Iemand hier ervaring met de diaper champ waarbij je geen speciale cassettes/zakken hoeft te gebruiken?
Ik heb nu een luieremmer met van die sangenic navullingen die vreselijk duur zijn en zit erover te denken om voor nieuwe beeb een diaper champ te kopen. Is hij idee redelijk reukloos? (helemaal zal vast wel niet maar dat zijn die met cassette’s ook niet)
gewoon uit nieuwsgierigheid… speciale reden om een aparte bak te hebben voor luiers?
Ik heb bij kind 1 gedacht dat het een soort must was, dus wij zo’n sangenic waar vullingen in moesten van 10 euro per stuk… en meuren… de hele kamer had zo’n vaag semi geparfumeerd poepgeurtje…
Bij kind 2 nog even overwogen idd over te stappen op diaper champ, maar zodra je die opendoet bij vol, ga je zo ongeveer van je graad van de stank. (schoonzus had hem) en toen zijn we rap overgestapt op geparfumeerde luierzakjes van de action… er zitten er 200 in een doosje van 1,49 en ik doe er dus 3 maanden mee. Nu is het al vanaf kind 2 dus… hup luier in een zakje op de commode… is het plas, hang ik hem even aan een haakje aan de commode en kan er nog 1 bij… is het poep, dan gaat hij dicht, kind aangekleed, op de arm, luierzakje mee in de andere hand en mee naar beneden en meteen buiten in de kliko…
Werkt super, geen geurtjes meer op de kamer, geen over de nekgaan meer met het legen van die emmers en geen dure vullingen meer.
Altijd zakjes ook mee in de verschoonset. En dit werkt echt al prima gedurende 3 kinderen nu…
Hier ook meteen in de kliko buiten
Luier emmer heb ik heel gauw afgezworen
Ja hoogstens voor de nacht maar dat is nog te overzien
Wij hebben geen kliko en moeten 200 meter lopen naar de ondergrondse vuilcontainer, dat gaan we dus echt niet voor elke luier doen. Dus hier wel een daiper champ. Onze ervaring is dat als hij voller wordt je het sneller ruikt. Regelmatig vervangen dus.
Poepluiers gaan overigens wel nog in een luierzakje.
Ik had bij de eerste zo’n speciale luieremmer. Die hebben we bij de tweede vervangen voor een “gewone” kleine emmer.
Ik vind het wel handig om boven een emmer te hebben voor de luiers. Dan hoef ik die niet iedere keer een voor een mee naar beneden te nemen, maar slechts eens in de 3 dagen.
Wij hebben ook bij beide kinderen de meest simpele luieremmer die er is, gewoon een witte met deksel. Zak erin, en niks aan de hand. Ik ruik niks, behalve als hij op een kiertje open staat per ongeluk. Dan ruik ik het wel meteen, maar als ie goed dicht zit, niks aan de hand. Na een poepluiers (die zit er nu neit elke dag meer in) verwissel ik meteen de zak. Ik gebruik zakken van de Zeeman, die kosten 80 cent volgens mij per grote rol. Goedkoop en geen last van stank
Bij de eerste had ik een luieremmer…mooie rode met deksel. Was wel redelijk als je open deed was het een beetje te ruiken maar viel mee.
Heb hem nu in het hok op de kast staan voor mijn tuingereedschap en voor mijn ventje gebruik ik niks.
Als ik hem boven verschoon mik ik zo de luier vanuit zijn kamer de trap af en dan ligt ie beneden en daarna gaat ie gelijk de kliko in.
Verschoon ik hem hier beneden dan gaat ie dus ook gelijk de kliko in.
Ik zit nu juist te kijken om er een van sangenic te kopen. We gebruiken met Kaya maar 1 wegwerpluier per dag, waardoor onze luierkliko heel langzaam vol loopt en we dus eigenlijk altijd last hebben van vliegen :sick:
Ik heb dus geen ervaring waar je om vraagt, maar ik volg dit topic dus wel even!
Ik heb de diaper Champ bij 1 kindje gebruikt (eerste).
Op zich een handig ding hoor, maar wat er al gezegd werd naarmate hij voller wordt ga je hem meer ruiken en ik had soms last van zakken die open scheurde bij het verwisselen (dan bleef er een stukje hangen aan een haakje ofzo).
Op zich is het fijn dat je geen cassettes nodig hebt, scheelt namelijk wel wat geld natuurlijk, maar ik vind het gemakkelijker om het in de kliko te gooien.
Maar als die niet bij de hand is, dan zou een gewoon vuilnisemmertje (met deksel) ook voldoen.
Wij hebben hem ook, niet helemaal reukloos idd.
Ik heb hem gekocht toen ik zwanger was van de tweede, toen ging ik echt over mn nek van de gewone, simpele emmer met deksel. Ook al zat er geen poepluier in… Ik had deze gekocht omdat ik dus geen navulcassettes wilde kopen.
Maar nu gebruik ik hem al heel lang niet meer, wil dat ding niet beneden in mn kamer of keuken en verschonen doe ik wel beneden. Poepluiers belanden dus om het hoekje, buiten de deur. Alleen hebben we nu sinds kort ook ondergrondse containers en loop je dus idd niet iedere dag daarheen voor die stinkluiers! Dus liggen er hier wel eens 3 luiers in de achteruin :oops:
MOet ik dus nog wat op verzinnen…
Voor onze derde zal ik de diaper champ wel weer gaan gebruiken de eerste tijd, maar ik geloof niet dat ik nog eens zo’n emmer zou kopen… Toch een dure aanschaf!
bij de 1e in de flat was hij erg handig. Poepluiers een zakje om en erin. Bij nr 2 woonden we in een benedenwonining en gooide ik al snel de luiers liever gelijk in de container buiten.
@littlewonder wrote:
Wij hebben ook bij beide kinderen de meest simpele luieremmer die er is, gewoon een witte met deksel. Zak erin, en niks aan de hand. Ik ruik niks, behalve als hij op een kiertje open staat per ongeluk. Dan ruik ik het wel meteen, maar als ie goed dicht zit, niks aan de hand. Na een poepluiers (die zit er nu neit elke dag meer in) verwissel ik meteen de zak. Ik gebruik zakken van de Zeeman, die kosten 80 cent volgens mij per grote rol. Goedkoop en geen last van stank
Goed om te weten… Ik had zakken, maar wist niet meer waar.
Heb jij een ronde emmer of zo’n ovale?
Ik heb er 1, en vond het een prima ding, de poepluiers deed ik wel een zakje omheen (met geurtje van de action) maar hoe snel het gaat ruiken hangt misschien ook af van de maat, ik had niet die hele grote, dus word hij ook sneller geleegd.
Cas is overdag al bijna helemaal zindelijk dus de mijne gaat op marktplaats, want voor die 1 of 2 luiertjes van het slapen ga ik niet meer zo’n emmer laten staan.
Maar ik had eerst een sangenic en vond de diaper-champ fijner, omdat je niet eerst een deksel moet openen en draaien e.d. en geen dure vullingen nodig hebt. Gewoon luier erin en kiepen maar. :thumbup:
De diaper champ heb ik heel snel weer verkocht, wat een stank! Hij stond bij ons in de woonkamer, omdat ik gastouder was, was stuk handiger. Maar toen overgestapt op de hygienic plus met die casettes en dat vind ik ideaal. Gebruik wel die luierzakjes van de action voor poepluiers. Ik vind dat je erg lang met een casette kunt doen, dus dat houdt me niet tegen. Ik draai dan ook niet bij plasluiers, zonde van de casette.
Wij hebben de diaperchamp en ik vind het een hele fijne luieremmer. Dat je ze gaat ruiken als ze voller zitten klopt, dan sluit dat ding niet meer goed. Maar als je ze op tijd vervangt, niks aan de hand. Wij gooien de poepluiers er zo in zonder apart zakje. Die aparte action/hema etc met geurzakjes gebruik ik beneden wel, maar dan vind ik dat het alsnog heel erg stinkt als je ze daarna in de prullenbak gooit. Ik verschoon poepluiers dus liever boven zodat ze de diaperchamp in kunnen. Wij hebben ook ondergrondse containers en verder buiten geen prullenbak ofzo meer staan. In de diaperchamp heb ik van die goedkope zakjes met hengsels van de appie, hengsels om de sluiting heen en het gaat prima, niks wat scheurt.
@Kwakje wrote:
@littlewonder wrote:Wij hebben ook bij beide kinderen de meest simpele luieremmer die er is, gewoon een witte met deksel. Zak erin, en niks aan de hand. Ik ruik niks, behalve als hij op een kiertje open staat per ongeluk. Dan ruik ik het wel meteen, maar als ie goed dicht zit, niks aan de hand. Na een poepluiers (die zit er nu neit elke dag meer in) verwissel ik meteen de zak. Ik gebruik zakken van de Zeeman, die kosten 80 cent volgens mij per grote rol. Goedkoop en geen last van stank
Goed om te weten… Ik had zakken, maar wist niet meer waar.
Heb jij een ronde emmer of zo’n ovale?
Zie je berichtje nu pas Ik heb een ovale emmer.
Aha okew. Helaas ik heb een ronde.