diarree heel vaak

hoi meiden,



Onze meid is geloof ik nogal ziekelijk aangelegd. De laatste maanden is ze continue verkouden, hoesten, geregeld koorts, maar het belangrijkste is dat ze bijna continue diarree heeft. De laatste dagen is ze ook heel veel aan het overgeven. Tot 4 keer aan toe de laatste keer, afgelopen nacht het avondeten, de fles bleef er wel in. TOen ik haar vandaag naar bed bracht gaf ze de ene hap die ze had gegeten ook nog terug.

Op het kinderdagverblijf had ze weer een flinke diarreeluier gehad (broek en rompertje heel smerig) Net als thuis.

Inmiddels diverse zaken geprobeerd, maar morgen maar naar de ha.



Herkent een van jullie dit wellicht en wat hebben jullie eraan gedaan.

Daarnaast is ze 200 gram afgevallen in vergelijking met 2 maanden geleden en slechts een krappe centimeter gegroeid. We hebben haar nu wel onder een warm dekbed gelegd en ze heeft het nu eindelijk warm in bed. Ondanks een wintertrappelzak, romper lange mouwen, temperatuur niet lager dan 18C, flanellen pyama had mevrouw het nog steeds koud.



Voor de statistici onder ons. Ze is nu 76 cm en 9100 gram en 13 maanden.



Gelukkig is ze wel vrolijk en wil ze nog steeds veel knuffelen ondanks dat ze veel op ontdekkingsreis gaat.



groet

Judith

Zou bijna denken aan allergische reactie op bepaald eten…?

(Niet de verkoudheidjes enzo, maar wel als ze zo vaak diarree heeft)



Mijn man heeft dit met melkproductien en suiker. Als hij veel melkproducten of suiker bevattende dingen eet (niet alleen snoep maar bv ook verborgen suikers) dan heeft hij vaak de dag erna last.

Naar de huisarts en doorverwijzing vragen naar de kinderarts.



Laat ze haar nakijken op koemelkallergie, lactose intolerantie en evt een combi met bronchitus.



bronchitus kan zich uiten in chronish hoesten en verkouden zijn en gaat heel vaak samen met een voedselintolerantie, zeker als dit koemelk of lactose is.



De buikpijn, de diarree, het koud hebben en zelfs het spugen kunnen te wijten zijn aan koemelk allergie. Ook het gebrekkige groeien hoor je vaak.



Dus ik zou echt naar de huisarts en laat ze het maar goed gaan uitzoeken. :-*

hoi,



dank voor de reacties. Toen ze net geboren was hebben we haar middels moira therapie laten behandelen. Daar kwam toen ook uit naar voren dat ze allergisch was voor koemelk, peer, bepaalde wasmiddelen, tomaat en tarwegluten. Hier is ze toen voor behandeld en wat betreft de melk hebben we haar hypoallergeen gegeven. Hier zijn we op een gegeven moment van af gestapt. Dus wellicht dat dit inderdaad de boosdoender is. Helemaal vergeten aan te denken. DOM DOM DOM, schaam me diep.



De huisarts vond haar wel tierig en gezellig. Is ze altijd, zelfs als ze heel ziek is. Moeten nu wat ontlasting opsturen naar het lab voor onderzoek. Tevens hebben we weer een afspraak gemaakt voor Moira therapie.



Maar als ik jullie verhaal zo lees, geloof ik inderdaad dat ze een koemelkallergie heeft. Om de proef op de som te nemen zullen we alle melkproducten uit haar menu schrappen en haar alleen weer hypoallergene melk geven of sojamelk.

Houd jullie op de hoogte



Heel hartstikke bedankt

Judith en Yara

hoi meiden,



we hebben eens heel diep nagedacht en het is inderdaad opvallend dat ze een diarree luier heeft nadat ze haar ochtendfles heeft gehad.

Zal de ha vragen voor een doorverwijzing. Hij deed nu al moeilijk. ZO van ze is toch tierig, dan hoort het gewoon bij haar. Vergat even zeker dat ze al een ruime 300 gram inmiddels is afgevallen terwijl het geen zwaar gewicht is.

Lijkt me ook niet normaal dat als ze smiddags slaapt van 1300 tot 1630 ze om 1830 al weer helemaal op is en naar bed wilt. Wat jullie



Anders via het cb maar een verwijzing vragen

knuf

Judith

Zeker doen hoor! In dit soort gevallen is er vaak wat aan te doen, zolang je maar weet wat het is dat de reactie triggert. Dan kan je het voedingsmiddel vervangen of zoals in mijn geval met bepaalde kleurstoffen daar ook op inspelen.



You go girl!

:mrgreen:

Ik schrik ervan dat een HA zo moeilijk kan doen. Hier ook een kind met een KMA (inmiddels overheen gegroeid trouwens!) en toen de diagnose nog niet was gesteld dacht ik ook dat het allemaal wel mee viel. Toen we koemelk uit zijn voeding lieten kwam hij enorm veel aan, kreeg ineens weer kleur in zijn gezicht, en zat zooooveel lekkerder in zijn vel. Eten heeft veel invloed hoor, laat je niet afschepen, en succes!

PS: als het een KMA is, mag sojamel wellicht ook niet. Dat werd ons toen afgeraden, maar Joas was pas 4,5 maand, ik denk dat dat meespeelt, maar hou het wel in je achterhoofd. Wij hadden een dietiste, veel aan gehad, is misschien wel een tip voor jullie :)-

Hier ook eentje die praktisch altijd dunne ontlasting heeft, maar krijg hier geen doorverwijzing. We hebben heel veel ‘problemen’ met de tweede, 's nachts krijsen, slecht slapen, dunne ontlasting, etc etc. Maar ik krijg geen doorverwijzing. Hier loopt het al maanden. loop met mijn jongste bij de ka, ga op die manier proberen om ergens tussen te komen, want een doorverwijzing heb je echt van je ha nodig. Via het cb gaat niet.

Hoi meiden,



Vanmiddag gaan we weer wegen bij het cb, hebben het idee dat ze nog verder is afgevallen. We zien duidelijk aan haar armpjes en beentjes dat het minder vet is.

Vanmorgen tussen 0700 en 0900 3 diarree luiers waarbij we alles konden verschonen.

Inmiddels wel telefonisch contact gehad met het CB. Zij zullen hebben contact opgenomen met de ha, ( hij negeerde mij vanmorgen bij het halen van de griepprik) dat hij een doorverwijzing moet sturen als uit de test niet komt. Zo schijnt het dus ook te kunnen.

Gisteren wel langs het zh geweest en geprobeerd een afspraak te maken zonder verwijzing. Helaas lukte niet en de wachttijd is een maand. Maar eens kijken of ik haar ook in het VU kan krijgen. Zelf loop ik daar ook onder behandeling.



Had gehoord dat ze niet meer dan 10% van haar lichaamsgewicht mag afvallen. Dat zou bij haar 900 gram zijn. Heeft iemand hier meer informatie over?



Bericht later als we terug komen van het cb.



groetjes

Judith

Mijn jongste heeft ook kma en we mochten hem absoluut geen melkproducten geven tot zijn eerste verjaardag en daarna theelepels gewijs opbouwen. Als ze positief getest is, zou ze nog maar net een hele kleine hoeveelheid mogen krijgen (paar theelepels per dag) nu met 13 maanden. Als ze er dan slecht op reageert gelijk weer mee stoppen en twee maanden later weer op dezelfde wijze testen.



En mij is verteld dat ze over een kma heen groeien, maar dat een glutenallergie meestal blijvend is.



Via het CB kun je een afspraak krijgen met een dietiste. Dat heeft ons heel erg geholpen. We kregen een introductieschema van voedingmiddelen en daar waren we erg mee geholpen.

Hoi meiden,



na de kogel is door de kerk, het is inderdaad kma. Vandaag overgegaan op sojamelk. Gaat er gelukkig goed in. Nu maar afwachten hoe de luiers eruit gaan zien.

Dank voor jullie support

Liefs

Judith

Super dat je nu weet wat het is en dat je daar nu mee verder kan :thumbup:

Wat fijn, een diagnose! Sterkte ermee :slight_smile:

je zou eigenlijk nog een recept voor pepti kunnen vragen. Deze krijg je vergoed van de zorgverzekering. Ook hier een grietje met een kma. En met de pepti geen enkel probleem. Dit ging toen via de KA.

Succes. (pepti wordt tot 18 maanden vergoed volgens mij) Mijn KA had al gezegt dat er dan wel weer andere producten waren die vergoed worden. Ik zou dit zeker even uitzoeken als ik jou was.

Hoi,



Pepti voeding hebben we in het verleden geprobeerd, wil ze absoluut niet drinken. Heb je het zelf wel eens geprobeerd. Echt smerig.

Vandaag hebben we voor het eerst harde ontlasting gehad. Super. Het huidje blijft er ook heel goed uit zien.

De eerste dagen nadat we zijn overgestapt wel nog last van darmkrampjes. Natuurlijk 's nachts, heel zielig voor haar. Maar nu is ze er weer helemaal.

Ze eet een stuk beter, slapen is nog even niet zo fijn, rond 0100 helemaal overstuur wakker worden. Maar dit zal wel een fase zijn.

Belangrijk is dat ze groeit en weer aankomt, kleur op haar gezicht en niet meer zo wit is.

Op http://www.babysabelis.kindjeopkomst.nl kunnen jullie haar zien.



groetjes en bedankt voor alle steun en hulp

Judith