die handjes

Maaaaam maaaamamamamamam …uitgestoken handjes…ze wil op schoot :slight_smile:

Kom maar meissie zeg ik, en ik schuif t laptoptafeltje wat verder van de bank…meteen opent ze de eerste aanval…mn muis is in een greep van de tafel gegrist en de twee tandjes die ze heeft worden in het kabeltje gezet.

Owww lieverd niet doen hoor protesteer ik zwakjes terwijl twee stralend blauwe ogen mij blij aankijken :inlove: …en ik wurm het kabeltje voorzichtig los om de muis terug op t tafeltje te leggen, terwijl ik daarmee bezig ben heeft ze de krant gegrepen die naast me op de bank lag en scheurt er al een mooie lange reep af die rap in t mondje verdwijnt.

Babababababhmmm zegt ze tevreden…terwijl ik in de lach schiet en met mn vinger de prop kleddernatte papier uit t mondje peuter hebben de handjes het volgende object al te pakken …mn lege koffie kopje dat nu gevaarlijk heen en weer wordt geslingerd aan t oortje…o o o lieverd neeeej sputter ik en krijg een klets met t kopje terwijl ze met haar liefste stemmetje iiiiiiiiiiiih doet en me een big smile met kuiltjes in dr wangen schenkt :inlove:

Ook het kopje weet ik haar afhandig te maken…maar hoe komt ze nou ineens aan mn kontaktlensdoosje? :shock: …ik besluit dat dat niet zo veel kwaad kan, het is leeg en de doppen zitten goed vast…het lijkt me ook te groot om……ow tóch niet te groot om dwars in je mondje te proppen :eh: :think: .

Ik weet niet hoe snel ik het uit haar mond moet wurmen en terwijl ik het op een hoge plek zet heeft ze de laptop bijna van het tafeltje gesleept aan de kabel…ik pak haar op en zet haar op de grond…ons hondje rent er blij heen, dol op de baby, en meteen zie ik het handje de staart grijpen met een triomfantelijke kreet :naughty: bwaaaaaaaaahhhjajajajajaaaa roept ze.

ik besluit haar in de box te poten tussen spullen die wél veilig zijn, en buiten bereik van de hond die weliswaar alles goed vindt …maar die nou ook weer niet pijn gedaan hoeft te worden.

Ik zet haar neer en meteen zet ze een enorme keel op WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH…Dát was dus niet de bedoeling.

Papa pakt haar wel even :thumbup: …dan kan mama de afwas even opruimen…als ik de laatste borden in de vaatwasser schuif hoor ik in de kamer gekraai en gebrabbel en de stem van mijn lief die zegt, nee nee nee lieverd NIET papa s afstandbediening…en even later hoor ik scheurende kranten…ZIJN kranten

Stiekem moet ik er om grinniken :mrgreen:

die handjes. :inlove:

wat is zo n baby van negen maanden toch een heerlijkheid, en een handje vol, en ze kan nog niet eens kruipen :shock: :mrgreen:

Wat een leuk en vreselijk herkenbaar verhaal!



Meestal heb ik de tijd wel om ervan te genieten… maar die handjes… :smiley: :mrgreen:

Mijn dochtertje is nu net 1 jaar geworden en het is alleen maar erger geworden nu ze rond loopt.



Overal zit ze aan, elk laatje, deurtje, kabeltje en prulletje.



We zijn hier de hele tijd aan het beveiligen en als we denken dat we nu echt alles Dreumes-proof hebben gemaakt vind madammeke toch wel weer wat.

Gisteren zat ze opeens midden op de salontafel en kroop ze daarna via een krukje op de bank…en waag het niet om haar ervan af te tillen want dat breekt de hel los :roll: :mrgreen:

Wij halen haar er dus toch vanaf en trotseren de vernietigende blikken en het verbale geweld van de kleine draak. (Klinkt ongeveer zo, ze scheldt echt; DA! MAMAMAMAMAMAAAAAH!!! DUDUDUDUHWHÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈH!!!)

Wat een levenslust en ondernemingsdrang :inlove:

dodelijk vermoeiend maar GEWELDIG he hahaha

Geweldig geschreven! Heb het net aan mn hub voorgelezen; we moesten er erg om lachen!! Ben benieuwd of we dat over een halfjaartje ook nog doen als ‘die handjes’ het op onze spullen hebben voorzien :wink:



:mrgreen:

oooh ja hoor daar ga jij enorm van genieten hahaha…ze zijn te lief en ontwapenend om het NIET leuk te vinden hihi

Geweldig dit en hoe herkenbaar. Wij hebben er eentje die overal boven op klimt. Zo ook op de tafel op het KDV :inlove: .



Een contactlensdoosje zou ik ook geen gevaar inzien. Zo dacht ik ook dat een pingpongballetje te groot was, maar nee hij kreeg het in zijn mond, wilde het eruit peuteren maar dat lukte me niet, meneer gaat brullen en het balletje schiet er met kracht uit -plop- he maar dat is leuk :roll: dat doen we nog eens :doh: . Heb het pingpongballetje nu maar even verstopt, al weet hij nu hoe hij hem eruit moet laten ploppen.

Hier ook héééél herkenbaar :mrgreen: !



Ik ga zo dadelijk naar een verjaardag; is ook altijd zo leuk :wink: . Is al een hele overwinning als ik m’n koffie warm naar binnen krijg.

…elke keer zit madammeke weer met haar handjes tussen een laatje… Het enige laatje wat wij niet beveiligen omdat er geen gevaarlijke dingen in zitten.



Tuttebel leunt met haar handje op het randje en dan schuift het laatje dicht… en dan kan ze niet weg.



Erg veel zeer doet het niet, maar ze kan ook niet meer weg.

Dus horen we op den duur een ongeduldig gemopper… en bevrijden we haar.



Waarna ze een kwartiertje later in precies dezelfde hachelijke positie zit :inlove:

Beetje hardleers??

hahaha dat pingpongballetje, wel errug grappig maar veel te gevaarlijk

en jah warme koffie, wat is dat haha

ik heb nu dubbelwandige theeglazen blijft alles veel langer warm in haha…heb ik wat meer tijd om t warm binnen te krijgen



hier deze week gedoe met de blokjes, ik heb zo n trommel met 100 blokjes…zouden echt gewoon een veilige maat moeten zijn, maar mooi dat madammeke er eentje dwars in dr mondje had en heel erg zat te kokhalzen…heb ik dus alle kleine blokjes er maar uitgezocht en weggelegd evenals de bovenste ring van de stapeltoren en de houten bol die er bovenop hoort.

ze schuift inmiddels ook op haar billen door de kamer, komt precies waar ze wezen wil…nu is echt NIKS Meer veilig haha

hahahhaa heeeel herkenbaar! :smiley: you gotta love it! :thumbup: :inlove:

hahah dat laatje, geweldig ja…

zo hebben we hier zo n houten loopleeuwtje daar zit ze graag naast op de grond en dan maar peuteren, ze trekt em uiteindelijk dan over zich hen en zit klem, en dat moet je dat boze bekkie zien, uuuh dadaDADAAAmamaaa

tot ik hem van haar aftil en ogenblikkelijk een big smile krijg haha

Oh jaaaa herkenbaar.

De afstandsbediening is favoriet (zit je wat te kijken, is ineens de tv uit :smiley: )

Marijne schuift al wel over de vloer op haar buik en dan hoor je ineens tok tok tok :think: wat heeft ze nou toch te pakken???

De voetbediening van de lamp :inlove: ligt ze mee op de grond te tikken. Sowieso is alles wat tikt of geluid maakt hartstikke leuk.

Ik moet zoo om haar lachen :inlove: :inlove: :inlove:

O wat een herkenbaar verhaal, zo gaat het hier ook dag in dag uit.

Ze kan nu vooruit tijgeren dus ze kan overal komen en wij hebben een open tv kast waar de dvd speler, wii spullen enzo in staan nou dat was al eerst enorm interessant.

Nu is de kerstboom helemaal hot en ze weet dondersgoed dat ze er niet aan mag komen maar iedere keer sneaky er naar toe kruipen.



O en ze ziet ieder kruimeltje wat ze tegen komt en moet dat helemaal bestuderen en proeven echt zou elke uur moeten stofzuigen.

Heb al een naald van de kerstboom uit der mondje gevist en vanavond was ze in de keuken geweest en had ze een stukje geschaafde amandel in haar mond.



Heerlijke tijd echt genieten.

Dat vooruit kruipen kan Katie nog niet maar wel naar achteren!



Afgelopen dagen trof ik haar ergens aan waarvan ik d’r daar niet had verwacht! Je gaat ervanuit dat als je haar maar blijft horen brabbelen dat ze wel op 1 plek ligt nog en vervolgens loop je de huiskamer in, zie ik d’r niet liggen op die plek liggen maar onder de etenstafel :lol: Anywee, hier is het ook dat alles wat ik haar handen terecht komt, ook gelijk geproeft moet worden… Ofterwel, alles in haar mondje duwen!



En als ik het van d’r afpakt, dan krijst ze de boel bij elkaar omdat ze der zin niet krijgt :mrgreen:





We moeten in de kerstvakantie even de boel goed gaan opruimen en uitzoeken wat wel of niet op de grond mag liggen. Bijv speelttje voor de kat! een klein muisje mag ze echter niet in haar handen terecht komen!





Maargoed, heel herkenbaar :mrgreen:

Ik heb haar een paar uurtjes terug betrapt met een handje kattenbrokjes in haar mond :doh:



Zucht… ook daar maar een oplossing voor gaan verzinnen. De poes is te oud om hoog te springen, dus het bakje hoger zetten is geen optie. En we hebben geen extra kamer over om de bakjes te zetten… ik vrees dat ze strakjes de kattenbak ook vind… :eh: :sick: :roll:

Dat ook nog 'ns… Alleen hebben we geen kattenbak! Maar de voerbak moet maar op de vensterbank staan!

Haha zo herkenbaar! :inlove: :inlove:



Het lijkt bijna of je favoriete zin: nee dat mag niet, is geworden :smiley:

haha tja en daar snappen ze nog geen zak van als ze negen maanden zijn he :mrgreen: kijken ze je straaaalend aan en zeggen blij wawawawawa

Nou ik heb het idee dat deze dame dondersgoed weet wat het betekent :inlove:

Want ze kijkt echt met zo’n blik van hmm even denken wat zal ik doen, stoppen of doorgaan? :inlove:



Ze is hier wel ‘ineens’ begonnen met optrekken en staan en lopen :shock:

Alles tegelijk in 2 weken :think: want 2 weken geleden vond ze het wel leuk als je haar op haar voeten zette maar verder niet. Nu gaat ze zelf staan :inlove: en er moet langs de bank ‘gelopen’ worden :inlove:

Ik zit niet echt rustig meer dus :smiley:

@kristalkindje wrote:

haha tja en daar snappen ze nog geen zak van als ze negen maanden zijn he :mrgreen: kijken ze je straaaalend aan en zeggen blij wawawawawa




Mijn druifje van 1 jaar en 2 maanden weet nu echt heel goed wat “nee” betekend.

Als ze ergens aan zit wat niet mag, zeg ik heel beslist Nee! Daar mag je niet aan komen hoor…

Waarna mevrouw haar handje verschrikt weg trekt… daarna kijkt ze ons bedenkelijk aan en gaat dan weer heel voorzichtig met haar handjes naar het “verboden voorwerp”.

“nee! dat mag niet” zeggen we dan.



…en dan komen er opeens twinkeltjes in die oogjes van haar en is het momentje papa en mama plagen begonnen.

Elke keer gaat dat handje dan naar die spulletjes toe, en bij elke “nee” van ons komt er een hoog gilletje en een hard gelach :roll: :mrgreen:



Als opvoeders maken we niet erg veel indruk geloof ik :think: