Diarree al bijna een week maar verder niet ziek

ik snap er werkelijk waar niets van…Marit is al sinds vorige week vrijdag echt goed aan de diarree…Spuitluiers niet te zuinig en dan echt soms wel 10 op een dag…Gisteren leek het goed te zijn met wat dikkere ontlasting maar vanochtend zat ze er weer helemaal onder…Ze heeft geen koorts/verhoging, drinkt goed, wil alleen absoluut niet eten…Ik zie der gewoon afvallen…



Ben al bij de HA geweest maar die kan ook niet zien, en gooit het op een buikgriepje…Snijtand zat ik ookal aan te denken maar die er is er al enige tijd door, maar nog niet uitgegroeid zeg maar…Zou het daar dan aan liggen?



Vindt het zo raar dat ze namelijk ook niet eten wil…Ze heeft nu echt inde gaten dat wanneer ze haar lippen stijf dicht houd zeg maar controle heeft over dat gene waar we mee bezig zijn…



Of zou dit een fase zijn van sprongetje en tanden?



Soms… :think:

Ik zelf vind het eerlijk gezegd niet acceptabel om zo lang met diarree door te lopen, zeker niet als ze af gaat vallen. Ik zou dan ook even goed haar gewicht in de gaten houden. Gelukkig drinkt ze goed dat is wel belangrijk. Maar het niet willen eten lijkt mij wel dat ze ergens last van heeft. Ik weet niet of je nog met je ha hebt afgesproken dat je nog terugkomt als het niet over gaat, maar ik zou het er niet bij laten zitten.



(Hier een beeb die vanaf week 2 diarree heeft en het heeft me 3 weken gekost en als ik niet had aangedrongen had ik nooit een doorverwijzing gehad.)

Tante Soesa ik ben met mijn vraag niet geheel duidelijk geweest…Eten doet ze wel, maar dan fruit, koekjes danoontje etc…kortom dat wat lekker is…Pap gaat er met moeite in, en de avond fles ipv 200 cc is het nu bij 90 cc over… Warm eteen is ene half potje ipv en heeft ze er genoeg van. Voorheen 2 boterhammen nu nog maar 1 boterham…

Op het moment dat baby’s niet goed willen eten is het tijd voor de dokter lijkt me.

Ik zou niet lang daarmee wachten.

Mijn zoontje at wel goed maar zijn toch op de ehbo terecht gekomen vanwege zn diarree. En hij had het 2 dagen…

We zijn bij de Ha geweest dinsdag die gooide het op een buikgriepje en uitzieken…Aangezien ze genoeg drinkt, en niet ziek is/gedraagt stuurde hij me weer naar huis…Logisch ook mijn inziens want ik dacht zelf ook een buikvirusje… :think:

Als het na het weekend nog niet over is zou ik toch even terug gaan hoor.

Heb de Ha post toch maar ff gebeld…verhaal uitgelegd en ben terug gebeld door de dienstdoende arts…Een ontzettend vriendelijke man, die me verzekerde dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang Marit goed drinkt en niet alles weer steeds uitspuugd.



We hebben het advies gegeven even elke dag op de weegschaal te staan. Een buikvirus schijnt bij kleintjes, vooral rond deze leeftijd, vaak de tijd nodig te hebben ivm geen antistoffen en de weerstand “op” is…



En voor uitdroging hoeven we niet bang te zijn. Dit schijnt bij babies van boven de 7 maand lang niet zo snel te gaan als onder de 4 maand… Dus zolang ze genoeg drinkt, plasluiers heeft, alert is, moet ik me geen zorgen maken.



Als het a.s. week niet over is weer richting me eigen huisarts…

Ik ben iig gerust gesteld…