Deryan travel cot

Ladies,

Ik kom hem steeds vaker tegen in topics. Wij hebben er 2, maar waar ik elke keer tegenaan loop is de slaapmat. Ik heb hem in het tentje met een fleecedeken en hoeslaken maar het blijft zweten en in de nacht koelen ze dan weel zo af.



Nu ben ik benieuwd, hoe gebruiken jullie de Deryan??

Ik gebruik de slaapmat niet :shifty:



Ik dek het luchtbedje op met een molton en hoeslaken en die prop ik dan in het tentje (dus niet in de bodem). Op die manier geen last van zweten tenzij het heel erg warm is maar dan zweet hij in bed ook…

Ik gebruik die slaapmat ook niet. Welke idioot heeft er bedacht dat die van polyester moest worden gemaakt???

Maar ik merk ook dat de lucht in het luchtbedje/matrasje 's nachts afkoeld, waardoor ze het toch koud krijgt. Neem altijd een extra dekentje mee om op te liggen.

Huh sorry, bedoel jet het ‘matrasje’ of het slaapzakje? Wij gebruiken ze allebei. Alhoewel, dat slaapzakje is wel een kreng, dus als het warm genoeg is heeft hij gewoon zijn eigen (winter) slaapzak aan.



We zetten het tentje vaak op een dubbele wollen deken, dat isoleert een beetje. Je kan hem ook op zo’n zilveren isolatiematje zetten, dat isoleert ook.



Groetjes,

LaBruja

er zijn 2 versies he, de peuterversie hebben ze een stuk beter over nagedacht…die heeft geloof ik een prima slaapzak en een normaal matje oid. Die rare slaapmat van de baby-versie is idd belabberd bedacht.

Ah ok wij hebben de peuterversie.

Nu snappikem.



Groetjes,

LaBruja

Ik zou iig de fleecedeken niet meer gebruiken, dat zweet o ok. En idd een wollen deken eronder voor de warmte!

Kweet niet welke versie wij hebben, maar het luchtbedje zou je onder een stuk polyester moeten schuiven. Dat leek ook ook niet zo lekker voor onze dochter. Wij hebben toen de aerosleep meegenomen en deze gewoon op het luchtbedje gelegd met een hoeslakentje erover. En dat alles bovenop dat stuk polyester gelegd (waar het luchtbed dus eigenlijk onder moest). En toen gewoon de eigen slaapzak aan! Ging perfect!

Ik bedoelde dus het SI matje. We hadden bij 1 eerst een luchtbedje maar die ging lek.



Fleece is toch juist lekker warm, ik wist niet dat dat ook zweette :think:

Fleece is inderdaad lekker warm maar het ademt volgens mij nauwelijks. Dat veroorzaakt misschien het zweten? Vocht moet wel ergens heen kunnen.

Om misverstanden te voorkomen:

Ik bedoel ook het self-infloating matje. Dat zat er bij ons standaard bij.

je hebt van die folie matjes die je eronder legt,

gebruiken back-packers ook…

en bergklimmers ook,

en ik ook voor de kids :wink:



deze kun je bijna in elke kampeer-winkel kopen…





ook een tip: koop niet een te grote slaapzak,

hoe meer lucht erin zit,

des te langer het duurt voordat je lichaam warm is…

wij nemen altijd een stuk islotatie mee wat we over hadden van de laminaat vloer werkt prima.