Diarree en schrale billen

wat sneu zulke kapotte billen :hug: Ik smeer er vaseline op, omdat hij van sudocreme of andere zalfen blaren krijgt…



Is vast wel iemand anders die een goed middeltje weet.



Normale lichaams temp is tussen de 36.5 en 37.6…

Dan van 37.7 tot 38 is verhoging, en vanaf 38 is het koorts

(hoop dat ik het goed heb)…

Wat erg goed bij Britt hielp is zinkolie zalf oa. in de losse verkoop bij de apotheek of die van Dr. Swaab. En als de billetjes zo kapot zijn even geen doekjes gebruiken maar bijvoorbeeld watten met een beetje olie of gewoon een washand met water.



In al die doekje zit wel iets van parfum en als het open ligt dan bij dat er zo lekker in :shock:

ach arme dionne :hug:

vette zalf is niet goed om er op te smeren dan kan het niet meer ademen er blijft een laagje op de billen zitten waardoor het vocht niet weg kan.

zelf gebruik ik altijd maizenna en dat werkt tot nu toe echt het beste, binnen een dag is al bijna zo goed als over.

mocht je toch voor zinkzalf of sudocreme kiezen zorg er dan voor dat je een zo`n dun mogelijk laagje op doet.

sterkte en beterschap.

Wat mutsy al zei… zinkOLIE van dr. Swaab. Lana is vorige week ziek geweest, was een virus waardoor ze alleen nog maar water poepte. Haar billen waren helemaal kapot, en vol met blaartjes… heel zielig. Sudocreme, zinkzalf e.d. geprobeerd, maar dat werkte niet. Toen naar de apotheek gegaan en daar kregen we zinkolie. De olie laat een extra beschermlaagje over de kapotte plekjes heen en het trekt ook beter in het huidje dan de zalf.



Monique, het is juist wel de bedoeling dat er een laagje overheen komt zodat het kan helen. Als er geen beschermlaagje overheen komt, kan het ook niet helen omdat de urine en poep blijft bijten aan de billetjes (dat is juist wat je moet zien te voorkomen), tenzij je je kindje in zijn blote kont laat lopen. Je moet natuurlijk wel voor zorgen dat het goed schoon is voordat je het er opsmeert. Wij kregen daarvoor van de apotheker olijfolie mee, dit doe je op een watje en daarmee kan je de zinkolie weghalen.



Verder geen doekjes gebruiken, deze zijn geparfumeerd en gaat dus gigantisch bijten op de kapotte plekjes. Gewoon een zacht washandje met water. Goed droogmaken!!! en dan de zinkolie er opsmeren.



Heel veel succes!!

zinkolie of vettezalf zoals vaseline zijn 2 hele verschillende dingen.

zinkolie is het zelfde als zinkzalf.

en idd je haald het oude laagje zinkzalf met olie weg.

maar ik had het niet over olie :wink:

vettezalf is voornamelijk voor jeuk en drukplekken en niet voor kapotte billetjes.

Oh ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. Sorry :-*

@m@lieke wrote:

wat sneu zulke kapotte billen :hug: Ik smeer er vaseline op, omdat hij van sudocreme of andere zalfen blaren krijgt…



Is vast wel iemand anders die een goed middeltje weet.



Normale lichaams temp is tussen de 36.5 en 37.6…

Dan van 37.7 tot 38 is verhoging, en vanaf 38 is het koorts

(hoop dat ik het goed heb)…




Ik dacht;



Van 36,5 tot 37,5 is normaal.

Van 37,6 tot 38,4 is verhoging.

En alles van 38,5 en hoger is koorts.

Annaatje, zo dacht ik het ook met gewoon, verhoging en koorts, tenminste, ik vind niet dat een kind met 38,3 koorts heeft. Dat noem ik dan idd verhoging.



En wat bij Indy erg geholpen heeft die paar keer dat ze kapotte billen gehad heeft is bepanthen. Superspul!

@Annaatje wrote:

@m@lieke wrote:
wat sneu zulke kapotte billen :hug: Ik smeer er vaseline op, omdat hij van sudocreme of andere zalfen blaren krijgt…



Is vast wel iemand anders die een goed middeltje weet.



Normale lichaams temp is tussen de 36.5 en 37.6…

Dan van 37.7 tot 38 is verhoging, en vanaf 38 is het koorts

(hoop dat ik het goed heb)…




Ik dacht;



Van 36,5 tot 37,5 is normaal.

Van 37,6 tot 38,4 is verhoging.

En alles van 38,5 en hoger is koorts.




anna dat klopt helemaal wat je zegt alles boven de 38,5 is koorts.

bij verhoging kan het geen kwaad om een paracetamol te geven.

een keertje extra in bad, als ze dat fijn vind. en ik probeerde het altijd droog te houden met talkpoeder.

het bloed komt waarschijnlijk van de schralle billetjes als het tenminste helderrood is.

is het bloed wat donkerder dan komt het vanuit de anus of hoger en is er iets van binnen stuk(hoeft niet ernstig te zijn).

slijmerige diarre hebben mijn kids ook vaak vooral als het een bukgriep is.

mijn oudste is ook echt bijna nooit ziek, maar hij pakt wel de “heers” dingetjes zoals buikgriep enzo.

ik zou tot morgen wachten als het helderrood bloed is.

nogmaals de zinkolie heel dun smeren, eigenlijk met een gaasje erop deppen. en als de zink niet werk binnen enkele dagen wil ik je toch adviseren om maizenna te gebruiken.

Levi kon niet meer zitten op zijn billen ze gloeide helemaal en na 1dag maizenna was het zo goed al over.



nogmaals beterschap voor dionne :hug:

Ja Lana was echt ziek, niet meer willen eten, niet mer willen drinken. DUs die was er echt ziek van, van dat virus. We rijgen nog de uitslag van het onderzoek want we hebben ontlasting moeten afgeven.



Ben wel blij te horen dat de zinkolie aanslaat!

@m@lieke wrote:



Is vast wel iemand anders die een goed middeltje weet.




Ik heb het zelf niet gebruikt maar een vriendin van mij wel ooit.

Haar dochter had zo’n ontzettende luier uitslag.

Zij moest op advies van de ha, haar dochter in een badje met zemelen zetten.

(raar maar waar)



Zelf gebruik ik een homeopatisch zalfje van dr. Vogel.

Zalf voor rode billen.

Ik gebruik altijd maizena en dat werkt top. Aniek haar billen kunnen bij tandenpoep ineen keer helemaal rauw en kapot zijn en dan helpt maizena het best en het snelst.

Wanneer Rick kapotte billetjes heeft, spoel ik z´n kontje altijd af met de douchekop met lauw water, op de zachte straal als hij diarree heeft…Wrijven en doekjes doen dan zeer en irriteren.