deurpoppenkast

Wie heeft er 1? Spelen je kinderen er veel mee? Ik heb ergens een hele mooie gezien voor in de deuropening, is meteen een deur, met brievenbus en bel, maar vrij prijzig. Nu vraag ik me dus af of het het geld waard is… Dan zou ik hem voor sint voor beiden kunnen doen me wat poppen erbij. Een set van roodkapje, een heks en een prinses ofzo, dan kunnen ze al heel wat. Hij is natuurlijk wel multifunctioneel, omdat het meteen een deur is, maar toch…

Poppenkastspeelervaring van de kids dus gevraagd!

een deurpopppenkast? bedoel je een lap aan een stok?



Die heb ik zelf gemaakt, uittrekbaar doucheklemstang van ikea en dan een poppenkast doek met loodjes onderin zodat hij mooi recht blijft hangen, een extra houtje boven het “gat” zodat hij mooi strak blijft en dan van restjes stof…



Er word hier zelden meegespeeld helaas… mijn kinderen vinden hutten bouwen en zo veel leuker, dus de tafeltent is veel gewilder. Poppenkastje spelen ze het liefst achter de bank… hahahaha

Voor een poppenkastvoorstelling van de kerk heb ik er 1 laten maken, een hele grote, dus niet voor in huis. Via marktplaats heb ik een berg poppenkastpoppen gekocht voor een tientje ofzo, en daar speelt de oudste regelmatig mee. Hij gebruikt er gewoon de bank voor, werkt prima :smiley: Hij erachter, wij ervoor als toehoorders.



Wat we vroeger op de camping deden, bij het recreatiewerk, was een houten plaat in de deuropening zetten. Ook dat werkte goed

Geen idee/ervaring of ze er lang/kort/intensief mee spelen: hier sowieso geen optie, want dan zit kleine man meteen op de trap naar boven :mrgreen:



Vond wel een zelfmaaktip: http://www.ariadneathome.nl/ideeengids-menu/poppenkast-in-deuropening.html

wij hebben er een van de hema, een erg leuke (fleece achtig, met een kant kasteel, een kant bos), en volgens mij was ie behoorlijk betaalbaar.



Wordt ie veel gebruikt? Nee. Op feestjes haal ik hem wel eens uit de kast, dan is ie een enorm succes, maar verder wordt ie eigenlijk vooral gebruikt om de tafeltent uit te breiden…

jaartje of twee geleden hing ik hem nog wel regelmatig op, en dan werden alle poppenkastpoppen erdoor heen gesmeten, ook leuk.



Misschien moet ik hem gewoon weer eens ophangen, kijken wat er uitkomt.