Denemarken

We willen in de herfstvakantie een week naar Denemarken gaan. Met 2 kids en 2 honden! Nu hebben we al heel wat vakantiehuisjes gevonden op internet. Maar we zijn beide nog nooit in Denemarken geweest en ook in de omgeving geen ‘ervaringsdeskundigen’.



Ik heb gezocht naar sites met ervaringen en praktische tips van mensen die die wél ervaring hebben, maar die is er niet. Of ik kan het niet vinden :mrgreen:



De electra en waterkosten komen over de huurprijs heen. Wat kost dat gemiddeld per dag? We hebben geen idee waar we nog op kunnen rekenen qua kosten.



Hoe lang is het rijden van Groningen tot bovenin Jutland?



In de herfstvakantie zijn nog veeeeeel huisjes beschikbaar. Loont het om te wachten met boeken en bv in sept een last minute te zoeken?



Hoe groot is de kans op sneeuw in oktober?



Wie helpt ons?:mrgreen: Linkjes (evt PB) of google zoektermen zijn ook welkom :wink:

als je naar de kop van noordjutland wilt rijden moet je vanuit groningen met kinderen ( stops etc) toch wel op een uurtje of negen rekenen.



een leuke camping is de camping in hvalpsund aan de limfjorden, daar hebben wij erg plezierige vakanties doorgebracht met twee kids



als je een huisje wilt dan hangt t enorm af van waar je heengaat en of t particulier is, een vakantiepark en in welke weken



wij zijn in de afgelopen meivakantie naar midwestjutland geweest ( prachtige stranden en minder ver rijden) vanuit groningen is dat ongeveer zes uur rijden, wij doen er meestal zeven over met stops

ons huisje was ook exclusief de electra…voor een week zaten wij deze keer op 39 euro, het hangt er vanaf wat je doet in het huisje, ga je bijvoorbeeld onder een eventuele aanwezige zonnebank liggen dan ben je uiteraard wel meer kwijt,…wij hebben alleen de oven, het electrische fornuis en wat lampen gebruikt



ook de eindschoonmaak heb ik zelf gedaan dat scheelde 80 euro en zo veel werk was t eigenlijk niet



ik zou niet wachten met boeken het kan behoorlijk snel vollopen in denemarken als t een populaire plek is. de kans op sneeuw in oktober is net zo groot als in nederland, t zal wel een paar graden kouder zijn en t kan veel regenen



*toevoeging…ik bedenk met net waar je nog wel rekening mee moet houden , de boodschappen zijn aardig duurder dan hier, vooral frisdrinken en brood, alcoholische dranken trouwens ook zijn behoorlijk duurder, wil je dus een biertje of wijntje drinken doe je er goed aan om wat in je kofferbak mee te nemen als je plek hebt, een fles cola kost gauw omgerekend vier euro, een blikje cola in de supermarkt een euro…

wij nemen meestal ranja mee ofzo…brood is ook wel prijzig trouwens…



en heb je je honden laten enten? ook hondsdolheid? je zult niet snel controle krijgen maar officieel ben je het wel verplicht, wil je naar zweden dan moet je zelfs een bloedtest laten doen bij je honden en daar gaat wel wat tijd overheen

check t voor de zekerheid even of ze nog geldige entingen hebben en ontwormd zijn…en chck ook even wat er precies verplicht is in denemarken!!



http://www.noordjutland-denemarken.nl/content/886/Vakantietips+voor+Noord-Jutland+Denemarken.html



duik eens in de vikingcultuur! erg interessant ook in noord jutland is en openluchtmuseum over t echte vikingleven…en je kunt op de stranden RAV zoeken(barnsteen) en bij de limfjorden vindt je veel fossielen

Bedankt!



De honden gaan binnenkort naar de dierenarts, dus zullen direct naar de rabies enting vragen :thumbup:



We willen graag in een huisje. Ik denk dat het particulier wordt, want ik zie prachtige plaatjes van ‘afgelegen’ huisjes met veel ruimte er omheen. Dat trekt ons wel!



De schoonmaak willen we idd zelf gaan doen, want die bedragen zijn fors :o

We zijn niet van het ‘zonnebanken’ en de sauna hoeft ook niet aan, hooguit het bubbelbad :mrgreen: Maar als we daar 50-. voor uittrekken moet dat wel ong kloppen denk ik…



Die boodschappentip is ook handig! 4.- voor een fles cola, we drinken het niet :lol: maar toch! We kunnen dus beter e.e.a. meenemen.



Het lijkt me leuk om wat van de cultuur te zien, dus daar zal ik eens naar kijken!

:thumbup:

In Midwolda zit een Deens reisbureau die alles heel goed voor je kan regelen/uitzoeken :thumbup:

Neem anders eens contact op met Buro scandinavie hier in nederland… die hebben ook wel veel informatie voor je :thumbup:

Na juni kan ik misschien wat meer vertellen. Gaan naar de kop van Seeland. Wij tellen eigenlijk 1,5 a 2 uur op bij de aangegeven reistijd die google opgeeft.



Huisje en kosten zal ik dan ook eens bekijken. Mijn ouders hebben een particulier huis gehuurd wat overcompleet is (incl binnenzwembadje, bubbelbad en sauna) buiten een grote tuin met speeltoestellen en 400 meter van de kust. Kosten vond ik erg weinig voor zo’n huis,meen ca 800 euro voor 1 week (passen er ruim met 8 personen in).



Hoorde wel op het nieuws dat DE de grenscontroles weer op wil pakken. Ben benieuwd of dat nog vertraging gaat opleveren.

ik raad het buro in midwolda ook aan dfb wij hebben er deze keer een prachtig huisje geboekt dat ons voor een volle week 277 euro heeft gekost ( in de zomer is dit vele malen hoger) we waren erg blij verrast toen we aankwamen, een zes persoonshuis met grote tuin eromheen veel privacy

er stond een schommel en er was een zandbak, een paar grote veranda s, overdag zat je fijn op de voor veranda, s avond pakte je de avondzon nog even aan de andere kant van het huisje

we hadden een houthaard en konden daar gewoon hout pakken, daar deed je dan in goed vertrouwen wat geld voor in t blikje op tafel



barbecue was aanwezig, drie fietsen die we mochten gebruiken en een lading speelgoed en spelletjes …kompleet keukentje, sauna en zonnebank



echt TOP…de eindschoonmaak kostte 80 euro en hebben we daarom zelf gedaan maar die hield niet veel meer in dan je spullen eruit en de boel net zo achterlaten als je t had aangetroffen, dus even lakens van bedden…stofzuiger erdoor, afwas opgeruimd enzo…eigenlijk vanzelfsprekend zelfs als je WEL eindschoonmaak neemt ben ik nog geneigd die dingen even te doen, ik bedoel je laat de boel toch niet vies achter :oops:

Wauw, ziet er heerlijk uit!



Bedankt voor alle tips!