die dromen

normaal gesproken kan ik er al wat van… dromen.

maar nu ik zwanger ben is het hek van de dam! vervelende is dat ik ze ook heel lang kan herrinneren, dus sommige dromen neem ik dan de hele dag met me mee :frowning:

vannacht droomde ik bijvoorbeel dat mn man dood was. daarna in een andere droom gingen we een nieuw huis bekijken dat echt enorm was, maar wel helemaal in het donker. daarna gingen we stiekum in kasten kijken wat voor mensen er woonden, maar die mensen waren gewoon thuis en mochten ons dus niet zien :think:

en zo had ik er vannacht nog een paar. ik word iedere keer zo moe wakker, net of er enorm veel energie in die dromen gaat zitten.

hebben jullie misschien tips om die dromen te voorkomen?

Bij mij was helaas de enige optie ‘bevallen’ :shifty:

Het zijn de hormonen die het hem doen. Ik heb ook de meest vreselijke dromen gehad. Bij mij hielp wel om bewust wakker te worden en te zeggen ‘het was een droom, het is niet waar, alles is goed’ Dat hielp een beetje om er niet de hele dag mee te zitten.

Ja, hier ook de gruwelijkste nachtmerries als ik dan eindelijk eens sliep!

Ben bang dat je het ermee zult moeten doen meid. :wink:

Sterkte! :hug: :-*

ik heb ze ook maar ik blijf er gelukkig niet de hele dag in hangen. Ik word vaak ook op tijd wakker als het te erg wordt, gelukkig maar. Maar ik kan me idd herinneren dat ik het met Ro ook heel erg had en na de bevalling weer weg was, dus ff doorbikkelen :wink:

Ik droomde dat ik een positieve test in handen had… 2 weken terug… dag erna had ik ook een positieve test in handen… dus mijn dromen mogen blijven.

Ik merk wel dat ik onrustiger slaap, wordt ook vaak moe wakker.

@Broekie wrote:

Ik droomde dat ik een positieve test in handen had… 2 weken terug… dag erna had ik ook een positieve test in handen… dus mijn dromen mogen blijven.

Ik merk wel dat ik onrustiger slaap, wordt ook vaak moe wakker.

Ja heb ik ook gehad…droomde dat ik zwanger was (terwijl dat helemaal niet kon) en een week later een positieve test.

Maar die vreselijke nachtmerries en rare dromen had ik ook tijdens mijn zwangerschap. Nou droom ik van mezelf al zo, maar tijdens de zwangerschap werd het alleen maar erger…alsof je er levenecht in zit.

Kan helaas niet zeggen dat het minder word…alleen na je bevalling.

Sterkte nog de komende tijd… :hug:

bedankt! fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. normaal kan ik er ook wat van inderdaad, ik slaapwandel ook wel eens.

maar het is nu gewoon extreem.

vannacht ook weer. ik moest bevallen met een ks, en er was feest in de operatiekamer :eh: toen ik bevallen was moest ik op mn buik gaan liggen voor een prik en ineens was mn kindje weg!

mn man en ik werden overal naartoe gestuurd (ineens waren we bij een kapper waar hij gel kocht :think: ) uiteindelijk kwamen we weer in een soort ziekenhuis en ik bleef maar roepen dat ik mn kind wilde en borstvoeding moest geven, dat hij/zij dat al die tijd niet had gehad terwijl het wel genoteerd stond.

toen ging een vrouw die daar werkte allemaal draagdoeken aan mn moeder uitleggen :eh: terwijl ik stond te roepen om mn kind.

hoef niet te vertellen dat ik weer zwetend wakker werd denk ik :mrgreen:

Ik droomde vannacht dat ik bevallen was van een meisje :inlove: Maar toen had ik ineens 4 maanden van haar leventje gemist en bleek het een jongetje te zijn :inlove: nog een week geduld :wall:

@fluppie wrote:

bedankt! fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. normaal kan ik er ook wat van inderdaad, ik slaapwandel ook wel eens.

maar het is nu gewoon extreem.

vannacht ook weer. ik moest bevallen met een ks, en er was feest in de operatiekamer :eh: toen ik bevallen was moest ik op mn buik gaan liggen voor een prik en ineens was mn kindje weg!

mn man en ik werden overal naartoe gestuurd (ineens waren we bij een kapper waar hij gel kocht :think: ) uiteindelijk kwamen we weer in een soort ziekenhuis en ik bleef maar roepen dat ik mn kind wilde en borstvoeding moest geven, dat hij/zij dat al die tijd niet had gehad terwijl het wel genoteerd stond.

toen ging een vrouw die daar werkte allemaal draagdoeken aan mn moeder uitleggen :eh: terwijl ik stond te roepen om mn kind.

hoef niet te vertellen dat ik weer zwetend wakker werd denk ik :mrgreen:

Oooh jij hebt net zulke wazige dromen als ik heb…van de hak op de tak en het slaat nergens op en dingen rijmen helemaal niet met elkaar.

Heel vervelend vind ik dat altijd zulke dromen…en het is helemaal vervelend als het door je zwangerschap zo versterkt word.

Nog even volhouden… :hug:

Ik had het ook. Heul ernstig… Ik droomde vooral vaak dat A bij me weg ging en een ander had (dan werd ik wakker en sloeg hem de tent uit!) Ik droomde ook heel vaak woest erotisch… :lol: Dat was dan wel weer lollig… :lol:

@Amy82 wrote:

Ik droomde vannacht dat ik bevallen was van een meisje :inlove: Maar toen had ik ineens 4 maanden van haar leventje gemist en bleek het een jongetje te zijn :inlove: nog een week geduld :wall:

Voorspellende droom :inlove:

:inlove:

En ja hoor… ook hier zijn de rare dromen en vooral het onthouden ervan toegeslagen.

Eergisteren droomde ik dat ik met de kinderen met de trein weg ging en dat de twee oudste in de verkeerde trein stapten. Ik rende naar die trein, want die stond op punt van vertrekken, iedereen boos op me, zakte door m’n benen en had buikpijn van het rennen… toen besefte ik me ineens dat ik de jongste in de andere trein had laten zitten… :shock:

Op de een of andere manier liep ik met de twee oudste op straat en kwam iemand achter ons aan om de jongste te brengen… Schrok toen wakker.

Gisteren was minder erg maar vooral raar. :smiley:

Droomde dat ik s*ks wilde, maar hub het maar niet snapte en opeens kwam hij zwevend door een slaapkamer raam naar binnen… :think:

En was niet eens onze slaapkamer :lol:

Heel vaag hahaha

Je kunt eens proberen om met rustige/ontspannende muziek zachtjes op de achtergrond aan te gaan slapen, bij sommige mensen helpt dat.

Je kunt bijvoorbeeld van die natuurgeluiden cd’s of reiki, tai chi etc.

Maar ook baby-mozart of back ofzo, je hebt nog meer van die klassieke cd’s voor baby’s, over het algemeen zijn die vrij rustgevend en is ook nog goed voor je kindje. Worden ze slim van zeggen ze :wink:

Ik droom al m hele leven heftig

Als kind droomde ik vaak dat mijn huis in brand stond maar kwam er altijd weer uit met mijn moeder die weg fietste met mij achterop …

Weet niet of toen me zusje er al was maar kan die droom me nog steeds herinnerde

Later kwamen de dromen dat ik werd neergeschoten dwars door mijn hart

En werd dan serieus wakker met een brandend pijnlijk gevoel op die plek

Ook wel heftig erotische dromen

en dromen over een meisje met donkere lange haartjes en een poppig gezichtje … Echt girly girly zeg maar