diagnose PCO

Hey meiden,

Mar, :hug:

Hoop dat 't volgende ronde beter zal verlopen. Kan me zo goed voorstellen dat je je zo rot voelt en je tranen hebt laten lopen. Groot gelijk, meid!

Hopelijk voel je je nu weer wat beter.

Do, ben je nu ongi geworden? Je banner staat namelijk op 28 dagen, dus daarom dacht ik 't.

Jody, lastig he, al die termen! Gewoon vragen wat 't betekend, dan is het tenminste duidelijk voor je!

Hoest verders??

Wienie, wat jammer dat de clomid 100 nu ineens niet zijn werk doet. Hopelijk heb je meer baat bij de 150mg. Succes!

Lissie, kan me voorstellen dat je er kwaad om wordt als ze zo reageren. Is ook wel erg belachelijk. Ik vind dit ook wel wat belangrijker dan werk hoor! Sterkte de 20e met je hubbie, samen in de lappenmand.

Ik kreeg afgelopen dinsdag te horen wat ik al verwachte: de clomid slaat niet aan Verdrietig

Er waren 3 mogelijkheden, en we (de fertiliteitsarts, hubbie en ikke) hebben gekozen voor spuiten. Ik heb nu ook puregon en pregnyl in de koelkast liggen, egni!

Wanneer mag jij starten? Ik verwacht dat ik dinsdag over 'n week m’n ongi krijg, en dan op dag 3 mag ik naar de assistentes om hulp te krijgen bij de 1e spuit. Vind 't best spannend, weet niet hoe ik 't zal ervaren maar de hoop dat dit wel wat doet is groot genoeg om het nare van 't spuiten te vergeten Knipoog Hoe ervaar jij 't tot nu toe, egni?

Mar, jij had ook 'n groei d.m.v. spuiten, toch?

Verder is alles goed. weinig nieuws te melden!!

Liefs,

Ka

Hoi! Ik ben eigenlijk ook lid van de “PCO groep”… :roll: Een samenvatting van mijn verhaal kunnen jullie zien in de topic SPorten na IUI.

Bij mij heeft clomid wel gewerkt maar helaas geen positieve test bijgebracht. Ik voelde me verschrikkelijk slecht met die pillen: zenuwachtig, semi-depressief, altijd huilen, altijd onzeker, ontzetten gevoelig, pffff, slecht! :thumbdown:

Daarna zijn begonnen met gonal-f spuiten en wat een wereld van verschil! Natuurlijk is het spuiten en de bezoeken naar het ziekenhuis vervelend, maar het was meer psiquisch dan fisiek.

Heel veel sterkte Kaatjes. Je zult zin dat spuiten meevalt… :thumbup:

Hey allemaal,

Yep, ben echt ongi geworden, vanmorgen. Temp kelderde ook gelijk naar 36.3.

Baal echt, want buik voelde zwanger! :o

Jammer Ka dat het niet aangeslagen heeft! Ik zal voor je duimen deze cyclus dat de spuiten wel aanslaan!!

Liefs Do

Hallo meiden,

Sorry dat ik al even niet meer geweest ben! Ik merk aan mezelf, dat ik, bij slecht nieuws, dat wel hier even kwijt wil. Daarna baal ik en wil ik er evenniet mee bezig proberen te zijn en dus hie rniet teveel zijn en dan krabbel ik bij wijze van weer op en heb ik weer zin om hier te kijken. Dan ben ik ook wel weer positief! (plus, we zijn met laatste dingen van verbouwing bezig en de rapporten moeten gemaakt worden op school, dus even drukjes!)

Dus hier ben ik weer!

Maar moet echt weg nu, dus zal proberen straks weer even op iedereen te reageren!

Hey Allemaal!

Ben bij de gyn geweest:

Hij zegt dat op zich bij ons allebei niets mis is. Maar…dat wij allebei ietsjes beneden normaal vruchtbaar zijn.

Dus het is niet ONmogelijk maar verminderd mogelijk (=het duurt gewoon wat langer dan gemiddeld).

Ik heb een krappe luteale fase en mijn hubbie heeft ietsjes minder aantal zaadcellen (maar niet schrikbarend) en een deel onbeweeglijk. Toch noemde hij het een paar weken geleden goed. Hij zegt ook dat het goed is, mits de vrouw goed vruchtbaar is en dat ben ik niet helemaal (door de korte luteale fase).

Goed, ik mag deze cyclus de thermometer laten liggen van hem, omdat wij binnenkort (rond en tijdens de vruchtbare periode) op vakantie gaan.

Hij vindt dat wij van elkaar moeten genieten en zwanger terug moeten komen! :wink:

Begin december moet ik naar hem terug. Als ik dan nog niet zwanger ben, dan brengt hij zaad van mijn man (voor de duidelijkheid: uit een potje) onder de microscoop samen met mijn baarmoederslijmvlies. Als daar niets uit komt, waarschijnlijk clomid om zo hopelijk mij iets vruchtbaarder te maken! :stuck_out_tongue:

Liefs Do

aloha! hoe is t met iedereen?

do, balen ongi, op naar de volgende ronde, en dan lekker vakantie vieren en idd misschien wel zwanger terug komen!!!

mar, zie lange cyclus dames!

Enne kaatjes ook!!

En de rest hoe is t met jullie?

Hier verder geen nieuws, nog 3 dagen provera, meestal wordt ik dan na 4 dagen ongi, dus over een week ongeveer ongi en dan mag ik weer aan d eclomid!

Dag dames!!!

Liefs wienie

Hey meiden!

Do: Ik heb je pbtje gehad hoor, reageer hier ff nu als je het goed vindt :slight_smile:

We blijven anders dubbel typen :wink:

Super dat er medisch niet echt dingen slecht bevonden zijn bij jullie! Je progesteronwaarde is ook goed lijkt me, alles boven de 30 is goed! Ik hoop dat je lekker zwanger bent voor december!

Jody: Hoe gaat het met jou?

Kaatje: Had al ff gereageerd in het andere topicje, hopelijk slaat de puregon goed aan, het spuiten is mij erg meegevallen! Krijg je ook Pregnyl straks om de eisrong op te wekken>

Wienie: Zou het niet weten meid :? Anders morgen ff bellen met je gyn? Succes!

Ik heb helaas kl*te nieuws. Maandag te horen gekregen dat ik sowieso deze maand neit verder mag, omdat ik 3 grote cystes heb in mn eierstokken, ook zijn ze behoorlijk vergroot. Behoorlijke woorden gehad met mn gyn ook voor het eerst, dus het zit echt ff niet mee. Ben heel, heel verdrietig en kan ook eigenlijk de halve dag wel lopen janken. Het schiet alleen niks op natuurlijk :frowning:

Liefs

Mar

Ohh Mar, wat jammer! :frowning: Moet je alleen wachten of de pil nemen? Ik heb een keer een cyste van 6 cm en kon niet anders dan weer an de pil, heel erg! Gelukkig was de ding binnen een maand weg en kon ik verder gaan.

Veel sterkte meid. Huil wat je nodig heb want de frustratie moet er uit… :hug:

Thnx Manzanita. Het is zo dubbel allemaal he. Ik wil best elke keer opnieuw vechten, maar waar houdt het nu eindelijk eens op? Elke keer weer de teleurstelling wordt gewoon teveel. Vanmorgen nog extra controle gehad en moet nu vanaf 18-10 Primolut slikken 10 dagen lang, dan mn ongi afwachten en dan weer naar de gyn voor een uitgangsecho op dag 3. Als ze er dan nog zitten moet ik nog een maand wachten :frowning:

Echt superK*T! Ben er ook heel verdrietig om hoor. Maar misschien is het ook wel heel even goed een ’ pas op de plaats’ te maken, het vergt zoveel energie en ik zie de leuke dingen in mn leven bijna niet meer doordat dit zo overheerst…

Maar we blijven vechten, ooit moet het toch lukken??!

Liefs

Mar

hoi dames

ben ik weer. hoe gaat het met iedereen.

en weten jullie wat mij opvalt? dat clomid hier niet zo goed werkt. dat snap ik niet helemaal. in het ziekenhuis zeggen ze hier dat 8 op de 10 vrouwen clomid wel aanslaat en als het heeft aangeslagen word 1 op de 2 vrouwen zwanger binnen een 6 mnd.

maar als ik dit allemaal lees vind ik het erg tegenvallen wat clomid betreft.

volgens mij moest ik wel geluk hebben gehad dat ik in 1 keer zwanger was met clomid 100mg. maar zoals jullie weten is het helaas mis gegaan met 5 mnd.

maar nu ik dit allemaal dus lees vind ik het wel eng dat het bij mij ook niet meer zal werken.

en ik moest primolut slikken om een bloeding op te wekken, en ik heb ook nog geen 1 keer hier het woord primolut voorbij zien komen . en op de 5 e dag van de bloeding door primolut moest ik beginnen met clomid. maar ik lees ook dat bij sommige het al met de 3 e dag moeten slikken. kan dat kloppen?

wat verwarrend allemaal zeg. ik hoop snel van jullie te horen hoor?? :think:

heel veel liefs jody, ik zou graag jullie verhalen hierover horen hoe jullie het moeten doen. xxxxxxxxxxxxxxx

Hallo Jody,

Ik heb hetzelfde indruk over clomid. Het zal wel in nummer kloppen, maar uit de verhalen die ik ken, zijn de meeste niet succesvol. Wel heb ik twee gevallen gehoord van vrouwen dat het geslikt hebben en na het paar maanden "clean’ zijn, spontaan zwanger geworden.

Het is wel zo dat clomid de baarmoedervlies verdunt. dus, je heb wel een eisprong en misschien en bevruchting, maar geen goede vlies om het te laten innestelen, jammer genoeg… :cry:

Groetjes :**:

hoi iedereen

inderdaad het klinkt echt net alsof het bijna niet werkt clomid. tewijl ik op andere sites over clomid wel positieve verhalen hoor. ik kanhet ook bijna niet geloven dat het bijna nooit werkt. omdat het bij mij wel zonder problemen heeft gewerkt. dus ik snap het echt niet.

en bij andere vrouwen die ik spreek werkt het wel goed bij en die hebben ook vaak al een of twee kids lopen. maar ja , ik vind het klote allemaal.

maar gelukkig heeft spuiten wel een goede invloed op een eisprong.(neem ik aan)

xxxxx jody

Haaaaai,

Nou, ik denk dat alle meiden waar 't niet bij aanslaat, massaal hier komen :wink:

Geintje… ik hoor vaak verhalen dat 't wel werkt, maar ook vaak dat 't niet werkt.

Bij mezelf hadden we na ronde 1 (50mg) al zo’n gevoel dat ik clomid-resistent zou zijn. We hebben meer hoop op 't spuiten.

Do, klote zeg dat je weer ongie werd. Wanneer gaan jullie op vakantie, en waar gaan jullie genieten? Lekker er even tussenuit.

Lief van je gyn dat hij zegt dat jullie van elkaar moeten genieten en zwanger terug moeten komen. Zul je zien dat dat ineens werkt… ik hoop 't, ik duim voor jullie hoor!!!

Hier geen nieuws, verwacht deze week m’n ongi en dan starten we met spuiten. vind 't wel spannend hoor. moet de instructies nog maar 'ns goed doornemen, want ik snap er nog geen hout van hoor…

Geniet van 't weekend, meiden!

Kus,

Ka

@Kaatjes wrote:

Do, klote zeg dat je weer ongie werd. Wanneer gaan jullie op vakantie, en waar gaan jullie genieten? Lekker er even tussenuit.

Lief van je gyn dat hij zegt dat jullie van elkaar moeten genieten en zwanger terug moeten komen. Zul je zien dat dat ineens werkt… ik hoop 't, ik duim voor jullie hoor!!!

Hey Ka,

Ja lief he! Vond het zo schattig! Hopen dat hij gelijk krijgt!!

We gaan volgend week weg, lekker naar de caribean. Heb er zo'n zin in!!

Ben je ondertussen al ongi? Succes met de injecties!!

Liefs Do

Hallo allemaal,

ben hele week nauwelijks geweest en nu ook maar eventjes, heb het heel druk gehad en dat duurt nog een weekje of 2! Zin druk bezig met allerlei dingen en rapportentijd en ben erg lui dus lig steeds vroeg op bed. Moet denk ik wennen aan de wintertijd ofzo! Dus nu heb ik wel zin om hier te komen maar schiet t er steeds bij in!!!

Dus hoe is t hier? Ik reageer een ander keertje weer op iedereen persoonlijk hoor!

Ik ben nog niet ongi, het heeft niet doorgezet, heb wel elke dag druppeltje ofzo, maar ik verwacht dus 1 deze dagen echt ongi te worden.

Iki ga weer rapporten schrijven! Ben nog niet eens op d ehelft in het klad! 1e rapport van het jaar is altijd t lastigst, de eerste lijn uitzetten en vooral niet te hoog gaa zitten!!!

En wat clomid betreft…ik hoop toch maar dat het aanslaat hoor, anders is de volgende ronde meteen al weer voor niks…en ben net weer een beetje positief, dus dames niet te negatief, en flink duimen voor elkaar!

Fijne avond en weekend dames!

Liefs wienie

hoi allemaal.

hier ben ik weer. ik heb weer een vraagje, haha. tja ik ben een vragen mens. als ik iets wil weten vraag ik het altijd ookal worden sommigen er gek van hi hi.

ok komt ie, kan je ongi worden terwijl je geen eisprong hebt gehad??

nou dat was hem weer. als ik weer een vraag heb horen jullie het wel.

gr en xx jody

Do, wat lekker zeg! Geniet ervan, meis, je hebt 't verdient!

Ik hoop dat je goed nieuws mee terug neemt! :pray:

Wienie, heb je provera o.i.d. geslikt, of had je 'n eisprong? Ik weet 't nu even niet meer…

Jody, ik dacht dat 't niet kan, ongi en geen eisprong. Maar heb ook wel 'ns iets gelezen dat als je cyclus langer is dan 6 weken, je toch ongi kunt worden maar geen eisprong hebt.

Ik weet 't dus niet, hoop dat iemand 't kan vertellen, want ik ben er ook wel nieuwsgierig naar.

Volgens mij komt m’n ongi eraan. Zojuist al wat gelocaliseerd, dus als 't doorzet vandaag, mag ik dinsdag al starten met spuiten :shifty: :shifty:

We zitten nu naar de spannende topper AJAX - PSV te kijken! Eindelijk is 't al 0-1 :clap: , nog 20 minuten te gaan… :pray:

Liefs,

Kaat

Hoi dames,

Tja Jody, het is per persoon zo verschillend of clomid aanslaat. Daar kun je op voorhand nog niks van zeggen. Wbt je vraag over Primolut, als je mijn vorige post had gelezen kon je zien dat ik daar wel iets over gepost had. Deze maand moet ik het nemen om in mn cyclus te blijven, maar wat jij bedoeld is denk ik dat je het moet nemen als het niet aanslaat. Als clomid wel aanslaat hoef je namelijk geen primolut meer te nemen en kun je (meestal op dag 3 beginnen)…

Wienie: Succes deze ronde! Ga jij nu beginnen met 150 mg.?

Do: Hihi lekker makkelijk deze afkorting toch? :wink: Veel plezier alvast, lekker joh naar de carribean!! Helemaal jaloers hoorr!! Geniet maar lekker, en ik vind ook dat je zwanger terug moet komen :-*

Kaatje: Hoop dat je ongi doorkomt zodat je mag beginnen met spuiten!! Als je vragen hebt of ergens over tijwelt mag je me altijd vragen. Succes, 't is een eitje, mark my words 8)

Ik heb voor de zekerheid gister toch ovu-testjes besteld, als het goed is krijg ik ze morgen thuisgestuurd. Je weet maar nooit, tuurlijk ga ik er niet vanuit want slik helemaal geen hormonen momenteel, maar ik merk toch al wat veranderingen in mn lichaam. Wel hopen dat de cystes niet doorgroeien natuurlijk :pray:

Nou, ga nu ff lekker onderuit op de bank filmpje kijken, je moet wat met dit druilweer :wink:

Liefs

Mar

Hallootjes!

Ik heb mezelf vrijaf gegeven vanavond na een weekend hard werken, dus hie rben ik dan!

Nog steeds gee ongi, alleen wat drupjes…waar blijft ie nou? Vorige keren dag 4 na stoppen provera en dat is morgen. Vriendlief was vandaag wel de pineut dus denk echt wel dat het morgen komt!

Do, klinkt positief toch, dat het op zich allemaal gewoon zou moeten kunnen? Dan duimen we gewoon voor die vakantie!!!

mar en kaatje, jullie heb ik al "gezproken "bij andere topic!

enne kaatje, ik had provera deze keer omdat 100 noet aansloeg deze keer. (typisch genoeg vorige keer 100 wel…)

en mar, ze zeggen wel eens dat je na hormonen stop juist ook ineens wle zwnager kan worden…dus wie weet heb je toch wel een nieuw eitje ofzo?

jody, primolut heb ik wel eens gehad, om ongi te worden, van de ha. En in de bijsluiter staat clomid ook op dag 5, en soms op dag 3 dus denk dat het wel nromaal is. Als clomid een ei opwekt, zoals mar ook zegt, dan wordt je vanzelf ongi en anders wordt primolut of provera gebruikt om “schoon” aan een volgende ronde clomid te kunnen beginnen. En in principe is het zo, geen ongi als je geen eisprong hebt gehad, maar het schijnt zo te zijn dat je lichaam de boel soms wel af gaat stoten en dat je dus zonder ei een ongi hebt.

Weet iemand waar maam2 is gebleven? Toen ik een berichtje had geschreven aan haar…dat ze zo weinig met ons mee leek te leven en zo negatief leek te zijn, daarna heb ik haar hier niet meer gezien…Is dat mijn schuld? :oops:

Ik ga lekker op t bankje hangen. Tot snel (heb t nog wel druk hoor, dus kom denk ik niet zoveel)

Liefs wienie

Heey hallo

Hier ook een PCO-er!

5 rondes clomid gehad, laatste ronde zwanger geraakt (hubbie was voor die tijd in het buitenland)

Helaas geeindigd in een miskraam, 21 december weer naar de gyn. Duurt nog zoooooooooooo lang!

Liefs, Janine