Die rotmuggen ook!

Goedemorgen!



Elke avond speuren we de slaapkamer van ons meisje af, op zoek naar muggen, maar tot op heden niets kunnen vinden. Toch werd ze vanmorgen wakker met wel tig muggenbulten op haar benen. Alleen daar, verder nergens!

Dadelijk maar even naar de drogist voor een spulletje. Maar ze zijn ook zo groot! Vindt het zo zielig voor haar. Ze is er vannacht wel tig x door wakker geweest…



Grr… die rotmuggen ook!!

:evil: rotbeesten

Ik ken het!!

Sinds we de bye-bites spray gebruiken (zónder deet) zijn we er vanaf…



Dikke knuffel voor je hummel!

vergeet sávonds niet de gordijnen na te kijken…ze willen zich graag in de plooien verstoppen :wink:

Mijn oudste had er vorige week 17 in één nacht. Je kon zo zijn hemdje aftekenen. Ze waren erg groot en jeukte ook wel wat, maar verder gaf hij er niet om.



Hij kijkt nu elke morgen of hij er weer nieuwe bij heeft en is bijna teleurgesteld als dat niet zo is :eh:.

hier wordt de jongste ook flink gebeten… op zn benen lijkt het wel alsof hij waterpokken heeft, zoveel heeft hij er!

Hier werkt een klamboe perfect voor Rhodé!

Jammer genoeg kan Amélie er nog niet een om haar bedje heen…ze trekt dat ding helemaal over zich heen…

Wijk hebben nu zo’n 2 jaar (zomers en swinters) een klamboe voor tigo, is het enige wat echt goed werkt!!!

Ik heb heb van de week ook een klamboe besteld voor Lasse en vandaag binnen gehad. Ik heb een zwarte genomen en een setje van die glow in de dark sterren. Ik denk dat hij het wel heel stoer gaat vinden.

Owjee, zwart? Wel veel mooier dan wit natuurlijk maar bij tigo vliegt er heeeeeel incidenteel toch een mug in die klamboe (tis mij een raadsel hoe die muggen dat voor elkaar krijgen) en vind die mug maar eens met een zwarte klamboe :-S

Zo had ik er nog niet over nagedacht - ik heb meer een kleur gezocht die paste bij de kamer en met een lavendelkleurige meur ging er niet zoveel en wit had ik geen zin in.

Wij hebben raamhorren geplaatst, dat werkt echt super!! Geen mug meer gezien de laatste jaren…



Tis even een uitgave en gemier als je hetzelf doet, maar echt functioneel!

zoals ik al in een ander topic zei, en een voorgangster van mij ook… bye bites muggenspray, echt ideaal!!! vorig jaar een aantal bulten gehad, spray gehaald, sindsdien weg muggels.

@Bella wrote:

Zo had ik er nog niet over nagedacht - ik heb meer een kleur gezocht die paste bij de kamer en met een lavendelkleurige meur ging er niet zoveel en wit had ik geen zin in.




maar zwart heeft ook een voordeel, mocht je er een mug in doodslaan zie je de bloedvlekken niet :wink:

Inderdaad, investeren in horren (en dan ook echt voor ieder raampje) is hier het enige dat echt geholpen heeft…

nav een tip op kok heb ik citroenplantjes gehaald voor op de kamers.

Ben benieuwd!

Wij hebben in de tuin een citroenmelisseplant staan waar ik geregeld takjes vanaf pluk, die ik dan in een wasnetje in het raam hang. Ideaal, geen mug die het in zijn zoemende hoofd haalt om naar binnen te komen. het steken vind ik niet zo erg van die beesten maar dat gezoem, om dol van te worden.