Meiden, heeeeel heeeel herkenbaar! Hier ook een mannetje in de peuterpuberteit. Het gedrag wordt met de dag erger en pittiger!
Alle momenten kosten zeeen van tijd. Hij kan overal wel strijd van maken. Dus ik plan meer tijd in voor mijn programma (vooral de ochtenden die hij naar KDV gaat).
Wat hier wel helpt is Lars zoveel mogelijk zelf laten doen en laten helpen. Kost wel extra tijd, maar werkt wel. Anders roept hij de hele dag: “Ikke doen of zelluf doen!” Zo voorkom ik hierbij driftbuien, die anders ontstonden en wel een half uur door konden gaan.
Vragen om snoep beantwoord ik 2-3 keer, daarna negeer ik het. Zo heeft Lars van de week een uur met een zak zoute stokjes op schoot gezeten die hij MOEST hebben. Ik heb hem toen 2 keer uitgelegd dat we die niet gingen eten, daarna heb ik zijn gegil om de stokjes eten genegeerd. Hij bleef stokstijf met die zak op schoot zitten. Na een uur kon ik hem vragen om de zak weg te leggen, wat hij toen ook heeft gedaan :thumbup: !
Een paar hapjes avondeten lukt als ik Lars een berensnoepje (vitaminepilletje van optimax ) beloof als hij 5 hapjes eet. Soms helpt appelmoes voor die paar hapjes ook. Of door een compromis te maken… helft van eten aan de kant schuiven en zeggen dat hij 1 kant op moet eten.
Hier is het vaak een drama in de winkel. Dat beperk ik tot 45 minuten op een dag. Dat is te doen voor ons allebei!
En verder… geen strijd maken… weglopen en negeren. En heel veel uitleggen als daar de ruimte voor is!
@ingemamavan2 wrote:
@Amy82 wrote:grappig dat de mama’s in dit topic met de ‘vervelende’ kindjes allemaal kindjes hebben van 2 jaar en 8, 9 of 10 maanden toeval? lekker aan het peuterpuberen dus! :lol:
als ik dit topic lees denk ik ja jajajajajaja dat ken ik allemaal… alleen nog geen 2 jaar en 8-9-10maanden
wel 1 jaar en 10 maanden
dus ik mag nog ruim een jaar volgens mij ga ik niet blij worden
Ooooh… berg je maar Inge !
Ik vond het met 1,5 al moeilijk, maar nu… aaargghhh tienduizend keer erger ofzo :mrgreen: !
Hoe geef je een time-out aan een jongetje wat niet op de trap blijft zitten, maar gaat “stieren” in de gang? Ik moet echt de deur dichtrekken en vasthouden. Hij schopt en trekt zo hard aan de deur. Doe ik dat niet dan staat hij binnen 2 sec. weer in de kamer.
Ik vind dit dus een heeeeel lastig punt!
@Pé wrote:
@Zeemeermin wrote:Hoe geef je een time-out aan een jongetje wat niet op de trap blijft zitten, maar gaat “stieren” in de gang? Ik moet echt de deur dichtrekken en vasthouden. Hij schopt en trekt zo hard aan de deur. Doe ik dat niet dan staat hij binnen 2 sec. weer in de kamer.
Ik vind dit dus een heeeeel lastig punt!
Het hoeft toch niet perse de gang of trap te zijn?
Ik blijf hem terug zetten, dat is wel even volhouden, maar werkt wel.
En boos toespreken maakt hier ook indruk.
Uiteindelijk geeft hij het hier op.
A la Nanny eigenlijk: die zegt ook, niet toegeven maar volhouden
Maar waar dan? Een hoek werkt hier zeker niet…
Ik ben hem al wel een jaar aan het terugzetten, maar helaas werkt het hier niet. Boos toespreken werkt ook niet. En hem in een kinderstoel krijgen met zijn 16 kilo lukt ook niet. Ik ben soms eerlijk gezegd ten einde raad! Lars is echt heel heel erg pittig!
Vanmorgen sloeg hij de bril van mijn neus. Dat was voor mij genoeg reden voor een time-out. Weer de hele tijd van de trap afkomen en terwijl ik de deur tegenhield sloeg en schopte hij steeds tegen de deur. Toen was ik er flauw van, dit werkt gewoon niet. Ben bij hem op de trap de tijd van de kookwekker uit gaan zitten. Geloof dat dit nog het meeste effect had van al die andere keren…