Denemarken in de herfst?

Wij zijn vorig jaar in juni naar Denemarken geweest, heerlijke vakantie gehad!! :thumbup:



Eigenlijk zou hub vanaf woensdag 2 weken vrij zijn, maar is nu voor een spoedklus een week naar Amerika :?

Daarna zullen we nog wel een dagje weg gaan, maar niet op vakantie dus.



Nu zit ik erover te denken om in de herfstvakantie (eind oktober) lekker een weekje weg te gaan. Ik zou best graag weer naar Denemarken willen… heb al wat leuke huisjes gevonden :wink:

Maar vraag me af hoe het weer dan is…je kan natuurlijk altijd wel geluk of pech hebben, maar in het algemeen.



Is er iemand wel eens in de herfst in Denemarken geweest?

ja wij…we zijn er wel eens wezen vissen,…ik kan niet zeggen hoe het in het algemeen in denemarken in de herfst is, maar toen was het koud en regenachtig…

het hangt er wat vanaf wat je wilt gaan doen

wij waren er toen puur voor het forelvissen , zaten in een caravan met verwarming dus dat was wel te doen

en forelvissen doe je ook als t regent in je regenpak nog wel

Toen ik er een aantal jaren geleden in de herfst was was het ook koud en regenachtig. Maar wij zaten in het huisje op korte loopafstand van de zee/het strand. Al met al was het daardoor wel een super vakantie geworden, elke dag even lekker uitwaaien op het strand. We hebben nog een boottochtje gedaan in een overdekte boot. Zijn wezen winkelen in een overdekt winkelcentrum. Ook met wat slechter weer zijn er nog mogelijkheden genoeg om er een leuke vakantie van te maken. :smiley:

Het weer daar is over het algemeen vergelijkbaar met hier. Dus je kunt prachtig zonnig herfstweer hebben, maar ook een week regen en kou. Is helaas helemaal niks van te zeggen. Naar welk deel van Denemarken wil je?

Hier staat een overzicht van het klimaat van de verschillende landen:

http://www.klimaatinfo.nl/klimaat/

Al zegt dat niet zo veel natuurlijk.



Ik sluit me aan bij Jippie, het weer in Denemarken is ongeveer hetzelfde als in Nederland. Het kan alle kanten op dus, je moet gewoon geluk hebben.

Wij hebben drie jaar in Denemarken gewoond en over het algemeen is het weer net als hier met soms wat extremen. Het sneeuwt er vaak meer, maar daarentegen schijnt de zon ook vaker.



Herfst is over het algemeen nat en al behoorlijk koud. Ook moet je er rekening mee houden dat veel dingen gesloten zijn en dat het 's avonds heel snel donker is.

Wij willen mei 2012 een weekje er tussen uit met de kids naar denemarken.

Maar ik kijk er nu al naar uit…rust, ruimte en groen!!!

En als wij er behoefte aan hebben kunnen we zelf een stadje of iets dergelijks opzoeken, geweldig toch?!



Veel vakantie huisjes hebben een afsluitbare tuin erbij, wat natuurlijk geweldig is voor die kleine kids. (en mama een veilig gevoel geeft)

Een bal mee en ze vermaken zich wel even, het strand op loopafstand, vissen met papa.



Laat je even weten als je geweest bent hoe jullie het hebben gehad.