Deryan reisbedjes

Deryan travelcot peuter de luxe reisbedjes

Wie heeft ervaring met deze reisbedjes?

Ik wil heel graag er een aanschaffen voor de vakantie omdat deze makkelijk te vervoeren zijn. Maar ben naar de ervaringen?

Groetjes

Ellen

Wij hebben de Deryan travelcot baby.

Ik heb hem gebruikt toen mijn zoon 9 maanden was. We gingen op vakantie met het vliegtuig, hij paste gewoon in de koffer.

Als we bv. aan het strand waren en mijn zoon werd moe zette we dat ding onder een boom en kon hij lekker even slapen.

's Nachts heeft hij er ook in geslapen en dat ging best goed, hij sliep net zo slecht als hij die tijd in zijn eigen bed deed :mrgreen:

Ik vond het bedje alleen niet erg stabiel, als mijn zoon er in ging staan viel het hele bedje om.

Dat vond ik dus wel echt een nadeel.

Maar verder hebben wij er wel veel plezier van gehad!

Wij hebben ook de travelcot baby en die hebben we best veel gebruikt en die bevalt ook goed :smiley: .

Daarom hebben we vorige zomer ook de Derryan tavelcot peuter gekocht. We hebben hem gebruikt op vakantie. Maar toen we hem wilden inklappen kregen we hem met geen mogelijkheid meer goed ingeklapt :? . Alles geprobeerd en uiteindelijk dat ding maar in de achterbak van de auto gepropt. Thuis gekomen hierover een mailtje gestuurd naar Derryan. Kreeg ik een antwoord met een vage beschrijving erbij hoe je hem weer goed in vorm zou kunnen drukken als hij vervormt is. Meer konden ze voor ons niet doen :wall: .

Wij vinden het peutermodel dus :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: .

Ik heb heel kort het babymodel gehad voor Hieke. Kind raakte compleet in paniek als ze erin moest. Geen succes dus hier. Denk dat je er heel jong mee moet beginnen zodat ze er aan wennen en het regelmatig moet gebruiken. Dat gebeurde hier niet en dat is denk ik 1 van de redenen dat het geen succes werd.

@nonam wrote:

Wij hebben de Deryan travelcot baby.

Ik heb hem gebruikt toen mijn zoon 9 maanden was. We gingen op vakantie met het vliegtuig, hij paste gewoon in de koffer.
Hihihihi, als je het zo voor de eerste keer leest dan zou je kunnen denken dat je zoon gewoon in de koffer pastte en dat dat heeeeel handig was in het vliegtuig :mrgreen:

Wij hadden ook de baby versie, die hebben we gebruikt toen Laura 5 maanden was. Ik vond het ideaal, hij weegt niks (dus handig als je gaat vliegen), en was echt in 3 seconden op te zetten.

Bij een volgende reis (ze was toen 9 maanden) wilde ze er niet meer in, want ze kon er niet goed rechtop in zitten. Daar kon ik me wel iets bij voorstellen, het lijkt me ook enigszins claustrofobisch als je wil zitten en je stoot je hoofd…

Ik weet niet hoe groot die Deryan peuterbedjes precies zijn, maar ik zou daar in elk geval wel even op letten - kun je hem in de winkel niet even uitproberen of zo?

Overigens was er toen ook een versie die aan de bovenkant open kon, maar dat leek me eigenlijk levensgevaarlijk als je een kind hebt wat al kan staan of zich optrekt, zo’n bedje weegt helemaal niets, dus iets te veel erop leunen en het slaat om (voor mijn gevoel dan, misschien valt het in de praktijk mee?)

Persoonlijk geef ik bij kinderen vanaf een maand of 9 de voorkeur aan een gewoon standaard reisledikantje. Wel wat groter en veel zwaarder uiteraard, maar daardoor ook wel zo stevig en veilig (en goed als box te gebruiken).

Wij hebben m gebruikt op vakantie Terschelling vorig jaar, Lenn was toen 7 maanden en we gingen kamperen. Hij sliep er prima in, maar persoonlijk vond ik het wel erg koud voor mn ukkie op de grond. We hebben m later op een matrasje gezet en opzich was dat wel minder koud, maar als ie wat groter en beweeglijker geweest was dan was ie minder stabiel. Uiteindelijk wel een hoop plezier van gehad maar komend jaar kies ik voor een “gewoon” reisbedje voor op de camping.

ALvast bedankt voor de reacties!

Het grote voordeel vind ik dus dat het zo’n klein pakketje wordt wat mee kan in het vliegtuig :lol: . De peuter versies zijn groter dan de baby versie.

Het stukje dat het bedje kan opvallen als hij gaat staan dat vind ik dus wel een minpunt…Jaydin gaat meteen staan zodra hij wakker is. Dus dit moeten we in de winkel even testen.

Verder blijf ik benieuwd naar de ervaringen!!

groetjes

Ellen

Wij hebben de peuterversie en zijn er :thumbup: tevreden over!

Het grote voordeel vind ik dus dat het zo'n klein pakketje wordt wat mee kan in het vliegtuig .

Ja, dat is inderdaad wel heel fijn, dat was ook de reden waarom wij hem destijds kochten.

Maar hebben ze op de plaats van bestemming niet gewoon een kinderbedje voor je? De meeste hotels, appartementen ed kunnen dat wel voor je regelen, als het al niet standaard aanwezig is.
(hangt er natuurlijk vanaf waar je naartoe gaat en wat je wil doen daar)

wij hebben zowel de babyversie als de peuterversie gebruikt. Peuterversie vond ik op zich prima, makkelijk in te vouwen en handig mee te nemen. Genoeg gaas zodat het luchtig blijft, is vooral fijn als het echt snikheet is.

Nadeel, echt groot nadeel vond ik de opening aan de zijkant. De babyvariant heeft de opening aan de bovenkant en dan kon je makkelijk bij je kindje. Maar die opening aan de zijkant lijkt veel minder groot, in ieder geval veel minder makkelijk om even een speen te zoeken midden in de nacht, je kindje toe te stoppen enzo.

Ik bleef ook telkens met m’n haar (lange staart) aan de rits hangen :evil: :roll:

Moet ik er wel bijzeggen dat we het bedje in onze tent gebruiken, wij liggen op een iets dikker luchtbed en de kinderen slapen op inflatable matjes met een isomatje eronder. Daarop stond dan ook de Deryan van Stijn. Ik moest dus 's nachts echt dat bedje ‘induiken’ en dat was gewoon echt niet handig.

Dus dit jaar krijgt Stijn net als Teun gewoon alleen een inflatable met isomatje en een kinderslaapzak :thumbup:

@Mejis wrote:

Het grote voordeel vind ik dus dat het zo’n klein pakketje wordt wat mee kan in het vliegtuig .

Ja, dat is inderdaad wel heel fijn, dat was ook de reden waarom wij hem destijds kochten.

Maar hebben ze op de plaats van bestemming niet gewoon een kinderbedje voor je? De meeste hotels, appartementen ed kunnen dat wel voor je regelen, als het al niet standaard aanwezig is.

(hangt er natuurlijk vanaf waar je naartoe gaat en wat je wil doen daar)

Waarschijnlijk wel maar we willen rondreizen dus het is niet zeker of overal een bedje is. Het leek mij wel makkelijk om een bedje bij ons te hebben gewoon voor het geval dat :slight_smile:

Wij hebben de peuterversie en vinden hem echt ideaal.

Lekker licht, makkelijk op te zetten, overal op te zetten. Je kunt het naar wens donker maken door alle deurtjes dicht te doen. Er zit goed muskietengaas in. Wij gebruiken hem vooral als we met de tent weggaan. Als het voor het middagslaapje te warm was in de tent zetten we de deryan gewoon buiten in de schaduw neer. Voor koude nachten hadden we wel een isolatiematje onder het tentje gelegd.

Het tentje is net zo ruim als een gewoon kampeerbedje, dus je kunt zelfde hoeslakentjes gebruiken als je dat wilt.

Zou wel meteen voor peuterversie gaan, babyversie gaat maar kort mee, peuterversie kunnen ze zeker 2/3 jaar in als dat nodig is!

Wij zijn gisteren even gaan testen in de winkel. Ik vind hem erg stevig en valt gelukkig niet om. Heel ruim dus ik denk dat we er voor gaan :smiley:

Bedankt voor alle reacties…

groetjes

Ellen

Wij hebben de peuterversie die we ook voor onze kleine meid hebben gebruikt toen ze baby was. Kan echt niet omvallen en lang te gebruiken. Wat ik vooral een groot voordeel vind is dat ze zich er volgens mij erg geborgen in voelen omdat het een dicht tentje is. Het maakt niet zoveel uit waar het staat; ze herkennen het als hun eigen plekje. Mijn kindjes slapen er heerlijk in. En zo handzaam!!

Overigens vind ik 'm helemaal niet moeilijk op te vouwen. Het is even een handigheidje, maar snel onder de knie te krijgen. De instructie vond ik helder en na een paar keer oefenen een eitje.

Wij willen er ook 1 kopen, gelijk maar een peutervariant, dacht ik. Met oog op de toekomst.

Het bedje staat dan vast tegen 3 wanden (eigenlijk 2 wanden en 1 gaaswand) en het dak. Het staat op een 2 persoonsbed, dus plenty ruimte aan de andere kant van t bedje, waardoor het niet van het 2 persoonsbed kan vallen.

Heb je een opblaasbaar matras nodig? Waarvan is de bodem van t bedje gemaakt, als je kindje niet op een opblaarbaar matras ligt (bij de peuter variant)?

Bij de aktie op de site wordt wel een slaapmat meegeleverd. Iemand die me vertellen kan wat die slaapmat inhoudt?

he, die vraag heb je net toch ook in een ander topic gesteld?

de bodem bestaat uit niks volgens mij (gewoon tentstof). Dus je moet daar wel echt een matrasje in doen. De slaapmat die je er bij krijgt is maar een raar ding als je het mij vraagt. Een soort uh deken, waar ze dan op kunnen liggen. Bij de peutervariant zit een echte slaapzak, die is wel ok.

bij de peutervariant zit ook een inflatable matrasje op maat, en een slaapzak. Dus die is helemaal compleet.

Bij de aanbieding op de site zijn de slaapzak en het opblaasbaar matrasje niet inbegrepen. Das wel jammer, maar anders is ie gelijk minstens 30 euro duurder en das me net ff teveel.

Maargoed Rosa slaapt in haar eigen slaapzakje, dus die van de site zou ik niet eens gebruiken.

Miss dat ik tzt wat moet verzinnen op dat matrasje.

Ik begrijp dat bij de baby deryan het matrasje aan de buitenkant van t tentje wordt vastgemaakt, zodat je baby niet onder t matrasje kan komen te liggen. Is dat niet ook zo bij de peuter variant?

bij de peutervariant schuif je het matrasje in een hoes aan de onderkant. Ook zodat je kindje er niet onder kan komen. Maar op deze manier kun je geen hoeslakentje gebruiken, dus ik heb het matrasje altijd gewoon in het bedje zelf gelegd. Je kindje moet raar doen wil 'ie daar onder terecht komen :think: