Diarree van melk

We zijn dus al een jaar aan het proberen om over te stappen op gewone melk. Maar iedere keer krijgt hij na 1 of 2 dagen diarree en slaapt hij slechter (buikpijn?). Dus gaan we maar weer verder met nutrilon 3. Nu dus weer een poging gewaagd. Zijn billetjes zijn zo rood van de diarree, ik vind het gewoon zielig. En hij slaapt dus erg onrustig.

Hij drinkt nog 2 keer melk per dag, s ochtends een klein flesje en s avonds een grote fles. Zo komt hij aan zijn 300 ml melkproducten.

Wie heeft tips of adviezen wat nu te doen?

niet doen :shock:

Peter heeft dat ook, bij hem is lactoseintolerantie de boosdoener.

Hij krijgt wel zuivel binnen, maar dan in vormen als yoghurt en kwark en zelfgemaakte yogho (karnemelk, water en beetje siroop)

Peter krijgt dezelfde klachten, diarree, buikpijn (dus huilen), rode billen tot stukkens toe en hij word moe, erg moe.

Wat hij wel verdraagt is gekookte melk die nog een beetje warm is, maar dan niet meer dan 200 cc per dag.

Soyamelk gaat wel goed :thumbup:

Lactoseintolerantie komt heeeeel veel voor en niet iedereen weet dat klachten die ze hebben daaraan liggen.

Ik ben zelf gek op melk, maar mijn man dus niet, ook hij krijgt koliek als hij te veel melk of vla binnenkrijgt.

Zure producten hebben andere lactosevormen, mede door het fermentatieproces.

Voor de kalk hoef je hem die melk niet te geven hoor, dat zit bijvoorbeeld nog meer in spinazie dan in melk.

Melk is echt niet goed voor elk. :silenced:

Gewoon gebalanceerde voeding en een klein bakje yoghurt of kwark per dag is voldoende.

Die melk hebben ze niet noodzakelijk nodig.

Bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat het zo vaak voorkwam. De klachten zijn zeker herkenbaar.

Ik hik tegen zijn avondfles aan. Hoe krijg ik die er af? Hij drinkt hem nog goed leeg, dus hij geeft nog niet aan hem niet te willen.

Ik zou ook zeggen, vervang de koemelk door soyamelk. Kan hij toch 's avonds gewoon lekker een flesje drinken!

Of meng zijn opvolgmelk eerst met soyamelk, want soyamelk is wel even wennen.

Peter vind de vanillevariant wel erg lekker.

Verder zullen ze toch een keer van die avondfles afmoeten, hij is bijna 2 he.

Dan heeft hij ook tanden die gepoetst worden en is op den duur drinken na tandenpoetsen niet echt meer aan te raden. :wink:

Hier zijn we overgestapt op water.

Eerst gewoon sap met water aangelengd en zo steeds vaker meer water en nu krijgen ze beide water mee naar bed.

ws krijgt je zoon ook last van slijm bij het drinken van gewone melk?

Peter heeft dat wel en dan slaapt hij ook door de slijmaanmaak erg onrustig.

Laatst was hij bij oma geweest en daar 2 dagen yoghoyogho en chocomelk gedronken en meteen weer raak he…

doe je het water dan in een tuitbeker? Als je die meegeeft naar bed.

Ik weet dat hij van de melk afmoet s avonds, maar soms gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hij is nogal een gewoontedier.

Sojamelk kan ik inderdaad eens proberen en het dan aanlengen met water.

Mijn kids dronken beide vanaf 10 maanden uit een rietjesbeker, dus die kregen ze mee naar bed.

Vanwege het geknoei is dat ook het enige wat ze nog doen… uit de rietjesbeker in bed.

Overdag drinken ze uit een gewone beker.