deze kruiden niet nuttigen als je zwanger wilt worden

Hallo allemaal hier,



Dit zelfde berichtje heb ik net ook als antwoord op een andere vraag geplaatst. Sorry dus als je het al eens tegen bent gekomen. Ik vind het zo belangrijk dat ik er een nieuw topic van heb gemaakt.



Ik schrijf dit berichtje om jullie allemaal een hart onder de riem te steken. We zijn na 2 1/2 jaar frustratie, onzekerheid en verdriet 3 weken zwanger na de 3e IUI poging. En ik ben behoorlijk nerveus want ik ben DES-dochter waardoor er bij mij meer kans is dat het niet goed gaat (b.b. zwangerschap en vroeggeboorte)



Ik ga sinds een half jaar na een acupuncturiste. Ik weet niet of het daardoor is gekomen, dat weet je natuurlijk nooit. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het door het veranderen van mijn eetgewoonte nu wel gelukt is.



Vlak voor de laatste IUI ben ik gestopt met het eten van bepaalde kruiden en specerijen. Er zijn heel veel kruiden die een baarmoederstimulerende en menstruatie-opwekkende werking hebben waardoor de innesteling al moeilijker wordt.



Mijn huisarts wist er eigenlijk niks van toen ik het vertelde en mijn acupuncturiste weet alleen maar over kruiden die in pilvorm gemaakt worden.



Een aantal van de kruiden uit de lijst at en dronk ik tot voor kort heel veel. Met name munt (Marokkaanse muntthee), basilicum (pesto en op caprese salade), kaneel, zouthout (sterremix thee).



De volgende hebben baarmoederstimulerende eigenschappen (! = extra opletten en absoluut niet nuttigen):

niet eten:

Aloë vera

Alsem

Anijs

Beredruif

Blaaswier

Bijvoet

Bergamot

Cayenne peper matig

Cat’s Claw

Citroenmelisse

Duivelsklauw

Engelwortel

Fenegriek,

Ginseng

Groot en Klein hoefblad

Gember

Jeneverbes

Kaneel !

Knoflook matig

Kruidnagel

Lavendel

Lavas matig

Lijnzaad

Marjolijn

Mierikswortel

Moederkruid

Munt !

Nootmuskaat

Oregano matig

Peterselie

Rozemarijn

Salie

Smeerwortel

Thijm matig

Venkelzaad

Wierook

Wijnruit

Zeedruif

Zoethout



Pas ook op met de toevoegingen aspartaam (in alle light-dranken!) en E 621 (ook wel bekend onder o.a. de namen ve-tsin, natriumglutaminaat, mononatriumglutamaat, monosodiumglutamaat, MSG, ajinomoto).



Wie weet kan dit anderen ook helpen, ik hoop het!

Persoonlijk denk ik dat er vaak sprake is van meerdere factoren waarom iemand niet zwanger wordt. Natuurlijk bestaan er krachtige kruiden die je niet moet onderschatten maar of dat nu ook gangbare dingen zijn als kaneel.



Ik weet dat je tijdens zwangerschap beter geen kaneel kan nuttigen ivm werking op hersenen van je kindje maar om nu te zeggen dat je helemaal geen appeltaart meer mag eten als je zwanger wil worden.



Zelf twijfel je of het komt door acupunctuur - ik ben ooit goed op weg geholpen door een klassiek homeopate. Ik kan echt iedereen aanraden ook de alternatievere wegen te bekijken en evt te bewandelen maar om te zeggen van als je deze dingen niet meer eet gaat het ws wel lukken daar is het denk ik toch te complex voor bij de meeste vrouwen.



maar iig fijn dat je nu wel zwanger bent. Succes.



Gr Caroline