Mijn dochter heeft haar rapport gekregen en nu heeft ze dus een matig voor de taal(dictee). Met haar juf afgesproken dat ik dus met haar ga oefenen. Milou heeft vooral moeite met de eu/ui/oe/ie/ei woorden(4-letter woorden). Ik kan natuurlijk wel een hoop woorden zelf verzinnen maar weten jullie waar ik evt een voorbeeld van een dictee kan halen?( winkel of i-net) Heb gegoogled maar werd er niet wijzer van
kuzzz
Google eens op ‘spellingwoordjes groep 4’ daar vind ik wel wat… misschien heb je er iets aan
Gewoon heeeeeeel veel boekjes lezen.
Lezen lezen lezen.
nou, dat lezen gaat nu heel goed, sinds we al een tijd iedere avond met haar lezen. Maar als het woordje hoort, kan ze het nog niet zo goed op schrift zetten. Dus met lezen gaan we gewoon door maar het begrip horen/schrijven daar moeten we nog hard aan werken
En: ze zit trouwens in groep 3, was ik vergeten te melden :oops:
Spelletjes doen misschien, hebben ze geen kinderscrabbel ofzo iets.
Of zelf heel veel woordjes verzinnen die ze dan mag opschrijven?
Of jij schrijft woordjes op en zij kijkt ze na.
(Af en toe een foutje maken )
Je hebt bij de bieb ook nivo boekjes, met hele korte zinnetjes waar vooral de letter in voorkomt waar ze dan mee bezig zijn. Je kunt ook zo’n boekje nemen en dat als dictee gebruiken.
Of misschien kan de juf wat oefenmateriaal meegeven?
die samengestelde klanken zijn moeilijk, tenminste dat vind ik nog steeds :oops: als ik het hoor, kan ik het ook niet schrijven. de link zit er gewoon niet ofzo :eh: ondanks heeeel veel lezen (nog steeds) en verder geen problemen met taal. misschien kun je de juf vragen om tips om specifiek dit punt te oefenen? :think:
Romay kan heel goed lezen…en schrijven…ze krijgen in groep 4 nu huiswerk mee,tafels en dictee woordjes…wij oefenen die met haar,veel ouders niet,nu hebben de meeste kids een onvoldoende voor dictee,ik krijg het gevoel dat ze er in de klas zelf weinig aan doen,dat het echt op de oudes aan komt…