derde bevalling weer sneller dan ne 2???

Hoe gingen julie bevallingen van nr naar nr 3 gingen ze steeds sneller en makkelijker??

ik ben van de eerste in 4uur bevallen wv 70min persen en bij de 2de in 2uurtjes incl persen beide begonnen om de zelfde tijd snachts met het breken van mn vliezen en begonnen direct met weeen.

Mijn eerste duurde 4 uurtjes, de tweede 12 uur en de derde duurde 6 uur.

Ik vind dat niet opgaan, hoe meer bevallingen hoe sneller…

:oops:

mn laatste duurde erg lang en was de zwaarste :oops:

en hoe lang zat er tussen julie bevallingen? in jaren dan bedoel ik dan hihi.

bij mn eerste en tweede 2jaar en 3mnd en nu nog geen 2 jaar tussen nr twee en drie

hier kwamen ze wel per keer sneller…

De 1e (niet helemaal ‘gewoon’ vanwege inleiding) 9 uur vanaf aanbrengen infuus tot kind op de buik

De 2e zo’n 6 uur vanaf 1e wee waarvan ik dacht dat het idd een wee was tot kind op de buik

De 3e in 2 uur vanaf 1e wee tot op de buik (vliezen braken zo’n 4 minuten voor hij geboren werd spontaan waarna hij direct indaalde en ik ook direct persdrang kreeg en hij er dus na 3 min. persen al was).

En tja deze keer… de VK heeft me op het hart gedrukt te bellen zodra IK het nodig vind.

Er is geen garantie dat het weer zo snel zal gaan, maar zij sluiten het niet uit en als we er een VK bij willen is het dus wel raadzaam tijdig te bellen.

Is ook aantekening bij mijn gegevens gemaakt dat als ik bel ze hoe dan ook even komen kijken hoe het er voor staat. Bij de jongste had ik namelijk al 5 cm ontsluiting toen ze de 1e keer kwamen (gebeld na een half uurtje weeen).

Eerste 12 uur, moeizaam, vacuum enz…

tweede 3 uurtjes, thuis en heb ik ook nog echt moeten wachten omdat de vk er nog net op tijd was.

Derde binnen 1,5 uur (maar het rommelde al een tijd en ik was heel allert daardoor dacht ik steeds dat het begonnen was, was bang dat ik weer zo laat zou bellen…)

Bij de laatste begon ik ook met 3 cm ontsluiting…vliezen breken en toen binnen 1,5 uur…maar vond het eerlijk TE heftig…pffff (3 uurtjes vond ik beter te doen :wink: )

@tamara24 wrote:

bij mn eerste en tweede 2jaar en 3mnd en nu nog geen 2 jaar tussen nr twee en drie

ik zal iets uitgebreider zijn

nr 1 1993 42 weken

moeizaam, te lang gebroken vliezen, meconium in vruchtwater, langdurig verhaal eindigend in inleiding met infuus en vacuuum

nr 2 2001 40 weken

inleiding met gel bij rijpe baarmoedermond wegens zwangerschapsdiabetes, om 8 uur ingeleidt en om kwart over vijf geboren zonder problemen

nr 3 2010 36 weken

inleiding ivm complicaties door zwangerschaps diabetes, geen ontsluiting of rijping vd baarmoedermond

inleiding met infuus, zeer zware en langdurige bevalling, vrijdag 7 uur ingeleidt, wweeenstorm tot 18.00, dan nog maar 3 cm…

uiteindelijk om 2.07 geboren na wegvallen hartje,…geboren met vacuum en ware knoop in navelstreng en in kruinligging( sterrekijkertje)

ik heb er nog geen drie :wink: maar kan je wel mijn ervaring als oud kraamverzorgster vertellen, ik heb vaak meegemaakt dat de derde juist weer wat langer duurt dan de tweede.

Hier gingen de eerste 3 steeds sneller. De 4e deed er weer wat langer over, waar ik overigens super blij mee was :mrgreen:

Hier duurde het steeds langer juist, dus ik hoop niet dat die trend zich doorzet :wink:

De eerste was er met 3,5u, tweede met 6,5u en de derde na 8,5u.

De laatste bevalling vond ik ook echt de zwaarste.

nou ik ben benieuwd hoop niet dat t snel gaat dan de laatste die was al lekker vlot maar we ware ook nog maar net in het ziekenhuis en 3kwartier later was hij er al.

gelukkig wonen we niet ver ervanf maar ja als t overdag is dan hoop ik niet op drukte op de weg ziekenhuis zit midden in de stad

1e ong 3,5 uur

2e 2,5 uur

3e 1,5 uur

Dus bij ons wel sneller en dan echt geteld vanaf de wee dat het echt zeer deed dus niet die eerste weetjes die waren wel te doen

tot nu toe zijn mn vliezen steeds gebroken op precies de zelfde tijd echt bizar en begonnen meteen de goede weeen al.

1e duurde 6,5 uur (Ingeleide bevalling,10 dagen eerder)

2e breken vliezen en geboorte 10 minuten (Spontaan,8 dagen eerder)

3e 1,5 uur (Spontaan,1 dag te laat)

de 3e duurde dus Gelukkig wel iets langer !

En tussen de kinderen zit:

kind 1-2 leeftijdsverschil 3,5 jaar

kind 2-3 leeftijdverschil bijna 2 jaar

@tamara24 wrote:

bij de eerste en tweede zat 8 jaar verschil.

bij de tweede en derde 6 jaar.

@kristalkindje wrote:

mn laatste duurde erg lang en was de zwaarste :oops:

Duurde dan niet lang ( wel langer dan bij de tweede) maar zeker mijn zwaarste bevalling.

De eerste geboren 7,5u na de eerste wee

De tweede geboren 58u na breken van de vliezen en de eerste van zoooveeele weeën :evil:

De derde? die kan maar beter maken dat die sneller komt dan nummer twee :mrgreen:

Ik heb vier héééééééél vlugge bevallingen gehad:

effe in een notedop:

Marijke: vliezen gebroken om 03 u thuis. 4.10 u eerste wee, geboren om 6.04 u !!!

Tineke (ingeleid wegens overtijd): eerste wee om 9.30 u geboren om 10.17 u !!!

en ja, het kan nog sneller: Maaike was ook ingeleid. Ook eerse wee om 9.30 u en geboren om 10.04 u.

Michaël kwam 13 j nà Maaike en dat duurde wel “ietjes” langer:

rond 17 u lichte weeën. 20.15 u serieuze weeën en vliezen gebroken. geboren om 21.45 u.

Enkel bij hem leerde ik dan ook de uitdrukking naweeën kennen. Bij geen enkele bevalling van mijn meisjes gehad…

liefs

Gerda

Jemig Gerda :shock: :shock: :shock:

@Rosel wrote:

Jemig Gerda :shock: :shock: :shock:

ja, het was heavy ! dat wél !!! maar het was dan ook snel achter de rug, elke keer… kort maar krachtig dus !

toen de gyn op een bepaald moment toucheerde had ik 8 cm… er kwam een wee (héééééééééél hevige). ze toucheerde opnieuw en had volledige ontsluiting.

Dus 2 cm in één wee, ja dat voél je wel hoor ! :mrgreen: :shock:

liefs

Gerda