden voor de sprongenwekker. Zo krijg je telkens als er een spongetje aan zit te komen een mailtje. Ik vind het wel handig.
Moggy
Uhhhh, zo merk ik wel weer dat ik een leek ben,…want ik had dus nooit van de "sprongen"gehoord?! Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?
Nu weet ik dus waarom Ricardo zo aanhankelijk is,…en alleen maar bij mij in de buurt in slaap wil vallen,…had ie nooit! Hij is ook erg huilerig,…nou ja huilen hij jammert,…is niet echt vrolijk te krijgen,…! En hij wil dus ook niet slapen,…en maakt korte hazenslaapjes,…Kan dat een sprongetje zijn?
Hoe lang houd dat aan?
Ik lees soms wel weken,…echt waar? Wat moet ik eraan doen? Toegeven of vasthouden aan oude ritme?
En komen er nog meer sprongetjes?
Liefs
Mama van Ricardo
Bednakt allemaal voor jullie antwoorden.
Mama van Ricardo, die sprongetjes komen uit het boek ‘‘Oei ik groei’’, er is ook een website: http://www.oeiikgroei.nl
En ja, er volgen er nog meer, in het boek worden 10 sprongen in 2 jaar beschreven.