Den Bosch

Wij gaan met de herfstvakantie een weekendje naar Den bosch. :dance: :dance:



De eerste dag staat Den Bosch zelf op de planning. Ik heb al een boottochtje gereserveerd, maar voor de rest is de dag nog leeg.



Heeft er iemand nog een tip wat er echt leuk is om te doen? Kun je er leuk winkelen?



En waar kun je (goedkoop en) lekker eten? We slapen bij van der valk, net buiten Den Bosch, maar die schijnt niet zo goed te zijn qua eten.

Dus het mogen best restaurantjes in de stad zijn. :thumbup:

De St. Jan beklimmen? Afhankelijk of er kleintjes meegaan uiteraard… Je kan vanuit Den Bosch ook een boottocht naar Heusden maken (tenminste vroegah dus ik ga er vanuit dat het nog kan) is ook heel leuk, en dan een paar uurtjes in Heusden en weer met de boot terug. Ik ga er vanuit dat jouw boottochtje door de binnendieze is. Uiteraard zijn er ook stadswandelingen. En je zou zelf naar de Pettelaar kunnen gaan, dat is een natuurgebied waar je wel lekker kunt wandelen als je dat leuk vindt. Trouwens dat hotel zit neem ik aan in Vught (net er buiten) daar zitten ook wel leuke tenten om te eten volgens mij… en als je een stuk verder die straat door rijdt kan je binnendoor ook de polder in om te wandelen.



Eten weet ik niet daarvoor ben ik te lang weg uit DB… er zitten op de markt wel een paar leuke tenten, eentje heeft een aantal jaren geleden meegedaan aan mijn tent is top (iets met Cocquille geloof ik) was vroegah mijn werkplek. Net buiten het centrum aan één van de grachtjes zaten vroeger ook leuke niet dure restaurantjes… Je zou even Victoria of Nannietje pb kunnen sturen. Ik ben zelf nog altijd fan van de Griek in de Kerkstraat t.o. de St Jan maar die is altijd wel druk geloof ik.

bedankt voor je tips! :smiley:



Wij gaan idd een boottochtje door de Binnendieze doen. Hub zag dit gisteren op tv en heb meteen gereserveerd. Lijkt mij ook leuk. Standswandeling ook. Wij houden meer van dingen bekijken/wandelen dan winkelen en vervolgens niets van de stad zien. :eh: :wink:

Al schiet ik vast wel ergens een winkel in, daar niet van :lol:



Wij zitten in Nuland bij van der valk. Schijnt dat je binnen 5-10 min in Den bosch bent.

We zitten daar heel goedkoop en mooi centraal aan de snelweg.



Er gaan geen kids mee, we gaan samen :inlove:

Er zit daar een sauna (Sauna Devarana) die ook nog op ons verlanglijstje staat. Mijn zusje is er al geweest en zij was er heel positief over.

vanuit Nuland ben je inderdaad zo in Den Bosch :slight_smile:



Weet niet of je van musea houdt, maar in Den Bosch zit een carnavalsmuseum, Brabants museum, museum over Jeroen Bosch en nog wel meer op het museumgebied.



Verder kun je bij Van den Valk wel lekker brunchen :drool:



Wat nog meer…

  • Mooi zwembad en schaatsbaan (sportiom)
  • tegenover VdValk zit ook wel een leuk restaurant Xie Xie Van Heeswijk. Kun je Chinees eten, gewoon Nederlands en je kan er wokken. (kan je lopen ;))



    meer weet ik zo even niet… Zal er nog eens over nadenken, mocht ik iets bedenken, zet ik het er gewoon weer bij :slight_smile:

Bedankt !



Sauna zijn we niet zo van. In valkenburg gaan we wel eens naar thermea 2000 een ochtend. Gewoon zwemmen vinden we wel leuk, maar vind ik zo zonde van de tijd. Dat kan thuis ook wel zeg maar :lol:



De chinees tegenover, oh dat komt goed :mrgreen: dat vinden we beiden lekker :drool:



brabants museum klinkt wel leuk, daar houden we wel van, museums afstruinen.

In de Vughterstraat kun je leuk winkelen. Veel kleine winkeltjes, niet van die ketenfilialen.

Eten…tja, ik heb laatst bij Danza gegeten in de Stoofstraat. Spaans restaurantje, dus vooral tapas. Niet spotgoedkoop maar wel erg lekker.

Er tegenover zit Stefano’s, een lekkere pizzeria. Verderop in hetzelfde straatje zit trouwens Nooitgenoeg, een superleuk kinderboekenwinkeltje, waar ik ook alijd iets voor mezelf kan vinden hoor. :wink:

En als je echt lekker goedkoop wil eten ga je naar m’n stamkroeg: de Palm in de Hinthamerstraat. Daar kun je lekker eten voor een tientje.