dekentjes afschoppen

ons zoontje van 7 maanden sliep altijd in een dun slaapzakje, met een dekentje en lakentje.

Nu heb ik een dikkere slaapzak gekocht en dan zonder laken en dekentje omdat hij dit afschopt.

Nu gaat hij alleen liggen draaien, en daardoor duurt het veel langer voordat hij gaat slapen.

hoe doen jullie dit?

ik legde hem altijd onder de deken ook al kroop hij daar onderuit. Dat heeft hij heel lang gedaan (lees tot een maand of 1,5 terug).

Lekker laten draaien, hier viel hij vanzelf in slaap in de slaapzak, af en toe tref ik hem wel totaal anders aan dan hoe ik hem heb neergelegd :mrgreen:

@cees77 wrote:

ik legde hem altijd onder de deken ook al kroop hij daar onderuit. Dat heeft hij heel lang gedaan (lees tot een maand of 1,5 terug).

Heey… ja opzich is het ook niet erg dat hij het afschopt, alleen laatst lag hij andersom in zijn bedje, met zijn hoofdje onder het laken… Dat vond ik niet zo prettig :slight_smile: Daarom nu maar zonder laken en deken. Het gaat al iets beter met in slaap vallen.

Steven kruipt ook regelmatig zijn hele bedje door. Hij trapte de dekens ook weg, dus gewon in een slaapzakje. Nu ligt hij vaak helemaal opgekruld tegen het hoofdeind aan, tja als hij toch lekker ligt zo…

@loveisintheair wrote:

@cees77 wrote:

Heey… ja opzich is het ook niet erg dat hij het afschopt, alleen laatst lag hij andersom in zijn bedje, met zijn hoofdje onder het laken… Dat vond ik niet zo prettig :slight_smile: Daarom nu maar zonder laken en deken. Het gaat al iets beter met in slaap vallen.

Ow ja, dat zou ik ook niet prettig vinden.

En als je de deken aan de zijkanten instopt en niet aan de onderkant?

Hier deed ik op een gegeven moment het laken en het dekentje overdwars in bed, zodat je grotere delen onder het matras kunt stoppen.

@topper2008 wrote:

Hier deed ik op een gegeven moment het laken en het dekentje overdwars in bed, zodat je grotere delen onder het matras kunt stoppen.

Dat deed ik ook ja, zonder lakentje en dekentje gaan mijn kinderen niet slapen, zelfs niet als het heeeel warm is.

@topper2008 wrote:

doe ik ook, hier ook een schopper en draaier, maar die komt er gewoon onderuit :lol:

Bedankt allemaal. Inmiddels gebruik ik toch weer een deken, zonder gaat hij inderdaad niet slapen. Ik gebruik de deken zonder laken, en dan overdwars, dan kan ik het strakker opmaken.