diabetes en BV?

Mijn schoonzus is wederom zwanger :dance: maar heeft diabetes. Ze moet met deze zwangerschap steeds spuiten en denkt daarom dat BV niet goed mogelijk is.

Ze denkt dat de waardes dan teveel gaan schommelen en dat dat dus heel lastig wordt.

Het leek mij eigenlijk een sterk verhaal en daarom was ik benieuwd of iemand het weet?

ik vind het zo zonde dat ze nu al allemaal redenen bedenkt waarom BV misschien wel niet zou kunnen :? .

Heb haar dus beloofd dit uit te zoeken :wink: .



Iemand??

geen idee eigenlijk, heb het ook nog nooit gehoord…

misschien eens googlen :mrgreen:

Hee gefeliciteerd, wat leuk! Als je diabetes hebt, kun je gewoon bv geven. Veel diabetische moeders voelen zich zelfs beter en fitter tijdens hun bv-periode. Borstvoedingorganisatie LLL heeft een nieuwsbrief ontwikkeld over dit onderwerp, welke via de site te bestellen is: http://www.lalecheleague.nl/naar-de-winkel.html . Ik denk dat met die informatie al veel van haar vragen kunnen worden beantwoord. Als je schoonzus op zoek is naar ervaringsverhalen (die zijn voor jou vast ook interessant om te lezen :smiley: ), zou je haar kunnen verwijzen naar http://www.borstvoedingsforum.nl , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties.

Dank Yvonne.

Ik ken die sites; maar de mensen niet.

Ik hoopte dat hier dus ook nog ervaringsdeskundigen zaten :wink: .

Maar ik heb alvast wat linkjes gecopieerd :slight_smile: .

ik heb hypoglycaemie, een ‘halve’ diabetes.

Mijn suikerwaardes worden wel regelmatig te laag, maar nooit te hoog (gelukkig)

Ik geef borstvoeding en merk er helemaal niets van.

dus uit ervaring kan ik zeggen dat het met te lage suikerwaardes in ieder geval geen probleem is.

ik heb ook diabetes en geef borstvoeding, ik spuit dan wel geen insuline maar gebruik een medicijn genaamd metformine.



ook ik heb inderdaad gehoord dat vrouwen met diabetes zich beter gaan voelen door de borstvoeding, dit door een ontspannend werkend hormoon die vrijkomt bij het geven van borstvoeding.